بررسی مرسدس‌بنز E400 کوپه ۲۰۱۸

بررسی مرسدس‌بنز E400 کوپه ۲۰۱۸

با وجود استفاده از معماری مشترک در ساختار، مرسدس E کلاس کوپه دارای روحیه کاملا متفاوتی نسبت به برادر سدان خود است. ورای حذف دو درب عقب و ستون‌های B، ظاهری آراسته و کالبدی خوش‌تراش، آن را به یک رفیق تمام عیار برای گشت و گذار در شهر و رانندگی در جاده بدل نموده است. صندلی‌های عقب هم جای کافی برای نشاندن دو همسفر بزرگسال را در اختیار می‌گذارند تا دیگر بهانه‌ای برای بیرون نرفتن با دوستانتان نداشته باشید.

در قیاس با نمونه سدان، فاصله بین محورهای E کلاس کوپه به میزان ۶.۶ سانتیمتر کاهش داشته و درکل، با کاهش طولی معادل ۹.۶۵ سانت مواجه شده است. نتیجه این تغییرات، دستیابی به نیمرخی زیبا و رضایت‌بخش است.

در داخل کابین، خطوط طراحی قوس‎دار و زیبا جلوه‌ای از اشرافیت خصوصی را به نمایش می‌گذارند. خوشبختانه اینجا خبری از دکمه‌های گرد و برجسته و همچنین تزیینات پلاستیکی با طرح چوب نیست. از روکش های چرمی نسخه استاندارد گرفته تا تریم چوبی براق پیانو بلک و نیز از دریچه‌های خاص تهویه روی درب‌ها گرفته تا گرمکن ۱۰۵۰ دلاری غربیلک فرمان و استراحتگاه بازو، همه و همه جمع شده‌اند تا سرنشینان E400 را لای پر قو قرار دهند.

وظیفه به پیش راندن این موجود خوشگذران را پیشرانه تویین توربوشارژ V-6 سه لیتری، در تعاون با گیربکس نه سرعته اتوماتیک و نیز سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic برعهده دارند. مورد اخیر مبلغ ۲۵۰۰ دلار هزینه بیشتر را نسبت به مدل دیفرانسیل عقب بر مشتریان تحمیل می‌نماید. پیشرانه توربو-شش با توان ۳۲۹ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن-متر، کمترین مشکل را در به جلو راندن این کوپه معزز ۱۹۵۷ کیلوگرمی، از خود نشان می‌دهد. سیستم انتخاب حالت دینامیکی مرسدس بنز به منظور هماهنگ‌سازی واکنشهای دریچه گاز، گیربکس و سیستم تعلیق بر حسب شرایط مختلف، از آمادگی کاملی برخوردار است. حالت اسپرت تعادل مناسبی میان کیفیت سواری و پرفورمنس خودرو ایجاد می‌نماید و در وضعیت کامفورت نیز علاوه بر تعویض دنده‌ها در دورهای پایین‌تر، ناهمواری‌های سطح جاده نیز به خوبی جذب سیستم تعلیق می‌شوند. حالت اکو نیز خود گویای وضعیتی خسته‌کننده است؛ اما بر خلاف آن در وضعیت اسپرت پلاس، شاهد سواری زمخت به همراه غرش بیشتر پیشرانه و تعویض دنده‌ها در دورهای بالاتر خواهید بود.

عملکرد E400 در پیست به گونه‌ای بود که توانست رکود پنج ثانیه را در آزمایش شتاب ۰تا۹۶km/h و زمان ۱۳.۶ را با سرعت ۱۶۶.۴ کیلومتربرساعت، در تست یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) به ثبت برساند. در مقام مقایسه می‌توان به آئودی A5کوپه مجهز به موتور چهار سیلندر خطی دو لیتری توربوشارژ با توان ۲۵۲ اسب بخار اشاره نمود. این خودرو موفق شد تا در هر دو آزمایش، زمان یکسانی با E400 به ثبت برساند. همچنین ب ام و ۶۴۰i کانورتیبل که از نظر قیمت و نوع کاربری بسیار نزدیک به E400 است، موفق شد تا زمان‌های ۴.۹ و ۱۳.۶ را تست ها به ثبت برساند.

شتاب جانبی خودرو در عبور از پیچ، در حالی که پاپوش‌های Primacy 3 ZP میشلین به پا داشت، برابر ۰.۹ جی بود. عملکرد سیستم فرمان دقیق و صحیح است اما کاستی‌هایی نیز مشاهده می‌شود. سیستم ترمز فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است؛ مسافت مورد نیاز برای توقف از سرعت ۱۱۲km/h، برابر ۴۷.۵۵ متر است که ۱.۵۲ متر نسبت به رکورد مرسدس AMG E43 سدان، کمتر است. استواری میدونی ترمز نیز قابل تحسین است و با تعدد بکارگیری، از صلابت آن کاسته نمی‌شود. البته بهتر است تاکید کنیم که در شرح ماموریت این خودرو، انجام امور محیرالعقول دینامیکی مشاهده نمی‌شود و نبایست چنین انتظاری از آن داشت.

با وجود پنجره کوچک ثابت در قسمت عقب، گشودن سایر پنجره‌ها را حین سواری با E400 در دل یک روز نمناک پاییزی، به عنوان نسخه‌ای درمانگر، به شما پیشنهاد می‌کنم.

از نظر آپشنها و تجهیزات سفارشی، خودروی مورد بررسی توسط تیم ما، از گزینه‌هایی ذیل سود می‌برد: رنگ متالیک آبی لونار(۷۲۰دلار)، پکیج تزییناتی آ ام گ (۲۵۰۰دلار)، رینگ‌های ۱۹ اینچی پنج پره اسپلیت(۵۰۰ دلار)، ایربگ‌های جانبی عقب(۴۲۰دلار)، صندلی‌های مالتی‌کانتور ماساژ دهنده(۹۵۰ دلار)، گرمکن و تهویه صندلی‌ها(۴۵۰دلار).

همچنین لیست سایر آپشن هایی که برای این خودرو ارایه می‌شوند، شامل موارد پیش رو خواهد بود: سیستم صوتی Burmester 3D شامل ۲۳ اسپیکر، ۲۵ کانال آمپلی فایر و توان کل ۱۴۵۰ وات به ارزش ۵۴۰۰ دلار و پکیج پریمیوم۳ که هرآنچه را مشتری از منظر فناوری انتظار دارد، به او ارایه می‌دهد. پریمیوم۳ با بهای ۱۰۲۰۰ دلار گزینه‌های ذیل را با خود به ارمغان می‌آورد: صفحه سرعت‌شمار ۱۲.۳ اینچی، هداپ دیسپلی، دوربین دید اطراف، شارژر بیسیم، چراغهای LED، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم معاونت در پارک و پاره‌ای موارد دیگر. با نصب تمامی آپشن‌های مذکور، قیمت این خودرو از ۶۲,۳۹۵ دلار به ۸۷,۷۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.

در پایان بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید که اگر پرفورمنس در اولویت معیارهای شما قرار دارد، احتمالا کادیلاک ATS-V کوپه گزینه مناسبتری برای شما باشد. با این حال، در بین رقبای اندکی که وجود دارند، نزدیکترین رقیب از خانواده خود E400 بیرون می‌آید یعنی E-class کابریولت و دیگر تصمیم با شماست که چقدر می‌خواهید از هواخوری با خودروی لوکس شخصی‌تان لذت ببرید.

منبع: caranddriver

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.