بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ از نگاه میدونی

بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ از نگاه میدونی

از چند فیلم عاشقانه غم‌انگیز تا یک فیلم شاعرانه غیرانگلیسی‌زبان و صد البته چند کمدی-رمانتیک معمول و آشنای شبکه‌های استریم‌محور آنلاین. با میدونی و بهترین فیلم‌های عاشقانه‌ی ۲۰۲۱ که یا پخش‌شده‌اند یا همچنان مورد انتظار هستند، همراه باشید.

هر سال هالیوود باتوجه‌به تقاضای قابل‌توجه مخاطب در شبکه‌های آنلاین، تعداد زیادی از فیلم‌های رمانتیک را تولید می‌کند. ولی اکثر آن‌ها به سرعت به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند. هدف اصلی تولید این فیلم‌ها نه دریافت تحسین یا ماندگار شدن که جلب توجه ناگهانی تعداد قابل توجهی از مخاطب‌های قرارگرفته در گروه‌های سنی خاص است. به همین دلیل مثلا امسال سومین و آخرین قسمت سری فیلم The Kissing Booth پخش می‌شود و احتمالا تعداد بسیار زیادی بیننده را جذب خواهد کرد؛ درحالی‌که انواع‌واقسام نمرات دو فیلم نخست مجموعه فاجعه‌بار بودند. در آن سو فیلم Resort to Love پخش می‌شود تا نتفلیکس طرفدارهای چند بازیگر را مشترک خود نگه دارد.

پس این وسط شوربختانه پیدا کردن فیلم‌های عاشقانه‌ی قابل قبول که حداقل هرکدام از آن‌ها بتوانند برای برخی از بینندگان در یک دور تماشا حداقل نسبتا جذاب باشند، کار آسانی نیست. همچنین باید به یاد داشت که باتوجه‌به مدل‌های طبقه‌بندی فیلم‌های روز در ژانرهای متفاوت، گاهی ممکن است که عبارت عاشقانه را بین سه ژانر اصلی فیلم در برخی از منابع نبینیم. بااین‌حال آن‌ها در اصل داستان‌های عاشقانه را روایت می‌کنند و قصه‌گویی رمانتیک نقش بسیار قابل توجهی در فیلم‌نامه‌های این محصولات سینمایی یا تلویزیونی داشته است.

در آخر باید به یاد داشت از لحاظ زمان پخش، فیلم‌های متفاوتی در فهرست پیش‌رو قرار می‌گیرند؛ از آثاری که به اسم محصول سال گذشته‌ی میلادی هستند و تازه امسال به‌دست تماشاگرها رسیدند تا فیلم‌هایی که هنوز اکران نشده‌اند و به دلایل مختلف مورد انتظار هستند. در نتیجه از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 اکران‌شده تا بهترین فیلم های عاشقانه2021 در صف اکران را در ادامه مشاهده می‌کنید. همیشه ممکن است تاریخ اکران یک فیلم پیش از پخش تأخیر بخورد یا با نزدیک‌تر شدن به فصل جوایز سینمایی، ناگهان فیلم‌های جدیدی معرفی شوند که لیاقت حضور در چنین فهرست‌هایی را دارند.

فیلم های عاشقانه این مقاله رتبه‌بندی نشده‌اند. جایگاه هر فیلم نسبت‌به آثار دیگر دلیل بر بهتر یا ضعیف‌تر بودن آن ساخته‌ی سینمایی نسبت‌به سایر فیلم‌های مقاله نیست.


بهترین فیلم های عاشقانه 2021 اکران شده

۱۵- فیلم The Dig

فیلم حفاری

کارگردان: سایمون استون | نویسنده: مویرا بوفینی

بازیگران: کری مولیگان، ریف فاینز، لیلی جیمز، جانی فلین و بن چاپلین

تاریخ اکران: ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

The Dig در IMDB

فیلم The Dig براساس ماجرایی واقعی ساخته شده است و در اصل می‌خواهد یک فرد مهم فراموش‌شده در تاریخ را پررنگ کند. این وسط میان قصه‌ی مهمی که راجع به یک باستان‌شناس روایت می‌شود، فیلم The Dig چه برای شخصیت‌های واقعی و چه برای شخصیت‌های خیالی خود داستان‌های عاشقانه‌ی غم‌انگیزی دارد. یکی از جذابیت‌های اثر از این نظر هم در آن است که دو قصه‌ی عاشقانه‌ی مورد بخث در عین داشتن شباهت‌های حداقلی، از چند جنبه شدیدا متفاوت هستند؛ تا مخاطب سوختن و ساختن شخصیت‌های مختلف به خاطر علاقه به یکدیگر در شرایط متفاوت را ببیند.

ترکیب یک قصه‌ی عاشقانه با محوریت شخصیت‌های جوان و یک داستان عاشقانه با شخصیت‌های سن‌دار که باید آرام‌آرام، دوستانه و بسیار محترمانه به یکدیگر نزدیک می‌شوند، هارمونی جالبی را به وجود می‌آورد. همچنین از آن‌جایی که درصد قابل توجهی از تماشاگرها می‌گویند که قدرت اهمیت دادن به چند شخصیت فیلم The Dig را پیدا کردند، طبیعتا تاثیر احساسی این قصه‌ها روی آن‌ها زیاد می‌شود.

