درگ بی‌ام‌و M5 کامپتیشن ۸۰۰ اسب بخاری با هوندا اینتگرای ۶۲۰ اسب بخاری!

درگ بی‌ام‌و M5 کامپتیشن ۸۰۰ اسب بخاری با هوندا اینتگرای ۶۲۰ اسب بخاری!

خودروهای ب‌ام‌و M به لطف ترکیبی از پیشرانه‌های قدرتمند و گیربکس‌های سریع، معمولاً در اکثر مسابقات درگ در برابر رقبای خود پیروز می‌شوند اما خودرویی که در اینجا می‌بینید یک M5 معمولی نیست زیرا این سوپرسدان آلمانی تغییرات زیادی را تجربه کرده تا از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی خود حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیرون بکشد.

این خودرو توسط شرکت ولوسیتی تیونینگ شده که یکی از اقدامات آن حذف مبدل کاتالیزوری بوده است. این M5 قدرتمند روی لاستیک‌های خیابانی میشلن پایلوت اسپرت ۴S قرار گرفته و از ورودی‌های هوای سفارشی Project Gamma استفاده می‌کند که هوای موردنیاز اینترکولر را هم تأمین می‌کنند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو هم ری‌مپ شده تا تعویض دنده‌ها را سریع‌تر انجام دهد.

حریف سدان باواریایی‌ها در این رقابت اما نسل چهارم هوندا اینتگرا تایپ R است که تغییرات بیشتری را تجربه کرده است. در سینهٔ این کوپهٔ اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که قدرت چشمگیر ۶۲۰ اسب بخاری تولید می‌کند. هرچند این قدرت از ب‌ام‌و کمتر است اما اینتگرا با وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجه ۶۶۰ کیلوگرم از M5 سبک‌تر است. همچنین برخلاف نسخهٔ استاندارد، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. لاستیک‌های جاده‌ای نیمه اسلیک و گیربکس سکوئنشال هم از دیگر ویژگی‌های این اینتگرا تایپ R هستند.

در اولین مسابقه که به شکل رولینگ بود، ب‌ام‌و به پیروزی رسید اما در رولینگ دوم، هوندا زودتر خود را به خط پایان رساند. سپس برای اینکه در این بخش یک پیروز قطعی داشته باشیم، رولینگ سومی برگزار شد و دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند اما در آخر M5 با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی شد. سپس نوبت به درگ‌های از حالت سکون رسید. در اولین درگ، اینتگرا در کشش با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل ب‌ام‌و پیروز شد اما کوپهٔ ژاپنی با پیروزی در درگ دوم به بازی برگشت.

در درگ سوم، هوندا شروع بسیار بهتر و حتی کمی جامپ استارت داشت ولی پس از آن راننده نتوانست تعویض دنده‌های خوبی داشته باشد و به همین دلیل، اینتگرا عقب افتاد و تا پایان مسیر نتوانست اختلاف را جبران کند. بااین‌حال، نگاهی به اعداد و ارقام نشان از پرفورمنس خیره‌کننده‌ای دارد زیرا هردو خودرو در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰.۲۵ ثانیه طی کردند؛ بنابراین، هرچند ب‌ام‌و M5 و هوندا اینتگرا تایپ R خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در اینجا عملکردی نزدیک به هم داشتند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.