درگ تنفس طبیعی‌ها، چارجر SRT در برابر نسل قبلی آئودی RS5 و مرسدس C63

درگ تنفس طبیعی‌ها، چارجر SRT در برابر نسل قبلی آئودی RS5 و مرسدس C63

نسل جدید مرسدس C63 AMG به‌تازگی با پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی معرفی شده که هرچند با ۶۸۰ اسب بخار، بسیار قدرتمند است اما غرش V8 را ندارد. دو نسل قبل از این اما پیشرانهٔ کاملاً متفاوتی در سینهٔ C63 قرار می‌گرفت. این یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

آئودی RS5 نیز هرچند در نسل کنونی از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند اما زیر کاپوت نسل قبلی آن یک موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار می‌گرفت که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت. برخلاف مرسدس، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. حال در دوران پیشرانه‌های توربو و هیبریدی، Sam CarLegion این دو آلمانی V8 تنفس طبیعی جذاب را برای برگزاری مسابقات درگ گرد هم جمع کرده است.

اما در این جمع یک آمریکایی هم حضور دارد که برخلاف ژرمن‌ها، هنوز موتور V8 تنفس طبیعی خود را کنار نگذاشته و همچنان با همین موتور دوست‌داشتنی قابل خریداری است ولی به‌زودی این سدان آمریکایی هم از روی خط تولید کنار خواهد رفت. این خودرو دوج چارجر SRT است که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این ماشین هم مثل مرسدس محرک عقب است اما برای انتقال نیرو از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند.

هرچند چارجر در اینجا بیشترین قدرت را دارد اما با وزن ۲۰۰۸ کیلوگرمی، با اختلاف زیادی از دو خودروی دیگر سنگین‌تر است. در رتبهٔ بعدی، RS5 قرار می‌گیرد که ۱۸۳۷ کیلوگرم وزن دارد و C63 هم با وزن ۱۶۷۸ کیلوگرمی سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. جالب اینکه نسل جدید این خودرو با وزن ۲۰۳۶ کیلوگرمی، حتی از چارجر هم سنگین‌تر شده است. درهرحال، با توجه به اعداد و ارقامی که بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این سه ماشین V8 تنفس طبیعی بتواند در درگ پیروز شود؟ آیا دوج به لطف قدرت بیشتر پیشتاز خواهد شد یا وزن کمتر مرسدس به کمکش خواهد آمد؟ سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی چه نقشی بازی خواهد کرد؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر پیدا کنید.

مشخصات فنی

 آئودی RS5مرسدس C63دوج چارجر SRT
پیشرانه۴.۲ لیتری V8۶.۲ لیتری V8۶.۴ لیتری V8
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار۴۸۵ اسب بخار
گشتاور۴۳۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۶۴۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقبعقب
وزن۱۸۳۷ کیلوگرم۱۶۷۸ کیلوگرم۲۰۰۸ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.