وجود دقایق قابل حذف در فیلم The Dig یکی از ایرادهای آن است. بااین‌حال طی برخی از سکانس‌های کلیدی حفاری، نمی‌توانیم به احساسات به تصویر کشیده‌شده توسط بازیگرهای معروف و کاربلد اثر اهمیت ندهیم. در نتیجه شاید دسته‌بندی‌های رسمی بخواهند فیلم The Dig را تنها یک درام تاریخی بدانند. ولی بعضی از مخاطب‌ها موقع تماشای فیلم حفاری به سرعت می‌پذیرند که با یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۱ سر و کار دارند.


۱۴- فیلم Preparations to Be Together for an Unknown Period of Time

فیلم مقدمات با هم بودن برای مدت‌زمانی نامشخص

کارگردان: لیلی هوروت | نویسنده: لیلی هوروت

بازیگران: ناتاشا استورک، ویکتور بودو و بنت ویامنی

تاریخ اکران: ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۳ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

Preparations to Be Together for an Unknown Period of Time در IMDB

این درام مجارستانی به طرز عجیبی یک سکانس شبیه به سکانسی کلیدی از فیلم قبلی فهرست پیش‌رو دارد؛ شخصیت زن با تمام وجود و صداقت خود به سمت مرد می‌رود و از میل خود به آغاز زندگی عاشقانه و دائمی برنامه‌ریزی‌شده می‌رود. اما مرد به هیچ عنوان وی را نمی‌شناسد. قصه‌ی فیلم Preparations to Be Together for an Unknown Period of Time که نام طولانی و عجیب آن به خوبی وضعیت اکثر روابط عاشقانه‌ی انسانی را توصیف می‌کند، پرشده از راز و رمز است. مخاطب نمی‌داند که در پس پرسش‌های به وجود آمده توسط فیلم چه جواب‌هایی قرار دارند. فیلم هم در اکثر دقایق نمی‌خواهد به سوالات من و شما جواب بدهد.

نتیجه شکل‌گیری عجیب‌ترین اثر سینمایی حاضر در این مقاله و یکی از متفاوت‌ترین و بهترین فیلم های عاشقانه 2021 است؛ ساخته‌ای که می‌شود آن را بیشتر یک فیلم تعلیق‌زا و کارآگاه‌گونه دانست. آیا مرد دروغ می‌گوید که زن را نمی‌شناسد؟ آیا زن دچار توهم و بیماری ذهنی جدی شده است؟ این دو دکتر با سن‌وسال بالای خود چه‌طور در چنین وضعیتی گرفتار می‌شوند؟

پایان‌بندی فیلم Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre (نام مجارستانی اثر) تاثیر قابل توجهی روی احساس مخاطب نسبت به آن می‌گذارد. اما در هر حالت این دقیقا همان فیلم عاشقانه‌ی فهرست است که عده‌ای آن را خسته‌کننده‌ترین و عده‌ای آن را بهترین و سرتاسر هنری خطاب خواهند کرد.


۱۳- فیلم Malcolm & Marie

فیلم مالکوم و ماری

کارگردان: سم لوینسون | نویسنده: سم لوینسون

بازیگران: زندیا و جان دیوید واشینگتن

تاریخ اکران: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (۱۷ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

Malcolm & Marie در IMDB

ارزش تماشای فیلم Malcolm & Marie بیشتر از هر سکانس دیگر، طی لحظاتی به چشم می‌آید که جان دیوید واشنگتن مشغول خوردن ماکارونی با پنیر پیتزا می‌شود. چرا که این سکانس تقریبا هر آن‌چه را که باید راجع به فیلم بدانید، نشان داده است؛ خشم تنظیم‌شده‌ی او، فریادهای وی و جزئیاتی که در خوردن همین ماکارونی با پنیر پیتزا به چشم می‌آیند. سم لوینسون با سریال Euphoria اوج گرفته است و منتقدها بعضا او را بی‌محابا صدا می‌زنند. چون لوینسون هرچه که نباشد، در محتوا و حرف‌های خود بیش از اندازه نترس است یا حداقل خوب خود را این‌طور جلوه می‌دهد که انگار از هیچ‌کس حساب نمی‌برد.

این لزوما یک ویژگی مثبت نیست. چون در لحظه به لحظه‌ی فیلم Malcolm & Marie می‌بینیم که مرز اعتماد به نفس و غرور فیلم‌ساز، چه‌قدر باریک به نظر می‌رسد. ولی نمی‌توان انکار کرد که نترسی او سبب می‌شود که فیلم به‌راحتی صحبت‌های خود را به زبان بیاورد؛ با دو بازیگر و دو شخصیت که داخل و پیرامون یک خانه می‌پلکند. حمله‌ی بسیار تند به بسیاری از کلیشه‌های جریان‌یافته در نقدهای سینمایی امروز و موشکافی مشکلات فراوان و عمیق یک رابطه، عناصر تشکیل‌دهنده‌ی فیلم Malcolm & Marie هستند.

