بهترین فیلم های ترسناک جهان که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

بهترین فیلم های ترسناک جهان که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

ژانر وحشت یکی از ژانرهای محبوب دنیای سینماست. فیلم‌های زیادی در این ژانر تولید می‌شوند که طرف‌داران بسیاری دارند و بعضی از آنها ماندگار و به‌یادماندنی می‌شوند. فیلم های ترسناکی در ژانر وحشت وجود دارند که صحنه‌های ترسناکشان از ذهن تماشاگر پاک نخواهد شد. در این مقاله که به معرفی فیلم اختصاص دارد، فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب فیلم‌ها

انتخاب بهترین فیلم های ترسناک دنیا کار دشواری است. وحشت، درست مثل کمدی، کاملا ذهنی و وابسته به طرز فکر و نگاه بیننده است. گاهی موضوع یا فیلمی که کسی را از ته دل می‌خنداند، ممکن است برای فرد دیگر خسته‌کننده و حتی احمقانه به نظر برسد. در خصوص فیلم های ژانر وحشت نیز، چنین قانونی وجود دارد. ممکن است صحنه‌ای وحشت‌انگیز برای یک فرد، در دیگری هیچ ترسی ایجاد نکند. پس برای انتخاب فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک جهان، باید حالت روحی و سلیقه‌ی افراد نیز در نظر گرفته شود.

به همین دلیل برای تهیه فهرست بهترین فیلم های ترسناک جهان، کاملا محتاطانه و عمل کرده‌ایم. به‌جای اینکه چند فیلم را به‌عنوان برترین فیلم های ترسناک معرفی کنیم، فهرستی از فیلم‌های ارزشمند و دیدنی این ژانر را آماده کرده‌ایم که در بین آنها نمونه‌های مختلفی از انواع ترس‌های ممکن در فیلم‌های سینمایی به چشم می‌خورد. از داستان‌های قدیمی ارواح و موجودات بیگانه فضایی گرفته تا قتل‌های وحشتناک و شوک‌های غیرمنتظره. بنابراین در فهرست پیش‌ رو، حتما فیلمی متناسب با سلیقه خود پیدا خواهید کرد. ترتیب بر اساس امتیاز فیلم‌ها در سایت imdb است.

۱. بیگانه (Alien)

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان سال ساخت: ۱۹۷۹ زبان: انگلیسی ژانر: علمی‌تخیلی، وحشت مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott) بازیگران اصلی: سیگورنی ویور (Sigourney Weaver)، تام اسکریت (Tom Skerritt) امتیاز IMDB: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

فیلم «بیگانه» محصول ۱۹۷۹، بدون تردید یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیاست که در عین‌ حال علمی‌تخیلی هم محسوب می‌شود و «ریدلی اسکات» کارگردانی آن را بر عهده داشته است. داستان فیلم از این قرار است که یک فضاپیمای تجاری حامل ۷ سرنشین در راه بازگشت به زمین با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش مواجه می‌شود و…

چرا ترسناک است؟

هیچ چیزی ترسناک‌تر از فضاپیمایی نیست که چندین سال نوری از خانه فاصله دارد، البته موجود بیگانه فیلم نیز همان‌طور که انتظارش را دارید مثل هیولاها ترسناک است. وحشت نهفته در این فیلم بسیار فراتر از نمایش دندان‌ها و پنجه‌های خون‌آلود است. این موجود لایه‌های شخصیتی وهم‌آلودی دارد و البته کارگردانی بی‌نقص «ریدلی اسکات» هم به‌خوبی این وحشت نهفته را به تصویر می‌کشد.

۲. روانی (Psycho)؛ یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان

کشور سازنده: آمریکا سال ساخت: ۱۹۶۰ زبان: انگلیسی ژانر: دلهره‌آور، وحشت، رمزآلود مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) بازیگران اصلی: آنتونی پرکینز (Anthony Perkins)، جنت لی (Janet Leigh) امتیاز IMDB: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

این فیلم دلهره‌آور آلفرد هیچکاک محصول ۱۹۶۰، یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان به شمار می‌آید. فیلم درباره قاتلی است که در مسافرخانه‌ای در کنار جاده کمین کرده. این فیلم به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت تاریخ سینما شناخته شده است. امروزه این فیلم بخشی از فرهنگ عامه است و اهمیت بسیار زیادی در دنیای سینما دارد. «آنتونی پرکینز» در نقش نورمن عملکردی فوق‌العاده و خیره‌کننده دارد.

چرا ترسناک است؟

حداقل ۲ صحنه در فیلم هست که حتی برای تماشاگر امروزی نیز کاملا دلهره‌آور و شوکه‌کننده است. حتی با اینکه سال‌ها از ساخت فیلم گذشته است، می‌توان فیلم را دید، لذت برد و مهارت عوامل فیلم را در نمایشی خیره‌کننده تحسین کرد. فیلمی که بسیار بادقت و با توجه به جزئیات ساخته شده است و فضایی غافل‌گیرکننده و آکنده از ترس و وحشت دارد.

