درگ خودروهای پرفورمنس: شلبی GT500، نیسان GT-R و AMG GT

درگ خودروهای پرفورمنس: شلبی GT500، نیسان GT-R و AMG GT

خودروهای پرفورمنس امروزه در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و حالا کانال یوتیوب Sam CarLegion سه نمونه از آن‌ها را در برابر هم قرار داده است. این خودروها فورد موستانگ شلبی GT500، نیسان GT-R و مرسدس AMG GT S هستند یعنی خودروهای قدرتمندی که روی کاغذ باهم برابر نیستند و این ویدئو نشان می‌دهد که این تفاوت‌ها در مسابقهٔ درگ چطور خود را نشان خواهند داد.

GT500 زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. AMG GT S اما از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی کوچک‌تر استفاده می‌کند که قدرت کمتری هم دارد. این پیشرانه که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب می‌رساند. مرسدس علیرغم قدرت کمتر، با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی بسیار از ماسل کار آمریکایی ۱۸۹۰ کیلوگرمی سبک‌تر است.

نیسان GT-R اما در بین این دو خودرو قرار می‌گیرد. در سینهٔ این سوپرکار ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو پنهان شده که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه برخلاف دو خودروی دیگر به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. GT-R با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرمی هم بین دو رقیب خود قرار می‌گیرد.

هرچند موستانگ در این رقابت بیشترین قدرت را دارد اما در مسابقهٔ درگ فقط قدرت اهمیت ندارد و لانچ هم بسیار مهم است یعنی همان چیزی که شلبی در آن مشکل دارد. به همین دلیل، GT500 در هردو درگ از حالت سکون نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند درحالی‌که GT-R به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود پیروز شد و مقام دوم هم به AMG رسید. رولینگ اما جایی بود که موستانگ درخشید زیرا حالا بجای تلاش برای کشش، قدرت بیشتر خود را به‌راحتی به زمین منتقل کرد GT-R و AMG GT هیچ‌کدام توان رسیدن به آن را نداشتند. همین نتیجه در دومین مسابقهٔ رولینگ هم تکرار شد هرچند که این بار خودروها در حالت دستی قرار داشتند.

مشخصات فنی

 فورد شلبی GT500مرسدس AMG GT Sنیسان GT-R
پیشرانه۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۷۶۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۵۷۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۶ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقبچهارچرخ
وزن۱۸۹۰ کیلوگرم۱۶۴۵ کیلوگرم۱۷۷۵ کیلوگرم
قیمت۸۰,۷۹۵ دلار۱۳۲,۱۹۵ دلار۱۱۵,۴۳۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.