درگ ب‌ ام‌ و M4 کامپتیشن جدید با اصلی‌ترین رقبا

درگ ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدید با اصلی‌ترین رقبا

آیا نسل جدید ب‌ام‌و M4 می‌تواند در رقابت درگ بر رقبای اصلی خود از مرسدس بنز و آئودی غلبه کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو رقابتی را بین M4 جدید با مرسدس C63 S و آئودی RS5 ترتیب داده است. خب پادشاه جدید درگ کوپه‌های پرفورمنس آلمانی کیست؟ در ادامه خواهیم فهمید اما پیش از آن بهتر است نگاهی به اعداد روی کاغذ داشته باشیم.

نسل جدید M4 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز شده که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این نسل گیربکس دوکلاچهٔ قبلی حالا با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF جایگزین شده است که دلیل این تغییر بهبود قابلیت رانندگی در ترددهای روزانه و کنترل گشتاور چشمگیر پیشرانه بوده است؛ بنابراین هرچند ظاهر M4 جدید بحث‌برانگیز است اما پرفورمنس آن جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد.

از سوی دیگر، مرسدس C63 S AMG که یکی از زیباترین کوپه‌های بازار است و طراحی خیره‌کننده‌ای دارد، مثل رقیب باواریایی ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت را از طریق یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به دست می‌آورد. هرچند این موتور هشت سیلندر قدرت یکسانی با پیشرانهٔ شش سیلندر ب‌ام‌و دارد اما گشتاور آن بیشتر بوده و برابر با ۷۰۰ نیوتن متر است. نیروی موتور هم در C63 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مثل M4 صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

آئودی RS5 اما در این رقابت کار سختی پیش رو دارد زیرا با استفاده از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، روی کاغذ از دو رقیب هم‌وطن خود ضعیف‌تر است. البته برخلاف دو کوپهٔ دیگر، آئودی به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که همه از توانایی‌های فوق‌العادهٔ آن در انتقال قدرت به مسیر خبر داریم. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدام‌یک از این سه کوپهٔ آلمانی در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M4 کامپتیشنآئودی RS5مرسدس C63 S AMG
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۲.۹ لیتری V6 توئین توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخعقب
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم۱۷۱۵ کیلوگرم۱۷۳۰ کیلوگرم
قیمت۷۶,۰۵۵ پوند۶۷,۵۰۵ پوند۷۷,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.