نتیجه اثری است که گاهی از فرم اصلی خود هم بیرون می‌زند، گاهی زیاده‌روی می‌کند، گاهی گرفتار پرحرفی می‌شود و گاهی هم خود را به طرز مضحکی جدی می‌گیرد. ولی همه‌ی این‌ها را که بگذاریم کنار، هم لحظات تماشایی دارد و هم دردهای روابط معمول را نشان داده است. زندیا و جان دیوید واشنگتن در فیلم دیده می‌شوند. چون از دیالوگ‌نویسی درست‌وحسابی بهره برده‌اند. این‌گونه محصولی سیاه‌وسفید به وجود آمد که واقعا گروه کوچکی از مخاطب‌ها را هدف می‌گیرد. ولی حداقل با آن گروه ارتباط جدی برقرار خواهد کرد.


۱۲- فیلم Little Fish

فیلم ماهی کوچک

کارگردان: چد هارتیگن | نویسنده: متیسون تاملین

بازیگران: اولیویا کوک، جک اوکانل و سوکو

تاریخ اکران: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (۱۷ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

Little Fish در IMDB

قصه‌ای دردناک راجع به انسان‌هایی که نه از سر پیری که به خاطر یک بیماری عجیب دچار فراموشی می‌شوند و به شکل ناگهانی یا آرام‌آرام همه‌چیز را از یاد می‌برند. فیلم Little Fish داستان علمی-تخیلی خود را فقط در پرداختن به همین بیماری، فانتزی می‌کند. سایر جنبه‌های قصه و تمام ابعاد دنیای آن کاملا واقعی هستند و کوچک‌ترین تفاوتی با جهان ما ندارند. در نتیجه شاید ایده‌ی داستان را باور نکنیم، اما نمی‌توانیم ابعاد دیگر آن را زیر سؤال ببریم. چون واکنش‌های انسان‌ها در فیلم Little Fish حقیقی هستند؛ چه وقتی جامعه از شدت ترس مواجهه با فراموشی دچار جنون می‌شود و چه وقتی یک نفر از خواب برمی‌خیزد و نزدیک‌ترین فرد به خود را به‌عنوان یک ناشناس واردشده به خانه تهدید می‌کند.

عشق به یک نفر چیست اگر در چشم‌های او نگاه کنید و او را نشناسید؟ هرچه‌قدر هم که وی فریاد بزند سال‌ها بهترین زندگی را با هم داشتید. چه می‌شود اگر خاطره‌ای وجود نداشته باشد؟ اگر به یک نفر نگاه کنید و او را به یاد نیاورید؟ اگر هیچ راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد؟ تعهد چه معنایی دارد وقتی انسان نمی‌داند که به کدام شخص در رابطه با چه وعده‌ای متعهد شده است؟

این ترس‌ها کاملا واقعی هستند. فیلم Little Fish به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 به‌شدت دردناک است. زیرا فراموشی یک کانسپت علمی-تخیلی نیست و ما انسان‌ها بارها حداقل طی مشاهده‌ی آدم‌های دیگر با جلوه‌هایی متفاوت از آن روبه‌رو می‌شویم؛ از فراموشی بعد از تصادف تا بیماری آلزایمر. تازه فیلم Little Fish صرفا در گروه بهترین فیلم های عاشقانه غمگین ۲۰۲۱ قرار نمی‌گیرد. بلکه پرشده از استعاره‌های لایق بررسی و تصویرسازی‌های معنی‌دار به نظر می‌رسد. همه‌ی احساسات حاضر در اثر نیز با نقش‌آفرینی قابل لمس الیویا کوک قدرتمندتر شده‌اند.


۱۱- فیلم To All the Boys: Always and Forever

فیلم تقدیم به همه پسرها: همیشه و تا ابد

کارگردان: مایکل فیموگناری | نویسنده: کیتی لاوجوی

بازیگران: لانا کاندر، نوآ سنتنیو و جنل پریش

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

To All the Boys: Always and Forever در IMDB

اگر کوچک‌ترین نظر مثبتی راجع به فیلم To All the Boys I've Loved Before و فیلم To All the Boys: P.S. I Still Love You ندارید، همین حالا مطالعه‌ی متن مربوط‌به این فیلم را رها کنید؛ همین‌طور اگر از کلیشه‌ها و لحظات بسیار آشنای فیلم‌های عاشقانه نوجوانانه هالیوود متنفر هستید. هرچند اگر به‌صورت کلی با این فیلم‌ها مشکل داشته باشید، هرگز نباید سراغ درصد بسیار بسیار زیادی از فیلم های رمانتیک آمریکایی در چند سال اخیر بروید. چون احتمالا هرگز آن‌ها را در گروه برترین فیلم های عاشقانه سال قرار نمی‌دهید. در عین حال اگر به مجموعه فیلم To All the Boys علاقه‌ی فراوان دارید، قطعا قسمت سوم را تماشا کرده‌اید.

برخلاف فیلم دوم که غالبا با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد و حتی بسیاری از طرفدارهای فیلم اصلی آن را قدم‌برداشته در جهت نادرست می‌دانستند، آخرین فیلم To All the Boys موفق به پاسخ دادن به خواسته‌های طرفدارهای پروپاقرص مجموعه می‌شود؛ چه وقتی ارجاعاتی فروشده در چشم اما جالب به فرهنگ عامه دارد و چه هنگامی که با جزئیات درست نشان می‌دهد که به فیلم اول توجه داشته است.

