درگ شمشیرهای سامورایی! تویوتا سوپرا، سیویک تایپ R، یاریس GR

درگ شمشیرهای سامورایی! تویوتا سوپرا، سیویک تایپ R، یاریس GR

محصولات اسپرت کنونی ژاپنی‌ها را می‌توان یک گروه گلچین شده دانست زیرا در بین آن تویوتا سوپرا به‌عنوان یک تهدید محرک عقب، هوندا سیویک تایپ R به‌عنوان یک محرک جلوی سرگرم‌کننده و GR یاریس به‌عنوان یک هاچ‌بک داغ چهارچرخ محرک حضور دارند؛ اما این سه خودروی کاملاً متفاوت در برابر هم چگونه عمل خواهند کرد؟ ویدئوی جدیدی از تاپ گیر به این سؤال پاسخ می‌دهد.

در این جمع سه‌تایی، روی کاغذ سوپرا پادشاه است زیرا از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. البته باید توجه داشت که کوپهٔ تویوتا با ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. سیویک تایپ R به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. GR یاریس هم خودروی چهارچرخ محرک کاملاً وحشی با قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این درگ با برتری قابل‌توجه یاریس در برابر دو رقیب دیگر آغاز می‌شود زیرا این هاچ‌بک کوچک از همهٔ پتانسیل سامانهٔ چهارچرخ محرک خود بهره می‌برد. بااین‌حال قدرت بیشتر سوپرا موجب می‌شود بتواند در ادامه خود را به یاریس رسانده و از آن پیشی بگیرد. بااین‌حال، سیویک از این جمع خانوادگی عقب مانده و تا پیش از خط پایان نمی‌تواند فاصلهٔ خود با یاریس را کاهش دهد؛ بنابراین در این درگ، GR یاریس بار دیگر ثابت می‌کند که چه توانایی‌های دارد و چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. به همین دلیل، در دورانی که بسیاری از خودروسازان مدل‌های اسپرت کوچک را کنار گذاشته‌اند، این هاچ‌بک کوچک ژاپنی می‌تواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.