بهترین برندهای چرم ایرانی؛ با خیال آسوده خرید کنید

بهترین برندهای چرم ایرانی

زمانی که بحثِ چرم و محصولات چرمی می‌شود، برندهای ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برندهای مختلفی هم در این زمینه کار می‌کنند و خوشبختانه، دست مشتریان ایرانی برای انتخاب محصولات چرمی تاحد زیادی باز است. در این مقاله از بهترین برندهای چرم ایرانی برایتان می‌گوییم.

معیارها و استانداردها انتخاب بهترین برندهای چرم ایرانی چیست؟

ما برای بررسی بهترین برندهای چرم وطنی، گشت‌وگذاری کرده‌ایم. سایت‌هایشان و سایت‌های معتبری مانند دیجی‌کالا، صفحات آنها در شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران و خریداران قبلی‌شان را بررسی کرده‌ایم و معیارهایی را برای انتخاب بهترین‌ها به دست آورده‌ایم. چه معیارهایی؟

  • طراحی؛
  • تنوع؛
  • قیمت؛
  • کیفیت محصول.

منظور از کیفیت محصول این است که کیفیت چرم مورد استفاده، متریال و مواد به‌کاررفته و شیوه دوخت بخش‌هایی مانند زیپ یا دکمه و… چگونه بوده است. آماده‌اید؟ رتبه‌بندی این محصولات نشانه برتری برندی به برندهای دیگر نیست و این ترتیب براساس قیمت شکل گرفته است؛ از شماره یک تا آخرین شماره، برندها براساس بیشترین قیمت به سمت کمترین مرتب شده‌اند.

۱. درسا؛ کیفیتی مثال‌زدنی در کنار قیمتی بالا

درسا از برندهای خوش‌نام و لوکس چرم ایرانی است. این برند محصولات مختلفی تولید می‌کند که در ادامه از آنها برایتان خواهیم گفت. اگر به دنبال محصولاتی با طراحی مینیمال هستید، به احتمال زیاد از درسا استقبال خوبی خواهید کرد.

طراحی

طراحی‌های محصولات برند درسا خاص است. این برند به دنبال ایجاد سبک‌وسیاق مخصوص به خود است و سعی دارد که محصولات مختلفش مانند انواع کیف و کفش را با طرح‌هایی روانه بازار کند که با مدل‌های رقبا تفاوت‌هایی دارند.

طراحی کیف‌های دستی، دوشی و صندل‌ها، کیف پول‌ها و بوت‌ها یا کفش‌های این برند هم امضای خاصی دارد و متبادرکننده حس ظرافت و تجمل است. رنگ‌های پاستلی در محصولاتی مانند کیف پول‌ها و صندل‌های برند درسا گواهی این ادعا هستند که برند روی سادگیِ تجمل‌گرایانه کار می‌کند.

تنوع

درسا محصولات متنوعی دارد. این برند کیف، کفش، کیف پول، کمربند، اکسسوری و جواهرات تولید می‌کند. هریک از این دسته‌بندی‌ها هم دارای گزینه‌های مختلفی هستند و زیرمجموعه‌های گوناگونی دارند.

برای مثال، در بخش تولید کیف که خودش، مانند محصولات دیگر این برند به دو گروه زنانه و مردانه تقسیم می‌شود، زیرمجموعه‌های کیف دسته‌دار، کیف اداری، کیف دوشی، کوله‌پشتی، کیف کمری و… را می‌بینیم. البته یادتان باشد که این برند چرم لباس تولید نمی‌کند؛ منظور کت و پالتو و… است.

درسا از تولید محصولاتی که نام برده شد، پا را کمی فراتر هم گذاشته و محصولات خانه مانند فرش چرمی، میز و صندلی و… تولید می‌کند. طراحی این محصولاتش هم با ظرافت و نوعی ساده‌گراییِ لوکس همراه است.

