جولان ب‌ام‌و M4 گیربکس دستی جدید در پیست

جولان ب‌ام‌و M4 گیربکس دستی جدید در پیست

برای ماشین بازهای واقعی هیچ‌چیزی جای گیربکس دستی را نمی‌گیرد و ب‌ام‌و یکی از معدود خودروسازی است که این موضوع را درک کرده است. به همین خاطر نسل جدید M3 و M4 یکی از معدود خودروهای اسپورتی هستند که همچنان با گیربکس دستی تولید شده‌اند.

و اخیراً یک دستگاه ب‌ام‌و M4 گیربکس دستی جدید سری به پیست مشهور هاکنهایم زده است. این خودرو یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۵۵.۶۰ ثانیه طی کرده که طبق گفته اسپورت اتو یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مگا هاچبک مرسدس-ای ام جی A45 S می‌باشد. این خودرو همچنین توانسته عملکرد بهتری نسبت به پورشه ۷۱۸ کیمن GTS 4.0 و آئودی RS7 اسپورت بک داشته باشد.

M4 کوپه علیرغم قدرت بسیار کمتر نسبت به آئودی R8 V10 با خروجی ۶۰۲ اسب بخار توانسته رکوردی نزدیک به این سوپر اسپورت آلمانی ثبت کند. R8 یک دور هاکنهایم را در ۱ دقیقه و ۵۵.۲۰ ثانیه طی کرده است. شایان ذکر است فورد موستانگ شلبی GT500 قدرتمند زمان ۱ دقیقه و ۵۴.۶۰ ثانیه را در پیست بر جای گذاشته است. ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و پورشه تایکان توربو رکوردهای ۱ دقیقه و ۵۴.۲۰ و ۱ دقیقه و ۵۴.۱۰ ثانیه را ثبت کرده‌اند. سه رتبه اول این پیست هنوز هم در اختیار مک لارن سنا، مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز و مانتی پورشه ۹۱۱ GT2 RS MR می‌باشد که رکوردهای آن‌ها به ترتیب برابر با ۱ دقیقه و ۴۰.۸۰ ثانیه، ۱ دقیقه و ۴۳.۳۰ ثانیه و ۱ دقیقه و ۴۳.۵۰ ثانیه است.

M4 کوپه از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مدل کامپتیشن استفاده می‌کند اما قدرت ۴۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد. نسخه کامپتیشن خروجی ۵۰۳ اسبی و ۶۵۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. شایان ذکر است شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نسخه عادی این خودرو ۴.۱ ثانیه می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.