بررسی استایل لئوناردو دی‌ کاپریو؛ این ستاره همیشه محبوب چه می‌پوشد؟

بررسی استایل لئوناردو دی‌ کاپریو؛ این ستاره همیشه محبوب چه می‌پوشد؟

در این مقاله برایتان استایل لئوناردو دی کاپریو یکی از ستارگان محبوب هالیوود را بررسی کرده‌ایم. می‌خواهیم بدانیم دلیل محبوبیت سبک او چیست و چگونه می‌شود در زندگی روزمره از او الهام گرفت؟ با ما همراه باشید.

دی کاپریو یکی از ستارگان سینماست که بیش از سه دهه از فعالیت او می‌گذرد و در سراسر جهان طرفداران پر و پا قرصی دارد. این محبوبیت علاوه بر استعداد او در بازیگری حاصل شخصیت جذاب و برخورداری از چهره‌ای خوشایند است. عده زیادی این هنرپیشه را برای سبک لباس پوشیدن‌اش دنبال کرده و ذوق و سلیقه او را در عرصه فشن تحسین می‌کنند. بی‌شک این تصورات بی‌جا نبوده و دلیل و پشتوانه‌ای دارند.

مختصری درباره لئوناردو دی کاپریو و تاریخچه فعالیت او

پیش از آشنایی با استایل لئوناردو دی کاپریو خوب است با پیشینه او و تاریخچه فعالیت‌اش در دنیای سینما آشنا شویم. لئوناردو دی کاپریو از جمله ستارگانی است که در دهه ۸۰ میلادی اوج گرفت و از همان ابتدا، بین مخاطبان آن دوران و به‌خصوص خانم‌های جوان از محبوبیت فوق العاده‌ای برخوردار شد.

برعهده گرفتن نقش‌های نمادینی مانند «جک» در فیلم تاریخ‌ساز «تایتانیک» و «رومئو» در فیلم رمانتیک و پر مخاطب «رومئو و جولیت» از جمله عواملی است که جذابیت ذاتی او را برای تماشاگران در سنین گوناگون به‌نمایش گذاشت.

به این ترتیب، طولی نکشید که دی کاپریو به سلطان قلب‌ها و ستاره‌ای افسانه‌ای و پر جاذبه تبدیل شد. این هنرپیشه خوش‌استایل و توانمند به اقتضای نقش‌های گوناگونی که می‌پذیرفت و گستره متنوعی که در آن فعالیت می‌کرد، توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذاشت و همچنین، سبک‌های متفاوتی از پوشش را امتحان می‌کرد.

حالا سوال اینجاست که آیا سلیقه شخصی او روی نحوه لباس پوشیدن‌اش در نقش‌های مختلف موثر بوده؟ یا شخصیت، استایل و چهره کنونی او طی سال‌ها از تجربیات متفاوت‌اش در پروژه‌های مختلف تاثیر گرفته است؟ برای پاسخ به این پرسش، لازم است استایل او را در سال‌های گذشته بررسی کنیم.

ویژگی‌های استایل لئوناردو دی کاپریو از گذشته تا امروز

۱. همیشه طرفدار پر و پا قرص پارچه‌های مخمل و مخمل کبریتی بوده

اگر به دنبال جایگزینی برای شلوار‌های جین ساده می‌گردید، دی کاپریو به شما شلوار‌های راسته، گشاد یا اسلوچی (شلوار مام استایل گشاد) از جنس مخمل کبریتی را پیشنهاد می‌کند. او در دهه 90 بارها از این نوع شلوار در استایل روزمره خود استفاده کرده است. دی کاپریو معمولا این شلوارها را با کفش ورزشی بندی ست می‌کرد و استایل راحتی را پدید می‌آورد. کت‌های مخمل را هم می‌توان در گروه لباس‌های مورد علاقه او دسته‌بندی کرد.

۲. هرگز لباس تیم ورزشی‌اش را دست کم نگرفته

استایل لئوناردو دی کاپریو، به‌ویژه در دهه 90 و اوایل هزاره جدید میلادی به شکل قابل توجهی از سبک پوشش ورزشی متاثر بود؛ تا جایی که از انواع عناصر و اجزاء ورزشی در پوشاک خود استفاده می‌کرد. با این روش، او تا جایی که می‌توانست حس راحتی و فروتنی را به بیننده القا می‌کرد.

