درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

در ویدئوها معمولاً نسخه‌های قدرتمند سوپرشارژ هلکت و دیمن چلنجر را می‌بینیم و به همین دلیل شاید فراموش کرده باشیم که دوج نسخه‌های تنفس طبیعی V8 و حتی V6 این خودرو را هم تولید می‌کند. حال در این ویدئو، یک چلنجر RT با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی در برابر یک تویوتا GR سوپرا قرار گرفته تا در مسابقه‌های درگ و رولینگ به مصاف هم بروند. پیشرانهٔ V8 چلنجر ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. چلنجر حاضر در این درگ به‌جز برخورداری از سیستم اگزوز افترمارکتی، کاملاً استاندارد است.

سوپرا اما از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیروی موتور را یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شاید با نگاه به این اعداد به نظر برسد که مسابقهٔ نزدیکی را خواهیم دید اما موضوع مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت وزن است زیرا چلنجر بیش از ۴۰۰ کیلوگرم از سوپرا سنگین‌تر است که اختلاف بسیار زیادی است و قطعاً روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

رقابت با درگ سنتی از حالت ایستاده آغاز می‌شود. برای این کار هردو خودرو در حالت اسپرت قرار می‌گیرند و کنترل کشش روشن می‌شود. در ابتدا به‌محض شروع حرکت، چلنجر رقابت نزدیکی را نشان می‌دهد اما در ادامه سوپرا کاملاً فاصله می‌گیرد و رقیب آمریکایی حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. رقابت بعدی رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که شاید چلنجر در آن بتواند بهتر عمل کند اما برعکس می‌شود و سوپرا عملکرد حتی بهتری از خود نشان می‌دهد. بعداً دوباره همین مسابقه تکراری می‌شود اما نتیجه دقیقاً یکسان است. البته به گفتهٔ راننده، سوپرا تأخیر توربوی قابل‌توجهی دارد که این می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی مثل نیسان Z مشکل‌ساز شود.

مشخصات فنی

 دوج چلنجر RTتویوتا GR سوپرا
پیشرانه۵.۷ لیتری V8۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت۳۷۲ اسب بخار۳۸۲ اسب بخار
گشتاور۵۴۲ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۹۰۵ کیلوگرم۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت۳۸,۸۲۵ دلار۵۲,۵۶۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.