درگ دیدنی مرسدس SLR با فراری GTC4 و آستون‌ مارتین DBS

درگ دیدنی مرسدس SLR با فراری GTC4 و آستون‌مارتین DBS

زمانی که مرسدس بنز در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ مدل افسانه‌ای SLR مک‌لارن را معرفی کرد، توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده و تا مدت‌ها در صدر اخبار دنیای ماشین بود. البته فروش این فرزند اتحاد مرسدس و مک‌لارن طبق انتظار پیش نرفت و کمتر از فروش سالانه ۵۰۰ دستگاهی بود که دو شرکت پیش‌بینی کرده بودند. در ابتدا مرسدس اعلام کرد که از این گرند تورر ۳۵۰۰ دستگاه تولید خواهد کرد اما تا پایان تولید آن در سال ۲۰۱۰ مجموعاً تنها ۲,۱۵۷ دستگاه SLR ساخته شد.

بااین‌حال، این بدان معنا نیست که SLR مک‌لارن خودروی خوبی نبود. در سینهٔ این هیولا یک نیروگاه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته بود که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که برای آن زمان اعداد بسیار چشمگیری بودند؛ اما آنچه که در این ماشین چندان جالب نبود، گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری آن بود. با همهٔ این‌ها، مرسدس SLR مک‌لارن در مقایسه با رقبای جدید خود چه عملکردی خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، CarWow این ساختهٔ افسانه‌ای مرسدس و مک‌لارن را در برابر آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا و فراری GTC4 Lusso قرار داده است.

روی کاغذ مشخصات فنی SLR به فراری نزدیک‌تر است چراکه زیر کاپوت کشیدهٔ GTC4 Lusso یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ اما مزیت اصلی این شوتینگ بریک ایتالیایی برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است هرچند که بیشترین وزن را هم در بین سه خودرو دارد. قوی‌ترین خودروی این جمع اما آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا است. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی این ماشین ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که DBS با ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. البته در اینجا هم دقیقاً مثل مرسدس نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

بنابراین در این رقابت شاهد رویارویی سوپرشارژر، توربوشارژر و تنفس طبیعی با یکدیگر هستیم. خب با توجه به همهٔ این مواردی که بیان شد، به نظر شما کدام‌یک از این گرند توررهای قدرتمند پیروز درگ خواهند شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 مرسدس SLR مک‌لارنفراری GTC4 Lussoآستون‌مارتین DBS سوپرلگرا
پیشرانه۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ۶.۲ لیتری V12 تنفس طبیعی۵.۲ لیتری V12 توئین توربو
قدرت۶۳۰ اسب بخار۶۹۰ اسب بخار۷۲۵ اسب بخار
گشتاور۷۸۰ نیوتن متر۶۹۷ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخعقب
وزن۱۷۵۰ کیلوگرم۱۹۰۰ کیلوگرم۱۷۰۰ کیلوگرم
قیمت۲۵۰ هزار پوند۲۴۰ هزار پوند۲۲۵ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.