قیمت

وقتی از چرم حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم انتظار قیمت‌های اندک برای محصولات داشته باشیم. برند درسا هم اصلا برند ارزان‌قیمتی نیست که گران‌ترین برند چرم ایرانی است. برای خرید از این برند باید بودجه‌ای بالای یک میلیون تومان داشته باشید. هما‌ن‌طور که چندبار دیگر هم اشاره شد، درسا برندی لوکس به حساب می‌آید. ارزان‌ترین محصولات این برند در حوالی ۶۰۰ هزارتومان به بالا هستند؛ برای مثال جاکارتی‌های این برند در قیمتی مشابه با این رقم به‌فروش می‌رسند. (تابستان ۱۴۰۰)

کیفیت محصولات

کیفیت محصولات این برند مطلوب است. همان ظرافتی که در طراحی کیف‌ها، کفش‌ها و…، دیده می‌شود در بخش‌هایی مانند زیپ و تزیینات هم به چشم می‌آید. متریال بیشتر محصولات درسا چرم گاوی است.

۲. نوین‌چرم؛ تلاش برای جلب‌نظر همه سلیقه‌ها

نوین‌چرم هم برند موفق دیگری است که به‌سادگی می‌تواند در فهرست بهترین برندهای چرم ایرانی جایی برای خود پیدا کند. این شرکت هم محصولات استاندارد و زیبایی روانه بازار می‌کند.

طراحی

طراحی‌های برند نوین‌چرم هم تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند و مانند چرم مشهد برای همه سلیقه‌ها هستند. چیزی که در این برند هم دیده می‌شود، وجود دقت، ظرافت و استانداردهایی است که هر مشتری و بیننده‌ای سریع متوجه آنها در محصولات می‌شود.

تنوع

نوین‌چرم تنوع محصول زیادی دارد. این برند انواع کیف، کفش، کلاه و دستکش تولید می‌کند و مدل‌هایش هم سلیقه‌های اسپرت و غیررسمی را راضی نگه می‌دارد و هم کلاسیک‌پوش‌هایِ رسمی‌دوست را.

قیمت

قیمت‌های نوین‌چرم هم از ۵۰۰ هزارتومان به بالاست و البته باید بدانید که این برند مانند چرم مشهد، جشنواره‌های فروش و برنامه‌های تخفیفی هم برگزار می‌کند. بنابراین، اگر حواستان باشد و فعالیت‌های این برند را دنبال کنید، امکان خرید با تخفیف هم برایتان وجود خواهد داشت.

کیفیت محصولات

کیفیت دوخت، چرم و متریال جانبی مانند بندها، زیپ‌ها و دکمه‌های محصولات نوین‌چرم هم بالاست و نمی‌توان به آنها ایرادی گرفت. این برند معروف به‌خوبی می‌داند که هر محصول دارای ابعاد مختلف است و برای اینکه گزینه‌ای استاندارد پیش چشم مخاطب ارائه کند، نیاز به رعایت استانداردهای بخش‌های مختلف تولید دارد.

۳. چرم مشهد؛ توجه به استانداردهای تولید

کسانی که طرفدار چرم هستند، حتما نام برند چرم مشهد را شنیده‌اند. این مورد هم از خوش‌نام‌هایِ معتبر بازار است. اما اجازه بدهید که ویژگی‌هایش را با استانداردها و معیارهایی که گفتیم، بررسی کنیم.

طراحی

چرم مشهد از نقطه‌نظر طراحی در جایگاه مطلوبی ایستاده است. چرا؟ چون نه مانند درسا به طراحی‌های مینیمالیستی گرایش دارد و نه مانند پاندورا به نقش‌ها، رنگ‌ها و حواشی مختلف مانند زیپ و بند زیاد توجه می‌کند. طراحی محصولات چرم مشهد همه‌پسند هستند و اغراقی در سادگی یا طرح و نقش ندارند. در واقع، با برندی معقول روبه‌رو هستید که احتمالا برای تمام سلیقه‌ها چیزی در آستین دارد.

تنوع

تنوع محصولات چرم مشهد هم زیاد است. این برند علاوه بر کیف، کفش، دستکش و اکسسوری‌ها در تولید لباس هم فعال است و مانتو و کت‌های چرمی هم روانه بازار می‌کند. بنابراین، در حوزه محصولات چرمی از دو برند دیگر تنوع بیشتری دارد. محصولات چرمی این برند در رنگ‌ها و طرح‌های زیبایی به فروش می‌رسند.

