بررسی کوتاه هوندا آکورد کوپه ۲۰۱۶

بررسی کوتاه هوندا آکورد کوپه ۲۰۱۶

جای تردید دارد که کسی نام هوندا را بشنود و تصویر آکورد در ذهن او مجسم نشود. بی‌شک آکورد نه‌تنها یکی از سدان‌های سایز متوسط محبوب نزد مردم جهان است، بلکه نمادی برای کمپانی هوندا نیز محسوب می‌شود. هوندا، هرسال نزدیک به ۳۵۰ هزار دستگاه آکورد در ایالات‌متحده آمریکا به فروش می‌رساند. بخش اعظم این فروش مربوط به سدان سایز متوسط آکورد است. خودرویی که با شنیدن نام آکورد سریعاً در ذهن شما مجسم می‌شود؛ اما امروز قرار است با هوندا آکوردی آشنا شویم که در خط تولید هوندا حضور دارد؛ ولی بسیاری آن را نادیده گرفته‌اند. هوندا هنوز هم به تولید آکورد کوپه ادامه می‌دهد، آن‌هم با موتور V6 و جعبه‌دنده شش سرعته دستی. هوندا آکورد کوپه سالانه فقط در بخش کوچکی از فروش کلی خانواده آکورد سهیم است. و البته فروش آکورد کوپه با موتور V6 و جعبه‌دنده دستی از مدل‌های پایه این خودرو هم کمتر است؛ اما همچنان هوندا بر تولید این خودرو اصرار می‌ورزد و دوست ندارد آن را از خانواده آکورد طرد کند. هوندا آکورد کوپه علاوه بر اینکه نقاط قوت کلاس خود را به ارث برده است، به هنگام رانندگی هیجان فوق‌العاده‌ای را به شما تزریق می‌کند. اکنون وقت آن رسیده است که نقاط قوت و ضعف این کوپه خجالتی را ذکر کنیم.

نقاط قوت:

پیشرانه‌ای قدرتمند و اصلاح‌شده: موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر آکورد کوپه با حجم ۳.۵ لیتر و خروجی ۲۷۸ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور و البته با آرایش خورجینی سیلندرها، مناسب این پوسته تنومند است. موتور هوندا واقعاً قدرتمند است و دورهای بالا به‌شدت قوی عمل می‌کند. زمانی وضعیت بهتر می‌شود که این موتور به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی متصل شود. هنرنمایی هوندا با عملکرد روان جعبه‌دنده و البته کلاچ نرم، به‌خوبی آشکار می‌شود.

همانند همه آکورد‌ها، آکورد کوپه نیز یک رانندگی لذت‌بخش و راحت را برایتان به ارمغان می‌آورد.حساسیت فرمان در قیاس با آکورد سدان، بسیار بهتر است. همچنین به لطف اتصالات مناسب در بخش شاسی، کنترل خودرو در پیچ‌ها و سطح ناهموار مثال‌زدنی است. در واقعاً باید بگویم که آکورد کوپه بسیار توانمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

 بخش داخلی فوق‌العاده زیبا و جادار: در ظاهر ما با یک خودروی دو درب روبرو هستیم؛ ولی داخل کابین خودرو هیچ جای نگرانی برای مشکل کمبود فضا باقی نمی‌گذارد. بخش جلوی اتاق به‌قدری فضا فراهم می‌کند که هر شخصی با هر قد و وزنی بتواند به‌راحتی در صندلی‌ها جای گیرد. صندلی‌های بخش عقب نیز به‌خوبی استقراریافته‌اند و فضای واقعاً مناسبی را برای سرنشینان عقب خودرو فراهم کرده‌اند. داخل کابین با رویه‌های فوق‌العاده زیبا و باکیفیت تزیین‌شده است. شارژر گوشی‌های هوشمند، جای مخصوص بطری آب و سایر فضاهای تعبیه‌شده در بخش داخلی آکورد کوپه بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد. سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین‌های جانبی، گرم‌کن صندلی، سانروف و چراغ‌های جلوی اتوماتیک از دیگر امکانات آکورد کوپه به شمار می‌رود.

طراحی قابل قبول: از منظر طراحی، آکورد کوپه خودروی چندان خشمگینی به نظر نمی‌رسد؛ ولی شکی نیست که از نسخه سدان اسپرت تر است. به‌ویژه رنگ قرمز خودرو زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

نقاط ضعف:

استفاده از دو نمایشگر در خودرو: کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی آن‌هم با دو نمایشگر مجزا واقعاً کار سختی است. اگرچه ایده خلاقانه‌ای به نظر می‌رسد؛ ولی در واقعیت چیزی جز سردرگمی نصیبتان نمی‌شود. درست است که نمایشگر پایین به‌خوبی نمای‌های جانبی و عقب خودرو را نشان می‌دهد؛ ولی اگر هوندا می‌توانست هر دو نمایشگر را باهم ادغام کند، شاید کمی بهتر بود. البته این مورد کمی سلیقه‌ای است. شاید نظر شما دراین‌باره متفاوت باشد.

قیمت بالا: یکی دیگر از مواردی که سبب می‌شود از خرید خودرو منصرف شوید، قیمت بالای آن است. هوندا آکورد کوپه ۲۰۱۶ باقیمتی نزدیک به ۳۱ هزار دلار گران به نظر می‌رسد و شما در همین رنج قیمت می‌توانید یک فورد موستانگ اکوبوست یا یک شورولت کامارو برای خود دست‌وپا کنید که هیجان و لذت رانندگی بیشتری هم دارند. اگر واقعاً به دنبال هیجان باشید رقبای دیفرانسیل عقب آکورد کوپه برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

دیفرانسیل جلو بودن خودرو: می‌رسیم به آخرین و البته مهم‌ترین نقطه‌ضعف هوندا آکورد کوپه. احتمالاً اگر بشنوید که آکورد کوپه یک خودروی دیفرانسیل جلو است، دیگر میل چندانی به خرید آن نداشته باشید. امروزه سخت پیدا می‌شوند کسانی که به دنبال خرید یک کوپه دیفرانسیل جلو آن‌هم با چنین قیمتی باشند و شاید بر همین اساس است که اکثر خودروسازان چنین ایده‌ای را روی خودروهای کوپه پیاده نمی‌کنند. احتمالاً باید عاشق موتور V6 و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی آکورد کوپه باشید و البته از دیفرانسیل جلو بودن آن‌هم ناراضی نباشید تا قصد خرید چنین خودرویی به فکرتان خطور کند.

هوندا آکورد کوپه خودروی خوبی است و حداقل در مقایسه با نسخه سدان همین کلاس پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ اما در برابر رقبای قدرتمندی همچون موستانگ، کامارو، چلنجر و جنسیس کوپه شانسی برای پیروزی ندارد.

منبع: motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.