درگ تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ب‌ ام‌ و M2 و آلفارومئو ۴C

درگ تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ب‌ام‌و M2 و آلفارومئو ۴C

تاکنون در مسابقات درگ مختلف دیده‌ایم که تسلا مدل ۳ پرفورمنس در مسافت ۴۰۰ متر خودروی بسیار سریعی است تا جایی که حتی می‌تواند خودروهای بنزینی بسیار قوی‌تر از خود را مغلوب کند. به همین دلیل معمولاً این سدان الکتریکی شانس بسیار زیادی برای پیروزی دارد. حال در این ویدئو شاهد یک درگ دیگر میان مدل ۳ پرفورمنس و خودروهای بنزینی هستیم. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و آلفارومئو ۴C رقبای سدان الکتریکی تسلا در این درگ هستند. مدل ۳ پرفورمنس به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و آن‌را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بااین‌حال، رقبای تسلا در این درگ نیز هرگز خودروهای دست‌وپا بسته‌ای نیستند. در سینهٔ M2 کامپتیشن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار گرفته که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ب‌ام‌و برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب دو گیربکس مختلف شامل ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و شش سرعتهٔ دستی را ارائه می‌کند که خودروی حاضر در این درگ به نمونهٔ دستی مجهز است. طبق ادعای ب‌ام‌و، این کوپهٔ اسپرت با گیربکس دستی ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آلفارومئو اما از یک موتور کوچک چهار سیلندر با حجم تنها ۱.۸ لیتر استفاده می‌کند که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما باید توجه داشت که ۴C وزن بسیار سبک‌تری دارد که نسبت قدرت به وزن چشمگیری را ایجاد کرده است. علاوه بر این، گیربکس دوکلاچهٔ این اسپرت ایتالیایی هم کمک کرده تا به خودروی بسیار سریعی تبدیل شود به‌گونه‌ای که شتاب صفرتاصد آن تنها یک‌دهم ثانیه از ب‌ام‌و کُندتر است. تمام این موارد در نتیجهٔ این درگ که در شرایط کاملاً بارانی برگزار شده هم منعکس شده است زیرا با شروع مسابقه، تسلا به‌سرعت جلو می‌افتد درحالی‌که ب‌ام‌و و آلفارومئو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند و تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. نکتهٔ جالب اینکه هردو خودروی بنزینی هنگام عبور از خط پایان سرعت بیشتری نسبت به مدل ۳ داشتند.

 

مشخصات فنی

 تسلا مدل ۳ پرفورمنسب‌ام‌و M2 کامپتیشنآلفارومئو ۴C
پیشرانه۲ عدد الکتریکی۳.۰ لیتری I6 توربو۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۱۰ اسب بخار۲۴۰ اسب بخار
گشتاور۶۴۰ نیوتن متر۵۵۰ نیوتن متر۳۵۰ نیوتن متر
گیربکستک سرعته۶ سرعته دستی۶ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخعقبعقب
وزن۱۸۴۷ کیلوگرم۱۵۷۵ کیلوگرم۸۹۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد۳.۲ ثانیه۴.۴ ثانیه۴.۵ ثانیه

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.