قیمت

قیمت‌های برند چرم مشهد هم پایین نیست و برای خرید آنها باید در حوالی یک میلیون تومان و بالاتر از آن دست‌به‌جیب شوید. البته این برند جشنواره‌های تخفیفی زیای در طول ماه‌های مختلف برگزار می‌کند و برنامه‌های حراج و فروش ویژه مطلوبی دارد. این برند نسبت به درسا و نوین چرم قیمت معقول‌تری دارد. در حراج و فروش ویژه‌ها می‌توانید محصولات را با قیمتی زیر یک میلیون هم تهیه کنید اما همچنان از ۵۰۰هزارتومان به بالا هستند (تابستان ۱۴۰۰).

کیفیت محصولات

کیفیت محصولات چرم مشهد مطلوب است. زیپ‌ها، دکمه‌ها و بخش‌های مختلف محصولات آن با دقت و ظرافت قابل‌تأملی در کیف، کفش و … به کار رفته‌اند. جنس متریال به‌کاررفته در تکمیل تولید هر محصول مطلوب است و مشتریان را راضی نگه می‌دارد.

۴. مارال؛ تلاش برای بازتاب اصالت چرم

مورد بعدی این فهرست، چرم مارال است. مارال هم مانند چرم مشهد است و نسبت به دو گزینه دیگری که مطرح شد، محصولات متنوع‌تری به بازار عرضه می‌کند. در ادامه درباره‌شان بیشتر خواهیم گفت.

طراحی

اگر بخواهیم درباره طراحی محصولات مارال صحبت کنیم، باید بگوییم که از نظر سبک‌وسیاق بیشتر شبیه طراحی‌های چرم مشهد است. در واقع، این برند هم طراحی‌های همه‌پسندی دارد که بالأخره افراد مختلف با سلیقه‌های گوناگون را راضی می‌کند.

تنوع

مارال چرم محصولات متنوعی دارد. در میان تولیداتش می‌توانید شاهد کفش، کیف، بوت و صندل، کت و کاپشن و… باشید. هریک از این دسته‌بندی‌ها هم دارای زیرمجموعه‌های گوناگونی‌اند. از نقطه‌نظر تنوع، محصولات مارال قابل‌توجه‌اند. محصولات مرتبط با کودکان هم از سوی برند مارال روانه بازار می‌شود که طراحی‌های زیبا، رنگی و باکیفیتی دارند.

قیمت

مارال چرم جزو برندهای گران‌قیمت چرم ایران است. بیشتر محصولات این برند هم در حدود چند میلیون تومان به فروش می‌رسند و باید هزینه زیادی برای خریدشان بپردازید. به‌طور کلی، محصولات چرمی ارزان نیستند و این را باید پذیرفت. البته مارال‌چرم تخفیف‌هایی هم ارائه می‌کند که اگر طرفدار محصولاتش باشید، امکان خرید با قیمت مناسب‌تر را برایتان فراهم می‌کند. قیمت‌ محصولات این برند بالای یک میلیون تومان است و در حراج‌ها و تخفیف‌ها هم قیمت به زیر یک میلیون اما بالای ۵۰۰هزارتومان می‌رسد.

کیفیت محصولات

کیفیت محصولات مارال هم مطلوب است. دوخت‌های دور کفش‌ها، کیف‌ها و محصولات مختلف آن با ظرافت، دقت و سلیقه کار شده‌اند. این برند با در نظرگرفتن ابعاد مختلف طراحی و تولید، محصولات استانداردی را روانه بازار می‌کند.

۵. پاندورا؛ طراحی‌های پرزرق‌وبرق با جزئیات زیاد

یکی دیگر از برندهایی که می‌تواند در میان بهترین برندهای چرم ایرانی مطرح شود، پاندوراست.

طراحی

طراحی محصولات مختلف پاندورا مانند برند درسا استراتژی ساده‌گرایی را پیش نمی‌گیرند؛ بر عکس، در میان محصولات گوناگون آن می‌توان شاهد وجود نقش‌ها و تزیینات زیاد بود. برای نمونه، کیف‌ها و کفش‌های مختلف این برند دارای نقوش، دکمه‌ها، زیپ‌ها و مواردی هستند که جلب‌توجه می‌کنند. رنگ‌های متنوعی هم در طراحی محصولات گوناگونش دیده می‌شود.