قصه راجع به دختری است که در آستانه‌ی ورود به دانشگاه یکسان با پسر مورد علاقه‌ی خود ناگهان از سوی آن مرکز آموزشی رد می‌شود. در نتیجه دو شخصیت اصلی می‌فهمند که آینده‌ی آن‌ها به چالش کشیده خواهد شد و تصوراتی که راجع به زندگی در مکان‌های نزدیک به یکدیگر داشتند، دیگر خیالات واهی هستند. داستان اصلی فیلم آخر هم این است که نشان بدهد آیا پیتر و لارا که حالا نوآ سنتنیو و لانا کاندر پخته‌تر از قبل آن‌ها را بازی می‌کنند، می‌توانند این چالش را نیز پشت سر بگذارند؟


۱۰- فیلم The Map of Tiny Perfect Things

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی

کارگردان: ایان سمیولز | نویسنده: لِو گروسمن

بازیگران: کاترین نیوتون، کایل الن و جرمین هریس

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

The Map of Tiny Perfect Things در IMDB

این طرح داستانی را ۱۰ها بار به مدل‌های مختلف دیده‌ایم؛ یک نفر یا دو نفر در یک حلقه‌ی زمانی گیر می‌افتند و یک روز و شب را بارها و بارها زندگی می‌کنند. فیلم‌سازهای گوناگون هم انقدر به جنبه‌های جدی، ترسناک و شوخ‌طبعانه‌ی این ایده پرداخته‌اند که حتی قبل از دیدن یک فیلم جدید با محوریت آن می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که هیچ کار به‌خصوص و بسیار جدیدی در داستان‌گویی خود انجام نمی‌دهد. فیلم The Map of Tiny Perfect Things هم یک استثنا نیست و واقعا هیچ کار جدیدی برای فیلم‌های هم‌سبک و شبیه به خود انجام نداده است. اما این باعث نمی‌شود که در پیاده‌سازی درست و قابل قبول برخی از همان کهن‌الگوها ناموفق باشد.

قصه راجع به پسری گیرافتاده در یک حلقه‌ی زمانی است که ناگهان می‌فهمد یک نفر دیگر هم در شهر چنین وضعیتی دارد؛ دختری هم‌سن‌وسال با وی که بارها و بارها همین روز را زندگی کرده است. این‌گونه همه‌چیز با یک دوستی و خوش‌گذرانی عادی شروع می‌شود و کم‌کم احساسات واقعی به وجود می‌آیند. زیباکننده‌ی اصلی ماجرا هم این است که آن‌ها تصمیم می‌گیرند هر روز نقاط قوت کوچک و لحظات معرکه‌ی بامزه‌ای به روز تکراری بیافزایند.

آیا این یک اثر بسیار عمیق و درخشان جدید است که ما را به یاد فیلم‌های قرارگرفته در قله‌ی سبک مورد بحث همچون Groundhog Day می‌اندازد؟ قطعا خیر. ولی فیلم The Map of Tiny Perfect Things موفق می‌شود که یکی از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ باشد؛ با ثانیه‌های که لبخند را روی لب بیننده می‌نشانند، کاترین نیوتون که در نمایش احساسات با زبان بدن عالی است و صد البته قصه‌ای مربوط‌به پشت سر گذاشتن دوران بلوغ که خیلی‌ها می‌توانند به سبک خود با آن حداقل اندکی هم‌ذات‌پنداری کنند.


۹- فیلم Romeo & Juliet

فیلم رومئو و ژولیت

کارگردان: سایمن گادوین | نویسنده: امیلی برنز

بازیگران: جسی باکلی، جاش اوکانر و تمزین گرگ

تاریخ اکران: ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ خورشیدی) (اکران شده)

Romeo & Juliet در IMDB

مهم‌ترین نکته‌ی فیلم رومئو و ژولیت به عقیده‌ی برخی از منتقدها آن است که توانست میان چندین و چند اقتباس، هویت خود را پیدا کند. شاید این هویت اصلا بدون نقص نباشد و شاید بتوان شباهت‌هایی بین آن و اقتباس‌های دیگر از روی اثر ویلیام شکسپیر هم پیدا کرد. اما به هیچ عنوان نمی‌توان فیلم Romeo & Juliet سایمن گادوین را یک کپی، یک اقتباس بی‌هدف یا حتی یک محصول ساخته‌شده با تفکر اقتصادی دانست. زیرا بخش به بخش آن عجیب است و سازندگان به طرز واضحی به این جلوه‌ی متفاوت اثر خود می‌بالند.

