تازه های پژو در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

اختصاصی پاریس :

با مهم ترین محصول پژو در نمایشگاه شروع می کنیم . سوپرکار Onyx  که با پایان یافتن شمارش معکوس برای رونمایی اش ، سرانجام در پاریس به روی صحنه رفت . Onyx حاصل چکیده ی طرح های مجمو عه ای است که با پژو اسپرت و دپارتمان R&D پژو – سیتروئن در ارتباط هستند . به گفته ی Sandeep Bhambra مدیر گروه طراحی پروژه ، Onyx تمام طراحی های محصولات آینده پژو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ، بطوریکه این خودرو دروازه ای است به سوی محصولات خاص و متفاوت از پژو که در آن ها به کوچک ترین جزئیات نیز توجه خاصی می شود .

استفاده از سیستم انتقال قدرت خودروهای مسابقات لمانز در Onyx سبب شده تا شاهد خودرویی توانمند باشیم . سوپرکار فرانسوی ، خودرویی موتور وسط است با  موتور ۳.۷ لیتری V8 هیبریدی که ۶۰۰ اسب بخار را به ارمغان آورده است و نیروی محرکه اش را به کمک جعبه دنده ۶ سرعته sequential به چرخ های عقب منتقل می کند . Onyx همچنین دارای یک سیستم بازیابی انرژی است که انرژی حاصل از ترمزها را به باتری یون – لیتیوم منتقل می کند و با تخلیه انرژی منتقل شده به خروجی با قدرت ۸۰ اسب بخار بیشتر دست می یابد .

ابعاد این مدل مفهومی به طول ۴۶۵۰ میلی متر  ، عرض ۲۲۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۱۳۰ میلی متر می باشد . این پیکره ضریب درگ ۰.۳ را دارا می باشد . بیش تر قسمت های Onyx از مواد فرآوری نشده ساخته شده است به طور مثال در درها و بال ها از ورقه های مسی  و  در سقف و پنجره ها  به جای شیشه از مواد اکریلیک سبک وزن و همچنین در قسمت های مختلف از پنل های فیبرکربنی استفاده شده است . کابین Onyx ، به صورت فضایی یک تکه ساخته شده که شما هیچ دوخت و یا پیوندی در آن نمی بینید . داشبورد نیز از چوب ساخته شده که این چوب ها از روزنا مه های بازیافتی شکل گرفته اند. اما بعید به نظر می رسد که Onyx  به تولید انبوه برسد .

 

 

 

پس از سوپرکار پژو به سراغ محصولی دیگر می رویم که روح موتور اسپرت در آن دمیده شده تا منجر به خلق محصولی پرقدرت گردد . این کوپه ی اسپرت که RCZ R نام دارد ، در پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت و با توجه به برنامه ریزی های پژو در سال آینده وارد بازار خواهد شد . این خودرو با همکاری بخش موتور اسپرت پژو ، پژو اسپرت ، توسعه یافته است . موتور ۱.۶ لیتری بنزینی RCZ R با دستکاری های پژو اسپرت توانسته به قدرت ۲۶۰ اسب بخار دست پیدا کند ، یعنی این موتور به ازای هر لیتر ۱۶۰ اسب بخار تولید می کند که عددی فوق العاده می باشد . علاوه براین پس از جراحی صورت گرفته در هر کیلومتر ۱۵۵ گرم CO2 توسط این ماشین به هوا فرستاده می شود . برای ارئه رانندگی اسپرت سیستم تعلیق بهینه سازی و به آن دیفرانسیل لغزش محدود Torsen اضافه شده است . برای این مدل طرح های مختلف کابین و نمای بیرون بعلاوه ی رینگ های مختلف قابل سفارش است .

در کنار نسخه ی ویژه از مدل استاندارد RCZ نیز پس از فیس لیفت رونمایی شد . از جمله تغییراتی که پس از فیس لیفت دیده می شود می توان به جلو پنجره مشبک جدید ، تجدید نظر در طراحی چراغ های LED و اضافه شدن قاب کرومی برای ورودی هوا با طراحی جدید اشاره کرد . علاوه براین سعی شده تا با ارائه ی رنگ ها و رینگ های مختلف و تجهیزات مختلف کابین جانی دوباره به پیکره ی این کوپه فرانسوی تزریق شود . اما موتور مورد تغییر قرار نگرفته تا RCZ با همان موتور هی ۱.۶ لیتری بنزینی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و موتور ۲ لیتری دیزل با قدرت ۱۶۱ اسب بخار در خیابان ها به ماجراجویی بپردازد . البته برای موتور بنزینی جعبه دنده ای اتوماتیک به صورت آپشن در نظر گرفته شده است .

 

خوروی بعدی سدانی جمع و جور با نام پژو ۳۰۱ است که پژو آن را برای بازار کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است  تا شاید با فروش خوبی که برایش پیش بینی کرده اند ناجی پژو در این شرایط بد اقتصادی اش شود . این سدان ۴۴۴۰ میلی متری به لطف فاصله ی دو محور ۲۶۵۰ میلی متری اش قادر است تا فضای بار ۵۰۶ لیتری را در اختیار مالکانش قرار دهد که امتیازی مهم در این کلاس به شمار می آید . فهرست گسترده ای از تجهیزات ایمنی مانند ABS ، ESP ، سیستم ترمز اضطراری و چهار کیسه هوا برای ۳۰۱ تدارک دیده شده است .