۳. درخشش (The Shining)

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان سال ساخت: ۱۹۸۰ زبان: انگلیسی ژانر: درام، وحشت مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) بازیگران اصلی: جک نیکلسون (Jack Nicholson)، شلی دووال (Shelley Duvall) امتیاز IMDB: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

فیلم سینمایی درخشش ساخته ۱۹۸۰، به‌کارگردانی استنلی کوبریک و با بازی خیره‌کننده جک نیکلسون، یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثار سینمایی و بهترین فیلم های ترسناک جهان است. استنلی کوبریک و عوامل ماهر و توانمند فیلم برای ساخت این شاهکار نهایت وسواس را به‌ خرج داده‌اند و گاهی برای ضبط یک صحنه ۱۲۷ بار تلاش کرده‌اند. نتیجه این‌همه دقت و زحمت، تجربه دلهره‌آور و فراموش‌نشدنی تماشای فیلمی است که تا مدت‌ها فکرتان را مشغول می‌کند.

چرا ترسناک است؟

توجه دقیق به جزئیات و ریتم کند عمدی این فیلم، بر وحشت هیپنوتیک آن افزوده است؛ مهمانان عجیب که خون از سر و روی آنها می‌ریزد، آسانسورهایی که خون از آنها فوران می‌کند و دوقلوهایی ترسناک. «درخشش» سرشار از این صحنه‌های خارق‌العاده است. ولی اوج هنر در فیلم این است که همه این صحنه‌ها در لفافه‌ای از تهدید روانی شکل می‌گیرند که به‌کندی پیش می‌رود.

۴. موجود (The Thing)‌

کشور سازنده: آمریکا، کانادا سال ساخت: ۱۹۸۲ زبان: انگلیسی، نروژی ژانر: رمزآلود، وحشت، علمی‌تخیلی مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: جان کارپنتر (John Carpenter) بازیگران اصلی: کرت راسل (Kurt Russell)، ویلفورد بریملی (Wilford Brimley) امتیاز IMDB: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

فیلم «موجود» فیلمی علمی‌تخیلی و ترسناک درباره موجودی فضایی است که می‌تواند به شکل قربانیان خود درآید. این موجود در تعقیب کارکنان یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب است، در نهایت خود را به‌شکل یکی از آنها درمی‌آورد و فرصتی برای حمله پیدا می‌کند. این فیلم نسخه بازسازی‌شده‌ فیلم «موجودی از دنیای دیگر» محصول دهه ۱۹۵۰ است. کارگردانی فیلم را «جان کارپنتر» بر عهده داشته است.

چرا ترسناک است؟

یکی از دلایل ترسناک‌بودن فیلم، فضای پارانوئید و مخوفی است که به تصویر می‌کشد. این وحشت سرکوبگرانه در تمام لحظات فیلم ادامه دارد و نقش‌آفرینی خیره‌کننده بازیگران بر تأثیرگذاری آن افزوده است. البته نباید تأثیر جلوه‌های ویژه حرفه‌ای فیلم را نادیده گرفت که موفق به دریافت جایزه هم شده است.

۵. جن گیر (The Exorcist) یکی از بهترین فیلم های ترسناک

کشور سازنده: آمریکا سال ساخت: ۱۹۷۳ زبان: انگلیسی، لاتین، یونانی، فرانسوی، آلمانی، عربی، کردی ژانر: وحشت مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۲ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: ویلیام فردکین (William Friedkin) بازیگران اصلی: الن برستین (Ellen Burstyn)، مکس فون‌سیتو (Max von Sydow) امتیاز IMDB: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

«جن گیر» محصول ۱۹۷۳ یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان به‌کارگردانی «ویلیام فریدکین» است که بر اساس رمانی به همین نام از «ویلیام پیتر بلتی» ساخته شده است. «جن گیر» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت است. ماجرا در جرج تاون در حومه‌ی واشینگتن اتفاق می‌افتد. کریس مک‌نیل، زنی بازیگر، نگران سلامت دخترش رگن است که دچار تشنج‌های شدیدی می‌شود و رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. پزشکان توان درمان دخترک را ندارند و به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد.

چرا ترسناک است؟

این فیلم فضایی بسیار وحشت‌انگیز و شیطانی‌ دارد و بی‌رحمانه شما را به وحشت می‌اندازد، ولی اگر وحشت فیلم را کنار بگذارید، با فیلمی هوشمندانه مواجه می‌شوید که برای درک جزئیات، توجه تمام و کمال شما را می‌طلبد و به‌قدری دقیق و هوشمندانه است که از زمان تولیدش تاکنون ورد زبان دوستداران فیلم‌های ترسناک بوده است.

۶. بی‌گناهان (The Innocents)

کشور سازنده: انگلستان سال ساخت: ۱۹۶۱ زبان: انگلیسی ژانر: وحشت مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه دوبله فارسی: دارد کارگردان: جک کلایتون (Jack Clayton) بازیگران اصلی: دبورا کر (Deborah Kerr)، پیتر وینگارد (Peter Wyngarde) امتیاز IMDB: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

داستان فیلم «بی‌گناهان» محصول ۱۹۶۱، در انگلستان اواخر قرن نوزدهم روایت می‌شود. دوشیزه گیدنز به‌عنوان معلم سرخانه برادرزاده‌های مالک عمارتی اربابی و دور از شهر استخدام می‌شود. این ۲ کودک در ابتدا معصوم به نظر می‌رسند، اما گیدنز کم‌کم به حقایقی مرموز درباره این خانه پی می‌برد و می‌فهمد که ارواح دو عاشق مرده کودکان را تسخیر کرده‌اند.

چرا ترسناک است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.