عده‌ای شاید آن را فیلم تئاتر خطاب کنند. اما برخلاف فیلم تئاترهای واقعی مثل همیلتون که عملا ویدیو ضبط‌شده از یک تئاتر کامل اجراشده مقابل مخاطب‌ها هستند، فیلم Romeo & Juliet صرفا در محیط اجرای نمایش فیلم‌برداری شده است؛ بدون آن که بیننده‌ای در سالن حاضر باشد. تازه ساختار سینمایی آن هم انکارناپذیر است و این احساس به تماشاگر دست نمی‌دهد که صرفا دارد ویدیو ضبط‌شده از نمایشی کامل را تماشا می‌کند. در عین حال تک‌تک قاب‌ها به طرزی واضح از طراحی محیط و جلوه‌های بصری متعلق به سالن نمایش بهره می‌برند. در حقیقت این پروژه به‌نوعی در جایگاه یک واکنش به دوران حکم‌فرمایی کرونا/کووید 19 متولد شد؛ یک ویروس که آسیبی وحشتناک به صنعت/هنر تئاتر در جهان زد.

در فیلم Romeo & Juliet که جاش اوکانر، بازیگر سریال The Crown و جسی باکلی در آن می‌درخشند، رومئو و ژولیت انگار بیشتر از اقتباس‌های دیگر می‌دانند که چه بلاهایی بر سر آن‌ها نازل خواهند شد. حتی سکانس‌هایی در اثر وجود دارند که خودآگاهی سازندگان را به رخ می‌کشند؛ تماشاگر عملا در فیلم خود بازیگرها را در زمان تمرین برای ساخت این فیلم/نمایش می‌بیند. در این اثر به‌خصوص National Theatre با اقتباسی جسور و یکی از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ روبه‌رو هستیم. درحالی‌که همه می‌دانیم میان محصولات امروز هالیوود، چه‌قدر در برخی از زیرژانرها به همین دیوانگی‌ها و شجاعت‌های فیلم‌ها و فیلم‌سازها نیاز داریم.


۸- فیلم Finding You

فیلم پیدا کردن تو

کارگردان: برایان بو | نویسنده: برایان بو

بازیگران: کاترین مک‌نامارا، ونسا ردگریو و تام اورت اسکات

تاریخ اکران: ۱۴ مِی/مه ۲۰۲۱ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ خورشیدی) (اکران شده)

Finding You در IMDB

یک فیلم حال‌خوب‌کن، ساده و بی‌ادعا. وقتی یک فیلم رمانتیک با المان‌های کمدی و چند لحظه‌ی احساسی دقیقا هویت خود را می‌شناسد و به تماشاگر هدف اهمیت می‌دهد، نتیجه می‌تواند ارائه‌ی تجربه‌ای خوب و یک بار مصرف به مخاطب باشد و لبخند را روی لب ببینده بنشاند. فیلم Finding You که با اقتباس از کتاب پرفروش There You'll Find Me ساخته شد، دقیقا چنین اثری است و به همین خاطر یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 به حساب می‌آید. درجه‌ی سنی PG آن هم باعث می‌شود که تماشاگرهای بیشتری بتوانند سراغ آن بروند.

داستان فیلم Finding You به یک نوازنده‌ی ویالون می‌پردازد که پس از چند تلاش ناموفق، نمی‌داند چگونه ممکن است آینده‌ای موفق را برای خود رقم بزند. وی از نیویورک و همه‌ی فضاهای استرس‌زا برای خود فاصله می‌گیرد و قدم به شهری کوچک و ساحلی در ایرلند می‌گذارد. دقیقا در همین سفر او با یک بازیگر بسیار معروف مواجه می‌شود.

شهرت او می‌تواند دربرابر علاقه‌ی آن‌ها به یکدیگر قرار بگیرد؛ عشقی که قدم به قدم جان می‌گیرد. همه‌ی این‌ها نیز دختر را به مرحله‌ای می‌رسانند که باید سراغ یک تصمیم‌گیری مهم برود؛ تا بداند که آیا این دو می‌توانند به عشق متولدشده بال و پر بدهند یا نه. راستی فیلم Finding You از معدود آثار سینمایی نه‌چندان بزرگ و جدید هالیوودی است که طی دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 یک اکران سینمایی اختصاصی را دریافت کردند.


۷- فیلم In the Heights

فیلم در هایتس

کارگردان: جان ام. چو | نویسنده: کیارا الگریا هودز و لین-منوئل میرندا

بازیگران: آنتونی راموس، کوری هاکینز، لسلی گریس، ملیسا باررا و اولگا مردیز

تاریخ اکران: ۱۰ جون/ژوئن ۲۰۲۱ (۲۰ خرداد ۱۴۰۰ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

In the Heights در IMDB

در هایتس بدون شک یکی از آن فیلم‌هایی است که اکثر افراد در نگاه اول آن را عاشقانه صدا نمی‌زنند. ولی وقتی خوب از ابتدا تا انتهای این فیلم را بررسی می‌کنیم، در بخش به بخش آن با قصه‌های عاشقانه مواجه می‌شویم؛ قصه‌هایی که بعضا رویاهای شخصیت‌ها را به چالش می‌کشند و روی بزرگ‌ترین انتخاب‌های آن‌ها تاثیر می‌گذارند. تازه برخی از بهترین لحظات فیلم هم با محوریت عشق‌ورزی شخصیت‌ها نسبت به یکدیگر، نسبت به محله‌ی خود و نسبت به یک سبک زندگی جلو می‌روند. فیلم In the Heights نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 است، بلکه جلوه‌های متفاوتی از این احساس انسانی را به رخ می‌کشد.