تنوع

محصولات پاندورا شامل کیف، کفش، کمربند و البته شاخه‌ای از محصولات موسوم به دکتر پاندورا می‌شود. منظور از دکتر پاندورا کتانی‌های چرمی است که براساس اصول پزشکی و طبی طراحی و تولید شده‌اند و راه‌رفتن با آنها برای بدن مناسب است. پاندورا به جز مواردی که در دسته‌بندی زنانه، مردانه و نوجوانان تولید می‌کند، به سراغ حیطه‌های دیگر نرفته و مانند برند درسا وارد تولید لوازم خانگی یا حتی اکسسوری‌ها هم نشده است.

قیمت

قیمت محصولات پاندورا هم پایین نیست و در حوالی یک میلیون تومان به بالاست. اما نسبت به محصولات درسا ارزان‌تر است و می‌توانید مواردی با قیمت‌های زیر یک میلیون هم در میان آنها پیدا کنید. برای نمونه، امکان خرید صندل یا کیف پولی در حوالی ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان هم در این برند وجود دارد. (تابستان۱۴۰۰)

کیفیت محصولات

بندها، دکمه‌ها و زیپ‌های این برند هم کیفیت خوبی دارند. اما همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، خبری از طراحی مینیمالیستی در آنها نیست و بسیار به چشم می‌آیند. اگر طرفدار طرح‌های ساده چرمی هستید، به احتمال زیاد از پاندورا استقبال نخواهید کرد.

۶. کاکتوس؛ متنوع و خوش‌دوخت

کاکتوس برند داخلی دیگری است که در کیفیت و تنوع حرف‌های خوبی برای گفتن دارد. گشت‌وگذار در میان مدل‌های مختلف کفش، کیف، صندل و… از این برند به مشتری نشان می‌دهد که طیف سلیقه‌های مختلفی در تولید و عرضه محصولات کاکتوس در نظر گرفته شده‌اند.

طراحی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در طراحی محصولات برند کاکتوس تنوع بسیار خوبی وجود دارد. طرح‌ها متنوع‌اند و رنگ‌ها هم گوناگون. این برند هم محصولات اسپرت تولید می‌کند و هم محصولات رسمی و در اصطلاح فُرمال.

تنوع

کیف‌های رسمی و اسپرت، صندل‌هایی با مدل‌های مختلف و کتانی‌هایی که راحتی در ساختشان در نظر گرفته شده، در کنار مدل‌های رسمی کیف و کفش‌های پاشنه‌دار باعث شده که کاکتوس در میان بهترین برندهای چرم ایرانی جایی برای خودش پیدا کند.

قیمت

قیمت محصولات کاکتوس هم مانند برندهای دیگری که در این مقاله مطرح شد، ارزان نیست. حوالی قیمت از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود یک میلیون تومان می‌رسد. البته این قیمت‌ها متعلق به بهار و تابستان ۱۴۰۰ است.

کیفیت محصولات

محصولات کاکتوس از چرم طبیعی‌اند و نگاهی به دوخت و ظاهرشان هم نشان می‌دهد که دوام نسبتا خوبی دارند. البته دوام محصولات چرمی فقط وابسته به کیفیت دوخت و تولید نیست، صاحب محصول هم باید مراقبت‌های لازم را اِعمال کند تا همه‌چیز خوب پیش برود.

۷. ویزلند؛ جوان‌پسند و ساختارشکن

آخرین برندی که در میان بهترین‌های ایرانی معرفی می‌کنیم، برند ویزلند است. این برند تفاوت زیادی با موارد دیگر موجود در مقاله‌مان دارد. ویزلند برندی است، به‌شدت جوانانه و مدیران کسب‌وکارش هم بسیار جوان هستند. بیشتر مشتریان آن را هم جوانان تشکیل می‌دهند. تبلیغات این برند با حضور صمیمانه سلبریتی‌ها هم به معروف‌ترشدن آن کمک شایانی کرده است.

