درگ ب‌ام‌و M2 CS و آئودی RS4، یکسان در قدرت، متفاوت در همه‌چیز

درگ ب‌ام‌و M2 CS و آئودی RS4، یکسان در قدرت، متفاوت در همه‌چیز

ب‌ام‌و M2 CS و آئودی RS4 که از بهترین خودروهای کلاس خود هستند برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ به ملاقات یکدیگر آمده‌اند. البته شاید بگویید این دو خودرو رقیب یکدیگر نیستند و درست هم میگویید زیرا M2 CS یک کوپهٔ اسپرت ساب‌کامپکت با انتقال قدرت محرک عقب است درحالی‌که RS4 یک استیشن اسپرت کامپکت با سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو است.

بااین‌حال وقتی صحبت از پرفورمنس شود، دو خودرو کاملاً باهم یکسان هستند زیرا هردو ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارند و هردو برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسند به حدود ۴ ثانیه زمان نیاز دارند. البته گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ سفارشی ب‌ام‌و این زمان را ۰.۲ ثانیه کاهش می‌دهد اما نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد به گیربکس دستی مجهز است. حداکثر سرعت M2 CS به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در RS4 حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با برداشتن این محدودیت به‌صورت کارخانه‌ای، این استیشن اسپرت هم مثل رقیب باوارایایی می‌تواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در سینهٔ ب‌ام‌و یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته و همان‌طور که گفته شد، موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آئودی هم ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به M2 CS تولید می‌کند. البته از سوی دیگر، آئودی ۱۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و است. حال با توجه به این موارد، فکر می‌کنید ب‌ام‌و با وزن سبک‌تر پیروز این درگ خواهد شد یا آئودی با گشتاور بیشتر، گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند رقیب را مغلوب کند؟

مشخصات فنی

 آئودی RS4ب‌ام‌و M2 CS
پیشرانه۲.۹ لیتری V6 توئین توربو۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۶ سرعته دستی
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۷۴۵ کیلوگرم۱۵۷۵ کیلوگرم
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۸۰ کیلومتر/ساعت

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.