تایم‌ زنی ب‌ام‌و M8 کامپتیشن در نوربرگ‌رینگ

تایم‌زنی ب‌ام‌و M8 کامپتیشن در نوربرگ‌رینگ

با توجه به اینکه ب‌ام‌و معتقد است در سبد محصولات خود نیازی به یک سوپراسپرت ندارد، هم‌اکنون مدل M8 کامپتیشن سریع‌ترین محصول این شرکت و بهترین رقیب برای مرسدس AMG GT و آئودی R8 محسوب می‌شود حتی اگر در فلسفهٔ ساخت کاملاً با آن‌ها متفاوت باشد زیرا درحالی‌که R8 و AMG GT را می‌توان سوپراسپرت‌های واقعی دانست (خصوصاً R8)، ب‌ام‌و M8 بیشتر یک گرند تورر و رقیبی برای بنتلی کانتیننتال محسوب می‌شود. بااین‌حال این بدان معنا نیست که M8 نمی‌تواند در پرفورمنس با سوپراسپرت‌ها رقابت کند زیرا این باواریایی سرکش در آزمایش تایم زنی مجلهٔ اسپرت اتو در پیست نوربرگ‌رینگ عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

برای این تایم زنی، کریستین گبهارت پشت فرمان یک M8 کامپتیشن قرمزرنگ نشسته و یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه طی کرده است. این تایم نسبتاً خوبی محسوب می‌شود و با زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه که گبهارت با آئودی R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۵ به ثبت رساند برابر است. همچنین تایم M8 کامپتیشن با بهترین تایم آلفارومئو جولیا کوادروفولیو هم یکسان است. این کوسهٔ باواریایی به لطف نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی خود که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive که در مدیریت وزن خودرو در پیچ‌های سرعت‌پایین بسیار خوب عمل می‌کند توانست این تایم قابل‌توجه را ثبت کند.

M8 کامپتیشن هم‌اکنون قوی‌ترین و گران‌ترین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود و حالا با ترکیبی از قدرت و کنترل، توانست به یکی از سریع‌ترین ب‌ام‌وهای جهنم سبز هم تبدیل شود. البته این تایم M8 کامپتیشن هنوز از خیلی از کوپه‌ها و سوپراسپرت‌های موتور جلو کُندتر است ولی بدون شک اگر ب‌ام‌و قصد تایم زنی رسمی با این خودرو داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد با استفاده از یک رانندهٔ آزمایشی کارخانه‌ای به نتیجهٔ بهتری دست پیدا می‌کرد. بااین‌حال گبهارت هم رانندهٔ بسیار توانمندی است و تایم‌هایی که او با خودروهای مختلف در نوربرگ‌رینگ ثبت می‌کند به تایم‌های رسمی خودروسازان نزدیک است. برای مقایسه، تعدادی از تایم‌هایی که توسط این راننده در جهنم سبز ثبت شده را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

خودرورانندهتایم
فراری ۴۸۸ پیستاکریستین گبهارت۷:۰۰.۰۳
مرسدس AMG GT R Proکریستین گبهارت۷:۰۷.۰۰
مک‌لارن ۷۲۰Sکریستین گبهارت۷:۰۸.۰۰
مک‌لارن ۶۰۰LTکریستین گبهارت۷:۰۸.۸۲
شورلت کوروت Z06 C7کریستین گبهارت۷:۱۳.۹۰
پورشه ۹۱۱ توربو S 991کریستین گبهارت۷:۱۷.۱۱
فراری ۴۸۸ GTBکریستین گبهارت۷:۲۱.۶۳
پورشه ۹۱۱ کاررا GTSکریستین گبهارت۷:۲۳.۷۷
فراری ۸۱۲ سوپرفستکریستین گبهارت۷:۲۷.۴۸
لامبورگینی اوراکانکریستین گبهارت۷:۲۸.۰۰
پورشه ۹۱۱ کاررا Sکریستین گبهارت۷:۳۰.۰۰
آئودی R8 V10 Plusکریستین گبهارت۷:۳۲.۰۰
پورشه کیمن GT4کریستین گبهارت۷:۳۲.۰۰
ب‌ام‌و M8 کامپتیشنکریستین گبهارت۷:۳۲.۷۹
هوندا NSXکریستین گبهارت۷:۳۶.۰۰
ب‌ام‌و M5 کامپتیشنکریستین گبهارت۷:۳۶.۰۰

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.