البته که باید ایراداتی را به خود فیلم وارد دانست و نمی‌توان از یاد برد که رسانه‌های خارجی بعضا آن را بیش از حد پررنگ کردند. به شکلی که فیلم In the Heights در چند بخش جای پیشرفت دارد و می‌توان هدر رفتن پتانسیل‌های آن را دید. اما دیدنی و شنیدنی بودن برخی از عاشقانه‌ترین سکانس‌های آن هم انکارناپذیر به نظر می‌رسند.

لین-منوئل میرندا در فیلم In the Heights فقط به‌عنوان یک بازیگر افتخاری حاضر است. ولی اثر اصلی و بسیاری از اشعار به کار رفته در این اقتباس سینمایی ۱۰۰ درصد به او تعلق دارند. در نتیجه اگر خود را به‌شدت طرفدار تئاتر همیلتون می‌دانید و از طرفی می‌توانید با انتظارات محدود و کاملا تنظیم‌شده سراغ اثر جدید بروید، قطعا یک شانس دادن به فیلم In the Heights کار اشتباهی نیست.


بهترین فیلم های عاشقانه 2021 در صف اکران

 

۵- فیلم The Last Letter from Your Lover

فیلم آخرین نامه از عاشق تو

کارگردان: آگوستین فریزل | نویسنده: نیک پین و استا اسپولدینگ

بازیگران: شیلین وودلی، فلیسیتی جونز و جو الوین

تاریخ اکران: ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱ مرداد ۱۴۰۰ خورشیدی)

The Last Letter from Your Lover در IMDB

فهرست بازیگرهای این فیلم به‌تنهایی کاری می‌کند که برای برخی از افراد در فهرست مورد انتظارترین فیلم های عاشقانه 2021 قرار بگیرد. جوجو مویز که بیشتر با کتاب من پیش از تو (Me Before You) شناخته می‌شود، رمان آخرین نامه از عاشق تو را هم نوشته است که حالا اقتباس سینمایی آن از راه می‌رسد. این داستان رمانتیک بزرگ‌سالانه راجع به پیدا شدن چند نامه توسط یک نویسنده است؛ نامه‌هایی از دو نفر به یکدیگر که شاید نباید عاشق هم می‌شدند، ولی نتوانستند جلوی شکل‌گیری علاقه‌ی قلبی را بگیرند.

شخصیت الی با بازی فلیسیتی جونز در همراهی با همکار خود به‌دنبال نسخه‌ی کامل قصه می‌گردد؛ به‌دنبال تک‌تک نامه‌هایی که سال‌ها قبل توسط دو نفر دست به‌دست شدند. قصه‌ی کامل چیست؟ آیا عشق آن‌ها به سرانجام رسید یا نابود شد؟ آیا جنیفر توانست بین زندگی امن لارنس و فرار خطرناک با آنتونی انتخاب کند؟ رازها مرحله به مرحله فاش می‌شوند. چون همان‌گونه که تریلر فیلم The Last Letter from Your Lover می‌گوید، بعضی از قصه‌های عاشقانه ارزش کشف شدن و از بین نرفتن را به‌دست می‌آورند.

نباید فراموش کرد که برخی از بازیگرهای فیلم آخرین نامه از عاشق تو سابقه‌ی خوبی از حضور در فیلم های عاشقانه‌ی دیگر دارند. بالاخره خود شیلین وودلی برای خیلی‌ها به خاطر بازی در فیلم The Fault in Our Stars شناخته می‌شود. پس روی کاغذ غیرممکن نیست که ساخته‌ی جدید آگوستین فریزل شانس تبدیل شدن به یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۱ را داشته باشد.


۴- فیلم He's All That

فیلم او همه‌چیزتمام است

کارگردان: مارک واترز | نویسنده: آر. لی فلمینگ جونیور

بازیگران: ریچل لی کوک، تنر بیوکنن و مدیسون پتیس

تاریخ اکران: ۲۷ آگست/اوت ۲۰۲۱ (۵ شهریور ۱۴۰۰ خورشیدی)

He's All That در IMDB

اگر سال‌ها قبل از تماشای فیلم Mean Girls با بازی ریچل مک‌آدامز و آماندا سایفرد یا یکی دیگر از آثار مارک واترز لذت بردید، احتمالا می‌خواهید شانسی به فیلم He's All That بدهید. این فیلم که مثل چند اثر دیگر فهرست پیش‌رو متعلق به یک شبکه آنلاین است، در حقیقت می‌خواهد نسخه‌ای دیگر از داستان فیلم She's All That، محصول سال ۱۹۹۹ میلادی را به تصویر بکشد. جالب این‌جا است که آر. لی فلمینگ جونیور دقیقا نویسنده‌ی فیلم She's All That بود و برای محصول جدید نتفلیکس، فیلم‌نامه‌ی He's All That را نوشت.

