خداحافظی با مرسدس S کلاس کوپه و کابریولت در ماه آگوست

خداحافظی با مرسدس S کلاس کوپه و کابریولت در ماه آگوست

بر کسی پوشیده نیست که این روزها بازار و صنعت خودرو در حال تحول است زیرا از یک سو با افزایش شدید محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها، کوپه‌ها و مینی‌ون‌ها بشدت کاهش یافته و از سوی دیگر خودروهای الکتریکی روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند تا بتوانند نهایتاً درون‌سوزها را مغلوب کنند. به همین دلیل، خودروسازان با تمرکز روی بخش‌های سودآور بازار به کاهش یا اصلاح سبد محصولات خود می‌پردازند. طبق این رویه، برخی خودروها باید کنار بروند و اگر قرار باشد مدل جدیدی جای آن‌ها را بگیرد، معمولاً از پلت‌فرم کاملاً جدیدی با تکنولوژی تمام الکتریکی یا هیبریدی برخوردار خواهد بود تا برای پایداری طی چند سال آینده مناسب باشد.

طبق همین سیاست‌ها، از چند وقت پیش گفته می‌شود که مرسدس بنز قصد دارد نسخه‌های کوپه و کابریولت S کلاس را کنار بگذارد و در عوض روی پرچم‌دار الکتریکی جدید EQS تمرکز کند. حال نیز در گزارش جدیدی گفته شده این شرکت آلمانی به دنبال کاهش هزینه‌ها و حذف محصولات کم‌فروش خود بوده و این دو مدل بخشی از این برنامه هستند. طبق این گزارش، امکان سفارش خرید S کلاس کوپه و کابریولت فقط تا ماه می امسال وجود خواهد داشت و تولید این گرند تورر لوکس در ماه آگوست خاتمه خواهد یافت. این دو نسخه بر اساس سدان S کلاس شکل گرفته‌اند که حدود هفت سال است در بازار حضور دارد.

هرچند S کلاس همواره خودروی پیشرویی در کلاس خود بوده و تکنولوژی‌های جدیدی را به همراه آورده است اما گفته می‌شود EQS جایگاه بالاتری خواهد داشت و از هر S کلاسی راحتی و تکنولوژی بیشتری را ارائه خواهد کرد. EQS که ظاهراً با مدل ۲۰۲۱ برای فروش عرضه خواهد شد، لوکس‌ترین تجربهٔ الکتریکی را ارائه خواهد کرد. این ماشین روی پلت‌فرم کاملاً جدیدی ساخته خواهد شد که در دیگر محصولات الکتریکی آیندهٔ مرسدس هم بکار خواهد رفت. طبق گزارش‌هایی که البته هیچ‌کدام هنوز تأیید نشده‌اند، EQS به دو موتور الکتریکی با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و بُردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.