درگ تویوتا سوپرا با الکتریکی‌ها! آئودی E-Tron، تسلا مدل ۳، جگوار I-Pace

درگ تویوتا سوپرا با الکتریکی‌ها! آئودی E-Tron، تسلا مدل ۳، جگوار I-Pace

صنعت خودروسازی دنیا رفته‌رفته در حال حرکت به سمت الکتریکی شدن است و امروزه خودروهای الکتریکی زیادی در بازار حضور دارند. طی سال‌های گذشته تسلا یکه‌تاز بخش خودروهای الکتریکی بود اما اخیراً رقبایی مثل آئودی E-Tron و جگوار I-Pace به بازار آمده‌اند تا عرصه را بر تسلا تنگ کنند؛ درهرحال، می‌دانیم که محصولات این برند الکتریکی آمریکایی مثل مدل ۳ به‌عنوان قاتل خودروهای اسپرت شناخته می‌شوند و در اکثر مسابقات درگ خودروهای بنزینی قدرتمندی را مغلوب کرده‌اند؛ اما مدل ۳ در برابر رقبای الکتریکی خود چطور عمل می‌کند؟ آیا می‌تواند E-Tron و I-Pace را هم مثل رقبای بنزینی به‌راحتی شکست دهد؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، CarWow ترتیب برگزاری رقابتی را با حضور تسلا مدل ۳، آئودی E-Tron و جگوار I-Pace داده است؛ اما در این مهمانی الکتریکی، یک خودروی بنزینی یعنی تویوتا سوپرا هم حضور دارد تا ببینیم به‌عنوان یک ماشین اسپرت بنزینی در برابر خودروهای الکتریکی چگونه عمل می‌کند. مدل ۳ حاضر در این رقابت از نوع پرفورمنس بوده و بنابراین به دو موتور الکتریکی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای خودرو فراهم کرده‌اند اما دو رقیب الکتریکی دیگر هم دقیقاً مثل تسلا از دو موتور الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برند.

موتورهای جگوار ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند درحالی‌که آئودی که از نوع E-Tron 55 است تنها ۳۶۰ اسب بخار قدرت دارد اما موتورهای الکتریکی آن می‌توانند برای مدت کوتاهی حداکثر ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. در همین حال، کراس‌اوور الکتریکی آئودی به دلیل برخورداری از بزرگ‌ترین باطری در بین خودروهای این رقابت، با ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. شرکت‌کنندهٔ آخر یعنی سوپرا هم از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این کوپهٔ ژاپنی ضعیف‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که سوپرا با ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو جمع هم هست.

خب با توجه به مواردی که بیان شد فکر می‌کنید کدام‌یک از این چهار خودرو در درگ پیروز خواهد شد؟ آیا سوپرای بنزینی به لطف وزن سبک خود می‌تواند بر الکتریکی‌ها غلبه کند یا بازهم تسلا پیروز میدان می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 تویوتا سوپراآئودی E-Tronجگوار I-Paceتسلا مدل ۳
پیشرانه۳ لیتری I6 توربودو عدد الکتریکیدو عدد الکتریکیدو عدد الکتریکی
قدرت۳۴۰ اسب بخار۴۰۶ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۶۶۴ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر۶۴۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیکتک سرعتهتک سرعتهتک سرعته
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
باطری۹۵ کیلووات۹۰ کیلووات ساعت۷۵ کیلووات ساعت
وزن۱۵۲۰ کیلوگرم۲۴۰۰ کیلوگرم۲۱۳۳ کیلوگرم۱۸۰۰ کیلوگرم
قیمت۵۰,۹۴۵ دلار۷۵,۷۹۵ دلار۷۰,۸۷۵ دلار۵۶,۱۹۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.