نتفلیکس به دلایل مختلف همچون شناخته‌شدگی اثر قدیمی و محبوبیت برخی از بازیگرهای فیلم جدید در شبکه‌های اجتماعی، انتظارات فراوانی از فیلم He's All That دارد. حتی در زمانی‌که هنوز نه یک تریلر کامل که صرفا ویدیو بسیار کوتاه چند ثانیه‌ای از فیلم He's All That پخش شد، نتفلیکس توانست با آمار خوب مرتبط با اشاره‌ی مردم به آن در شبکه‌های اجتماعی آنلاین روبه‌رو شود. پس قطعا تعجبی ندارد که مخصوصا برخی از بینندگان نوجوان و جوان در آخر سال جاری میلادی، He's All That را یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 برای خود به شمار بیاورند.

فیلم She's All That به هیچ عنوان برخوردار از نمرات بالا نیست. اما بیشتر از ۱۰ برابر بودجه‌ی خود در گیشه فروخت و برای بعضی از سینماروها به‌شدت دوست‌داشتنی شد. در نتیجه اگر فیلم He's All That به نویسندگی آر. لی فلمینگ جونیور و کارگردانی مارک واترز بتواند واقعا تبدیل به نسخه‌ای متفاوت و صد البته بهتر از آن محصول شود، شاید نتایج هیجان‌انگیزی برای شبکه آنلاین استریم‌محور نتفلیکس رقم بخورد. بالاخره بر کسی پوشیده نیست که نتفلیکس میلیون‌ها نفر از مشترک‌های خود را به‌لطف فیلم‌هایی از این جنس نگه می‌دارد. راستی داستان فیلم She's All That راجع به تلاش یک پسر برای تبدیل کردن دختری نه‌چندان محبوب به ملکه‌ی جشن مدرسه بود.


۳- فیلم Dear Evan Hansen

فیلم ایون هنسن عزیز

کارگردان: استیون شباسکی | نویسنده: استیون لونسن

بازیگران: بن پلت، جولیان مور، کیتلین دیور، ایمی آدامز و دنی پینو

تاریخ اکران: ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

Dear Evan Hansen در IMDB

شباسکی معرکه است و فراموش نمی‌کنیم که فیلم The Perks of Being a Wallflower را تقدیم ما کرد. در همین حین نمایش Dear Evan Hansen که استیون لونسن یکی از نویسندگان اصلی آن بود، بارها و بارها به‌شدت مورد تحسین قرار گرفت و جوایز مختلف جهان تئاتر را برد. پس حالا یک منبع اقتباس درخشان با حضور خالق آن و زیر دست یک کارگردان جواب پس‌داده مورد اقتباس قرار می‌گیرد. تازه بازیگرهای ایون هنسن عزیز نیز همان نقش‌آفرین‌های کاربلد و لایق احترامی هستند که در نمایش اصلی خوش درخشیدند و حالا به نسخه‌ی سینمایی آمده‌اند. پس فیلم Dear Evan Hansen به دلایل مختلف امیدوارکننده به نظر می‌رسد و تعجب نمی‌کنیم اگر یکی از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ شود.

ایون هنسن عزیز قصه‌ای بسیار زیبا و تأثیرگذار دارد. پس بهتر است که بدون هیچ‌گونه اسپویل و حتی بدون دیدن تریلرها سراغ آن بروید. اما اگر می‌خواهید کمی بیشتر راجع به آن بدانید، می‌توانید به مطالعه ادامه بدهید. قصه‌ی فیلم Dear Evan Hansen به پسری می‌پردازد که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برند. به همین دلیل او در مدرسه با مشکلاتی جدی مواجه است. او در مسیر تلاش برای خودشناسی و به آرامش رسیدن، به انجام کارهایی همچون پیروی از دستور یک روان‌شناس می‌پردازد و نامه‌هایی برای خود می‌نویسد. اما اتفاقاتی رخ می‌دهند و یکی از این نامه‌ها توسط اشخاصی به‌خصوص، در شرایطی عجیب و میان وسایل یک فرد ویژه پیدا می‌شوند.

اگر واقعا با اقتباس درستی روبه‌رو باشیم، به‌زودی یک نمایش موزیکال که افتخاراتی همچون جوایز تونی و گرمی را در کارنامه دارد، توجه سینمادوست‌ها را نیز جلب خواهد کرد. در مرکز داستان فیلم Dear Evan Hansen با عشق ایون نسبت به زوئی مواجه خواهیم بود؛ عشقی که گاهی تبدیل به تنها طناب نگه‌دارنده‌ی ایون روی آب است و جلوی غرق شدن وی را می‌گیرد.


۲- فیلم Falling for Figaro

کارگردان: بن لوئین | نویسنده: بن لوئین و الن پالمر

بازیگران: جوانا لاملی، دنیل مک‌دونالد و هیو اسکینر

تاریخ اکران: ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

Falling for Figaro در IMDB

بسیاری از فیلم‌نامه‌های رمانتیک هالیوود به این شکل آغاز می‌شوند که یک شخصیت ناگهان شغل و رابطه‌ی احساسی بی‌خاصیت و تحمیل‌کرده بر خود را رها می‌کند تا سراغ تلاش برای رسیدن به آرزوها برود. این وسط از آن‌جایی که شوربختانه بسیاری از انسان‌ها در جهان واقعی اصلا شانسی برای انجام چنین کارهای دیوانه‌واری ندارند، برخی از فیلم‌های این‌گونه می‌توانند آن‌ها را از لحاظ احساسی با خود درگیر کنند. فیلم Falling for Figaro قرار است که با دنیل مک‌دونالد در نقش میلی چنین کاراکتری را نمایش بدهد. از آن‌جایی که بن لوئین آثار موفقی همچون فیلم The Sessions را در کارنامه دارد، نباید شانس Falling for Figaro برای رسیدن به گروه بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۱ را انکار کرد.