این خودرو پس از ۲۰۸ ، دومین خودرویی است که از موتور جدید بنزینی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری VTi بهره می برد . قدرت این موتور توسط جعبه دنده ی اتوماتیک و یا دستی منتقل می شود . علاوه براین دو موتور ۱.۶ لیتری ، یکی ۱.۶HDi دیزل و دیگری ۱.۶VTi نیز ، طیف موتورهای در نظر گرفته شده برای این مدل را تکمیل می کنند . از مواردی که برای کابین ۳۰۱ می توان سفارش داد می توان به اتصالات USB ، بلوتوث ، MP3 ، هندزفری تلفن و سیستم  کمک پارک عقب اشاره کرد . ۳۰۱ در کارخانه ی پژو به نام  ویگو در اسپانیا ساخته خواهد شد . فروش این خودرو ابتدا در تاریخ ۱ نوامبر در ترکیه و سپس در آسیای مرکزی ، خاورمیانه ، اروپای شرقی و مرکزی ، روسیه ، امریکای لاتین و آفریقا آغاز خواهد شد .

 

پژو ۲۰۰۸ رقیبی است برای نیسان جوک که در پاریس اولین رونمایی خودش را تجربه کرد . ۲۰۰۸ براساس کانسپتی که در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد طرح ریزی شده است . ۲۰۰۸ به طول ۴.۱۴ مترو عرض ۱.۷۴ متر است که در مقایسه با نیسان جوک طویل تر و باریک تر است . در طراحی ۲۰۰۸ رگه هایی از ۲۰۸ ، مانند جلوپنجره ، پنجره جلو و فرورفتگی ها دیده می شود . قدرت ۲۰۰۸ توسط یک موتور ۱.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار تامین می شود . کشورهای فرانسه ، چین و برزیل میزبان محصول جدید پژو خواهند بود .

در پایان به بررسی سه محصول با یک ریشه می پردازیم ، محصولاتی که همه از پژو ۲۰۸ مشتق گرفته شده اند .

۲۰۸XYخودرویی است لوکس تا بتواند پژو را در این بازار  که طرفدارهای خودش را دارد صاحب نماینده کند . این خودرو اولین بار در ژنو رونمایی شد. و حالا دوباره به پاریس آمده تا با طیف وسیعی از تزئینات خارجی و داخلی نگاه قشر مرفه را به خود معطوف کند . از جمله تزیینات مورد استفاده در نمای خارجی می توان  پوشش آینه ها ، تریم چراغ های مه شکن و پنجره ها ، رکاب های برجسته و شیشه های مات را برشمرد . رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی ، طرح خاص روی سقف و نشان XY از مواردی هستند که بعنوان آپشن در نظر گرفته شده اند .

پس از نمای خارجی به داخل کابین می رویم ، جایی که شاهد میدونی های آلومینیومی ، تریم های سفارشی و کروم کاری ها در کنار داشپورد براق برنزی و پوشش هایی از آلکانترا و پارچه هستیم . برای ۲۰۸XY دو گزینه بنزینی و دیزلی برای پیشرانه قابل انتخاب است ، که موتور بنزینی ۱.۶ لیتری کارآمدتر است و تنها ۹۸ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می کند .

مدل بعدی ۲۰۸GTI نام دارد که تنها ۵۴ دستگاه از آن ساخته خواهد شد و فروش آن برای اواخر سال ۲۰۱۳ برنامه ریزی شده است . ۲۹ دستگاه از این تعداد برای شماره گذاری به انگلستان فرستاده می شود . این مدل نسبت به ۲۰۸ استاندارد قوی تر و در شاسی ارتقا یافته تر است . GTI های تولید شده به صورت مجزا نمره می شوند و اولین پژوهایی هستند که به SAT-NAV و رادیوی دیجیتالی مجهز خواهند شد . رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی کربنی Onyx از دیگر مواردی است که ظاهری متفاوت به این سری بخشیده است .

و سرانجام به سراغ نسخه ای از ۲۰۸ می رویم که روح مسابقات در آن دمیده شده و این از ظاهرش کاملا نمایان است . ۲۰۸ تیپ R5 خودرویی است که جایگزین مدل ۲۰۷ سوپر ۲۰۰۰ در دسته ی R5 خواهد شد . با توجه به قوانین مسابقات از خودروی حاضر در مسابقه حداقل باید ۲۵۰۰۰ دستگاه ساخته شده باشد ، به همین دلیل پژو به سراغ این سوپرمینی محبوب خود رفته است . همانند ۲۰۷ سوپر ۲۰۰۰ این خودرو از ۴ چرخ متحرک ، جعبه دنده ی ۵ سرعته ترتیبی و سیستم تعلیق خاص برای سفرهای طولانی بهره می گیرد . اما به جای موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری ۲۰۷ سوپر ۲۰۰۰ از موتور ۱.۶ لیتری مجهز به توربو با قدرت ۲۸۰ اسب بخار استفاده شده است . مواردی مانند اسپویلر ، گلگیرهایی با قوس بیش تر و رینگ های ۱۸ اینچی باعث تغییراتی در ظاهر این خودرو نسبت به مدل استاندارد شده است که این تغییرات کاهش وزن ۴۰ کیلوگرمی اش را در پی داشته است . ۲۰۸ تیپ R از نیمه دوم سال ۲۰۱۳ در مسابقاتی مانند IRC و رالی قهرمانی اروپا به رقابت خواهد پرداخت .

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.