درگ دوج چلنجر هلکت با تویوتا سوپرا تیونینگ ۵۰۰ اسب بخاری

درگ دوج چلنجر هلکت با تویوتا سوپرا تیونینگ ۵۰۰ اسب بخاری

شاید دوج چلنجر هلکت و تویوتا سوپرا شباهت‌هایی باهم داشته باشند. هردوی این خودروهای کوپه‌های اسپرتی با پیشرانه در جلو، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و محور محرک عقب هستند. بااین‌حال، همه میدانیم که در خط مستقیم، سوپرا در برابر هلکت هیچ شانسی نخواهد داشت. برای کسانی که نمی‌دانند زیر کاپوت این خودروها چه می‌گذرد، یادآوری می‌کنیم. چلنجر از یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که در نمونهٔ حاضر در ویدئو ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، سوپرا به‌صورت استاندارد یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد.

بااین‌حال، خودرویی که در اینجا حضور دارد یک سوپرای معمولی نیست و با تیونینگ قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. البته، هلکت استاندارد هنوز هم حدود ۲۰۰ اسب بخار برتری دارد. از سوی دیگر، کوپهٔ ژاپنی با ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از چلنجر ۲ تنی سبک‌تر است. پس بهتر است بدون فوت وقت سراغ درگ‌ها برویم تا ببینیم این اعداد و ارقام روی مسیر ۴۰۰ متر چه معنایی خواهند داشت. در این ویدئو سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون و سه رولینگ برگزار می‌شود. در اولین مسابقه، سوپرا در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه حریف قدرت مهیب چلنجر نمی‌شود و با اختلافی نه‌چندان زیاد مغلوب می‌شود.

نتیجهٔ درگ دوم جالب می‌شود زیرا حالا سوپرا کشش و لانچ بسیار بهتری دارد و این بار در ابتدا آن‌قدر اختلاف ایجاد می‌کند که چلنجر تا پایان مسافت ۴۰۰ متر موفق به جبران آن نمی‌شود. البته در اینجا اختلاف بسیار جزئی است و هلکت اگر کمی مسافت بیشتری در اختیار داشت از رقیب ژاپنی عبور می‌کرد. درگ سوم نیز با نتیجه‌ای مشابه به پایان می‌رسد اما در رولینگ سوپرا هیچ شانسی ندارد زیرا حالا رقیب سنگین‌وزن آمریکایی دیگر با مشکل کشش و لانچ دست و پنجره نرم نمی‌کند و به‌راحتی از سامورایی تقویت‌شده فاصله می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.