این وسط بخش قابل توجهی از قصه‌ی فیلم Falling for Figaro مربوط‌به تلاش میلی برای تبدیل شدن به یک هنرمند اپرا و آموختن از یک استاد سخت‌گیر و بدرفتار است. اما میان تمام چالش‌های کاری و آموزشی قرارگرفته دربرابر او احتمالا شخصیت درک می‌کند که نمی‌تواند برای یک جنبه از زندگی تمام بخش‌های دیگر آن را دور بریزد. در نتیجه شاید همزمان با تلاش برای رسیدن به آرزوها، بهترین موقعیت برای پذیرش عشق نیز فراهم شود.

میلی همزمان با تلاش برای موفقیت کاری و تحمل استرس‌های آن می‌بیند که به شجاعت و جسارت در عشق‌ورزی هم احتیاج دارد. البته که ایستادن روی استیج مقابل همه و بیرون دادن صدا در اوج حساسیت و ظرافت کار بسیار سختی است. اما اگر به بهترین شکل انجام شود، نتیجه تشویق شدن فوق‌العاده‌ی بازیگر اپرا و درخشش او خواهد بود. پذیرش علاقه‌ی قلبی یک شخص دیگر و صد البته ابراز همین علاقه به او نیز بی‌شباهت به حرکت به سمت استیج و اجرا نیست. هر دو ریسک فراوانی دارند و هر دو با اینکه می‌توانند لحظات احساسی تلخی را هم رقم بزنند، شاید منجر به خلق بعضی از هیجان‌انگیز ثانیه‌های شیرین عمر فرد شوند.


۱- فیلم West Side Story

فیلم داستان وست ساید

کارگردان: استیون اسپیلبرگ | نویسنده: تونی کوشنر

بازیگران: انسل الگورت، ریتا مورنو، آریانا دبوز، کوری استول و ریچل زیگلر

تاریخ اکران: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آذر ۱۴۰۰ خورشیدی)

استیون آلن اسپیلبرگ. این اسم به‌تنهایی امیدوارکننده است و وقتی کنار نام تونی کوشنر، نویسنده‌ی فیلم Lincoln و فیلم مونیخ قرار بگیرد، دیگر نمی‌توان برای محصول هیجان‌زده نبود. تازه تریلر فیلم West Side Story هم نشان داد که از لحاظ بصری قرار است با یکی دیگر از شلوغ‌کاری‌های چشم‌نواز و هدفمند اسپیلبرگ روبه‌رو باشیم.

بازسازی آثار کلاسیک هالیوود بارها منجر به شکل‌گیری نتایجی نه‌چندان دل‌چسب شده است. امسال هم خواه یا ناخواه باید پذیرفت که احتمالا منتقدها به دلایل مشخص فیلم In the Heights را در رقابت مستقیم با داستان وست ساید به رتبه‌ای بالاتر می‌برند و این روی شانس ساخته‌ی اسپیلبرگ در فصل جوایز اثر می‌گذارد؛ همچون حواشی مرتبط با انسل الگورت که شاید کمی برای این فیلم موزیکال گران تمام شود. اما درنهایت با هر متر و معیار واقعی نمی‌توان انکار کرد که فیلم West Side Story از مورد انتظارترین فیلم های عاشقانه 2021 است و شاید تبدیل به یکی از بهترین فیلم های عاشقانه غمگین سال ۲۰۲۱ میلادی شود.

فیلم West Side Story سال ۱۹۶۱ میلادی همچنان چه به‌عنوان یک اثر موزیکال و چه به‌عنوان یک فیلم عاشقانه در یادها مانده است؛ به خاطر یکی از زیباترین سکانس‌های عروسی که صرفا داخل یک فروشگاه کوچک برگزار شد و با نبردهایی که همه همیشه قربانی‌های آن‌ها خواهند بود. این وسط پروسه‌ی استعدادیابی بسیار جالب و مفصل فیلم هم باعث شد که حالا رسانه‌ها منتظر مواجهه با نقش‌آفرینی ریچل زیگلر در فیلم West Side Story سال ۲۰۲۱ باشند. باید دید که پنج دهه بعد از آن فیلم کلاسیک، اسپیلبرگ چگونه داستان وست ساید را از نو تحویل ما می‌دهد؟

شما نظر محترم خود را بنویسید. کدام فیلم‌ها را بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۱ تا به امروز می‌دانید و چه آثاری را در گروه مورد انتظارترین فیلم های رمانتیک 2021 قرار می‌دهید؟


پرسش‌های متداول

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2021 چه آثاری هستند؟

بهترین فیلم های رمانتیک شاد سال 2021 کدام‌اند؟

بهترین فیلم های عاشقانه غم انگیز سال 2021 کدام فیلم‌ها بودند؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.