درگ فرزندان کوچک و بزرگ M پاور، ب‌ام‌و M2 در برابر M8

درگ فرزندان کوچک و بزرگ M پاور، ب‌ام‌و M2 در برابر M8

جدیدترین درگ CarWow مخصوص طرفداران ب‌ام‌و است زیرا در این درگ فیل و فنجان خانوادهٔ M این شرکت یعنی M2 و M8 در برابر هم قرار گرفته‌اند. هردوی این خودروها کوپه هستند اما وجه تشابه آن‌ها فقط همین مورد است و در بقیهٔ قسمت‌ها کاملاً باهم تفاوت دارند. احتمالاً قبل از تماشای ویدئوی درگ می‌توانید نتیجه را پیش‌بینی کنید اما بااین‌حال باید در نظر گرفت که M8 علیرغم برخورداری از قدرت زیاد، وزن بسیار بیشتری هم نسبت به M2 دارد.

هردو خودرویی که در این درگ حاضرند، از نوع کامپتیشن هستند که یعنی قدرت بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارند. زیر کاپوت M8 نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و قرار دارد که در اینجا ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. از سوی دیگر، M2 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

بنابراین مشخص است که خودروها در قدرت و گشتاور اختلاف بسیار زیادی باهم دارند اما جایی که کفهٔ ترازو به نفع M2 سنگینی می‌کند وزن است زیرا درحالی‌که این کوپهٔ کوچک ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد، وزن برادر بزرگ‌تر به ۱۸۸۵ کیلوگرم می‌رسد. همچنین نیازی به گفتن نیست که اختلاف قیمت دو خودرو هم بسیار زیاد بوده و M2 بیش از ۶۷ هزار پوند ارزان‌تر است؛ اما با توجه به اینکه M8 چهارچرخ محرک است و قدرت بیشتری دارد، احتمالاً آن‌را پیروز این درگ میدانید و البته درست فکر می‌کنید؛ اما وقتی M8 در حالت محرک عقب قرار می‌گیرد اوضاع کمی تغییر می‌کند که می‌توانید آن‌را در ویدئوی زیر به‌طور کامل تماشا کنید.

 مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M2 کامپتیشنب‌ام‌و M8 کامپتیشن
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توربو۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۴۱۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۵۷۵ کیلوگرم۱۸۸۵ کیلوگرم
قیمت۵۴,۰۷۰ پوند۱۲۱,۵۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.