درگ سوپراسپرت‌های چهاردر، آئودی RS7 در برابر مرسدس AMG GT63 S

درگ سوپراسپرت‌های چهاردر، آئودی RS7 در برابر مرسدس AMG GT63 S

سوپراسپرت‌ها خودروهای بسیار جذابی برای علاقه‌مندان به ماشین هستند زیرا قدرت و پرفورمنس بالایی را ارائه می‌کنند و رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی دارند؛ اما این خودروها چندان کاربردی نبوده و برای استفاده‌های روزانه مناسب نیستند زیرا صرفاً ظرفیت حمل دو نفر را دارند، فضای بار چندانی ارائه نمی‌کنند و به دلیل سیستم تعلیق خشک، سواری چندان راحتی ندارند؛ اما در بازار خودروهایی وجود دارد که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را در پکیج بسیار کاربردی‌تر و راحت‌تر ارائه می‌کنند. منظور ما کوپه‌های چهاردر پرفورمنس است که ژرمن‌ها استاد ساخت آن‌ها هستند.

آئودی RS7 و مرسدس AMG GT63 S از بهترین نمونه‌های این قبیل خودروها هستند. این دو کوپهٔ چهاردر آلمانی بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و شتابی در حدود ۳ ثانیه را ارائه می‌کنند یعنی اعدادی که عمدتاً در سوپراسپرت‌ها می‌بینیم اما درعین‌حال از ظرفیت حمل چهار نفر و فضای بار بزرگی هم برخوردار هستند. حال CarWow این دو سوپراسپرت چهاردر را در برابر یکدیگر قرار داده است تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها در عمل سریع‌تر است. زیر کاپوت RS7 یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منقل می‌شود.

در سمت دیگر میدان، AMG GT63 S ایستاده که آن‌هم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما کوپهٔ چهاردر مرسدس زیر کاپوت خود ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور پنهان کرده است. در اینجا هم نیروی موتور توسط سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک مرسدس از نوع عقب محور بوده و نیرو را از گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد؛ بنابراین مشخص است که تسلیحات RS7 و GT63 S تقریباً هم‌سطح یکدیگر است هرچند که رقیب اشتوتگارتی کمی برتری دارد. البته باید توجه داشت که از سوی دیگر، مرسدس کمی سنگین‌تر از آئودی بوده و کوپهٔ چهاردر انگولشتاتی‌ها از مزیت ۵۵ کیلوگرم وزن کمتر برخوردار است.

علاوه بر این، مرسدس نزدیک به ۵۰ هزار پوند از آئودی گران‌تر است که اختلاف قیمت بسیار چشمگیری است. با همهٔ این‌ها فکر می‌کنید در این نبرد تمام آلمانی، کدام‌یک از این دو ماشین پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

 آئودی RS7مرسدس AMG GT63 S
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۰۰ اسب بخار۶۴۰ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۶۵ کیلوگرم۲۱۲۰ کیلوگرم
قیمت۹۷ هزار پوند۱۴۵ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.