درگ ب‌ام‌و سری ۴ و آئودی A5، کوپه‌های ضعیف و کسل‌کننده!

درگ ب‌ام‌و سری ۴ و آئودی A5، کوپه‌های ضعیف و کسل‌کننده!

خودروهای آلمانی که معمولاً در درگ‌ها می‌بینیم از نوع پرفورمنس و قدرتمند هستند اما در درگ جدید کارواو بین یک ب‌ام‌و سری ۴ سفیدرنگ و یک آئودی A5 سفیدرنگ، هیچ نشان M یا RS وجود ندارد و هرچند هردو کوپه از توربوشارژر برخوردار هستند اما قدرت هیچ‌کدام از ۲۰۰ اسب بخار فراتر نمی‌رود. این‌ها فقط دو کوپهٔ لوکس ۵۰ هزار دلاری هستند و صادقانه بگوییم بسیار کسل‌کننده و البته گران به نظر می‌رسند.

درهرحال، ب‌ام‌و ۴۲۰i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت مجهز است که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. از سوی دیگر، آئودی A5 40 TFSI هم از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند اما با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت کمی قوی‌تر است. در این مدل اما خبری از سیستم کواترو نیست و موتور نیروی خود را توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بااین‌حال آئودی کمی از رقیب باواریایی سبک‌تر است.

به نظر می‌رسد این نسخهٔ آئودی A5 خودروی چندان لذت‌بخشی برای رانندگی نیست زیرا علاوه بر اینکه نیروی موتور را صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، از لانچ کنترل هم بی‌بهره است. پیش از اینکه بگویید یک خودروی ۱۹۰ اسب بخاری چه نیازی به لانچ کنترل دارد بهتر است درگ اول کارواو را تماشا کنید که در آن A5 خیلی بد حرکت را آغاز می‌کند. در درگ مجدد، آئودی برای جبران لانچ ضعیف خود کمی جامپ استارت می‌کند اما در پایان مشخص می‌شود که برتری آشکاری بر ب‌ام‌و دارد.

همین موضوع در دو مسابقهٔ رولینگ هم وجود دارد. در رولینگ اول تعویض دنده‌ها به گیربکس اتوماتیک خودروها واگذار می‌شود و به دلیل اینکه این‌ها نسخه‌های پرفورمنس نیستند، معکوس دادن به‌کُندی صورت می‌گیرد. در رولینگ دوم اما رانندگان با استفاده از حالت دستی دنده‌ها را عوض می‌کنند که این کار نزدیک‌ترین مسابقهٔ روز را به دنبال دارد. پروندهٔ این رقابت هم با آزمایش ترمز بسته می‌شود که به همین نزدیکی است. در این ویدئو مجموعاً چهار مسابقه برگزار می‌شود که در سه تا از آن‌ها یک خودرو به پیروزی می‌رسد.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و ۴۲۰iآئودی A5 40 TFSI
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۱۸۴ اسب بخار۱۹۰ اسب بخار
گشتاور۳۰۰ نیوتن متر۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبجلو
وزن۱۶۰۰ کیلوگرم۱۵۳۰ کیلوگرم
قیمت۴۰,۴۶۰ پوند۳۷,۹۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.