طراحی

طراحی‌های چرم ویزلند که شامل کفش و کیف در مدل‌های مختلف است، کاملا جوانانه‌اند. منظور از جوانانه چیست؟ یعنی طرح‌های اسپرت و خلاقانه زیادی در آنها وجود دارد. برای مثال، طرح‌هایی از شخصیت‌های معروف فیلم‌ها یا نقاشی‌های فردی مانند ون‌گوگ روی کیف‌ها و کفش‌های ویزلند جا خوش می‌کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که محصولات ویزلند به‌طور صددرصد چرم طبیعی نیستند و تلفیقی از چرم طبیعی و مصنوعی در آنها استفاده می‌شود.

تنوع

تنوع محصولات ویزلند هم زیاد است. مدل‌هایی متنوع از کیف و کفش از سوی این برند تولید می‌شود و هرکدام نام‌های جذاب و گاهی بامزه هم دارند. این برند روی تلفیق سنت و مدرنیته سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. برای مثال، محصولاتی شبیه گیوه تولید می‌کند که رنگ‌وبوی استایل‌های امروزی را دارند. جالب نیست؟

قیمت

قیمت محصولات ویزلند هم پایین نیست اما نسبت به برندهای دیگر کمتر است. مثلا با بودجه‌ای حوالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هم می‌توان از میان محصولات متنوع آن اقدام به خرید کرد. ویزلند بیشتر تبلیغات و معرفی محصولات خود را از راه اینستاگرام انجام می‌دهد. البته مانند تمام موارد دیگر این فهرست، فروش آنلاین از طریق سایت هم دارد. از آنجا که محصولات ویزلند کاملا چرم نیستند و در بخش‌هایی از آنها از چرم استفاده می‌شود، قیمت‌هایشان برای طیف بیشتری از خریداران مقرون‌به‌صرفه می‌شود.

کیفیت محصولات

ویزلند برند خوبی است و کیفیت را رعایت می‌کند. دقتی که در تزیینات و حواشی تولید هر محصول وجود دارد، به شکل‌دهی برندی خاص و جذاب کمک زیادی کرده است و نمی‌توان این امتیازها و کیفیت را نادیده گرفت و کتمان کرد.

در آخر

برایتان از بهترین برندهای چرم ایرانی گفتیم. هریک را بررسی کردیم و تلاشمان این بود که دید مناسبی برای تصمیم‌گیری و انتخاب محصولات چرمی به شما بدهیم. ایران از نقطه‌نظر تولیدات چرمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. محصولات چرمی قیمت بالایی دارند و شاید این‌طور به نظر بیاید که نمی‌توانند در سبد خرید طیف وسیعی از مشتریان جای بگیرند.

این درست است اما نباید فراموش کرد که اگر از محصولات چرمی به‌خوبی مراقبت شود، ماندگاری بالایی هم دارند و تا سال‌ها نیاز به خرید مجدد کیف، کفش و… نخواهیم داشت. برخی از افراد هم هستند که از استفاده از محصولات حیوانی اصلا و ابدا استقبال نمی‌کنند و این کار را بی‌رحمانه و ضدمحیط‌زیست می‌دانند. ما با احترام به این دوستان و نظرشان از برندهای معروف گفتیم و ایده آنها را درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم.

خرید از هریک از برندهایی که نام برده شد، از راه وبسایت و به شکل آنلاین هم مقدور است. پس اگر قصد خرید دارید و شعبه‌ای از این برندها در شهرتان یا نزدیکی محل زندگی‌تان وجود ندارد، نگران نباشید. کافی است که به وبسایت‌ها سری بزنید و خریدتان را بی‌دردسر به‌طور اینترنتی انجام بدهید.

شما طرفدار کدام‌یک از برندهای چرم ایرانی هستید؟ تجربه خرید از کدام‌یک را داشته‌اید یا آیا موردی وجود دارد که در فهرست ما نیامده اما کیفیت به‌شدت خوبی داشته است (یا بالعکس) و شما آن را می‌شناسید؟ ممنون می‌شویم برای ما و دیگران بنویسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.