درگ اِم‌های مختلف! ب‌ام‌و M4 جدید در برابر نسل قبلی و M440i

درگ اِم‌های مختلف! ب‌ام‌و M4 جدید در برابر نسل قبلی و M440i

از طراحی بحث‌برانگیز که بگذریم، خانوادهٔ ب‌ام‌و سری ۴ قطعاً قابل‌توجه است. قوی‌ترین عضو یا پرچم‌دار این خانواده، مدل M4 کامپتیشن است که پرفورمنس چشمگیری دارد. در همین حال، قوی‌ترین عضو غیر M هم در این جمع مدل M440i است. روی کاغذ، M4 کامپتیشن جدید باید از M440i کنونی و همین‌طور نسل قبلی M4 کامپتیشن سریع‌تر باشد؛ اما آیا در دنیای واقعی و روی مسیر ۴۰۰ متر هم M4 جدید سریع‌تر خواهد بود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود، با گردآوری این سه خودرو قصد دارد تفاوت‌های میان آن‌ها را نشان داده و به این سؤال پاسخ دهد.

هر سهٔ این خودروها از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آشنای ب‌ام‌و استفاده می‌کنند اما این موتور در هردو نسل M4 از نوع توئین توربو است درحالی‌که در M440i فقط یک توربوشارژر دارد. قوی‌ترین عضو این جمع، نسل جدید M4 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت است که به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر است. البته از سوی دیگر، نسل قبلی M4 کامپتیشن با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، نسبت به نسل جدید بسیار سبک‌تر بوده و به گیربکس دوکلاچه هم مجهز است. M440i نیز با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۴۰ کیلوگرم وزن، ضعیف‌ترین و سنگین‌ترین عضو این گروه است.

با آغاز درگ، M440i با وجود قدرت کمتر، جلو می‌افتد که این به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و کشش بیشتر است. در ادامه اما M4 جدید با استفاده از قدرت بیشتر خود، از برادر ضعیف‌تر پیشی گرفته و پیروز می‌شود. نسل قبلی M4 کامپتیشن نیز پرفورمنس چشمگیری داشته و با اختلاف تنها یک‌دهم ثانیه نسبت به نسل جدید خود، دوم می‌شود. جالب اینجا است که M4 قدیمی به لطف گیربکس دوکلاچهٔ خود، در مسابقهٔ رولینگ نسل جدید را مغلوب می‌کند؛ بنابراین، به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت نسل جدید M4 در نسخهٔ چهارچرخ محرک که به‌زودی به بازار خواهد آمد می‌تواند بسیار سریع‌تر از این باشد اما M4 قدیمی با گیربکس دوکلاچه و وزن کمتر، هنوز هم خودروی بسیار شایسته‌ای است.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدیدب‌ام‌و M4 کامپتیشن قدیمب‌ام‌و M440i
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار۳۷۴ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۵۵۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقبچهارچرخ
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم۱۵۹۰ کیلوگرم۱۷۴۰ کیلوگرم
قیمت۷۶,۰۵۵ پوند۶۰,۰۰۰ پوند۵۲,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.