در سال ۱۹۹۲ میلادی و در سال‌های نوجوانی، دی کاپریو در مراسمی که MTV برگذار کرده بود لباس یکی از تیم‌های محبوب بسکتبال را به‌تن کرد و با بازیکنان این تیم و سایر هوادارانی که پوشش مشابهی داشتند عکس گرفت. این لباس با یک تی‌شرت سفید ساده و یقه گرد تکمیل شده بود. برای چشمگیرتر کردن این استایل ورزشی و اسپرت، او یک جفت کفش از لاین جردن برند نایکی را نیز به پا داشت. لئوناردو دی کاپریو با سادگی و اعتماد به‌نفس تمام در همان سال‌های نخستین شهرت ثابت کرد که لباس‌های ورزشی هم می‌توانند استایل جذاب و راحتی را برای شما ایجاد کنند.

۳. همیشه به شکل زیرکانه‌ای از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده می‌کرده

در طول دهه‌های تا 90 میلادی و حتی در سال‌های پس از آن، دی کاپریو بارها در حالی دیده شده که انواع پیراهن‌های مردانه اعم از آستین کوتاه یا آستین بلند را به‌تن کرده است. در اغلب موارد، می‌توان تصاویری از او را مشاهده کرد که این پیراهن‌ها را زیر کت یا حتی به‌تنهایی پوشیده و جذابیت ذاتی‌اش را به رخ بیننده کشیده است.

شما هم با اضافه کردن این آیتم به کمدتان می‌توانید رنگ‌وبوی تازه‌ای به استایل‌تان ببخشید. برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم از خرید پیراهن‌های دکمه‌دار سفید شروع کنید. دی کاپریو هم در بسیاری از عکس‌های به‌جا مانده از دهه 80 به بعد با چنین لباسی دیده می‌شود. گاهی اوقات، او با پوشیدن یک جلیقه شیک روی این پیراهن‌ها، استایل خود را کمی رسمی‌تر و چشمگیرتر می‌کند.

۴. به‌هیچ قیمتی استفاده از لباس‌های بافتنی را کنار نگذاشته

قبل از این‌که «ژان رنو» در فیلم «لئون حرفه‌ای» استفاده از کلاه‌های بافتنی و کاموایی را مرسوم کند، لئوناردوی حرفه‌ای این کار را به سبک زیبایی انجام داده بود. در دهه‌های 80 و 90، او بارها از کلاه‌های بافتنی رنگارنگ در استایل‌های گوناگون خود استفاده کرد. این کلاه‌ها موجب چشمگیرتر شده پوشش او می‌شدند و آن را از سادگی خارج می‌کردند.

۵. هرگز بی‌جهت خودش را نگران فیت بودن لباس نمی‌کرده

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عقیده دارند کت یا تاکسیدو باید به شکلی کاملا بی‌عیب و نقص فیت بدن باشد، بهتر است به استایل لئوناردو دی کاپریو به‌ویژه در دوران نوجوانی و دهه‌های 80 و 90 میلادی نگاهی بیندازید. تصاویر به‌جا مانده از نخستین درخشش‌های این هنرپیشه محبوب به شما ثابت می‌کند نیازی نیست این‌همه سخت‌گیری کنید.

ناگفته نماند در آن دوران و حتی در سال‌های پیش از آن، کت‌وشلوارهای گشاد مدتی ترند بودند. در آن زمان، پوشیدن کت‌و‌شلوارهای اورسایز نقش مهمی را در استایل لئوناردو دی کاپریو ایفا می‌کردند. این هنرمند دوست‌داشتنی به‌ویژه در هنگام به‌تن کردن چنین لباس‌هایی همیشه دکمه‌های بالای پیراهن‌اش را باز می‌گذاشت. گاهی اوقات، او با به گردن انداختن یک زنجیر استایل خود را شرورانه‌تر و جسورانه‌تر از همیشه به تصویر می‌کشید. استفاده از اکسسوری‌هایی مانند گردنبند یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که استایل شما را از دیگران متمایز می‌کند.

۶. کت چرم همواره بخش جدایی‌ناپذیری از استایل او بوده

کم‌تر فرد شیک‌پوش و خوش‌سلیقه‌ای را می‌توان یافت که حداقل یک کت چرم با کیفیت را در کمد لباس‌اش نداشته باشد. سال‌هاست که استفاده از لباس‌ها و اکسسوری‌های چرمی به بخش جدایی‌ناپذیری از استایل اشخاص خوش‌پوش تبدیل شده‌اند. لئوناردو دی کاپریو هم از این قاعده مستثنا نبوده و از دهه 90 تاکنون بارها و بارها با انواع کت‌های چرمی دیده شده است. یکی از مزایای مهم آیتم‌های چرمی این است که تقریبا هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و در صورت نگهداری صحیح، مدت‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و زیبایی روز اول‌شان را هم حفظ کنند.

۷. همواره به پوشیدن بافت‌های نازک و پاییزی عادت داشته

خوش‌پوش بودن در آغاز فصل سرد روش‌های خاص خودش را دارد. در واقع، برای این منظور به برخی از آیتم‌های کلاسیک و کاربردی نیاز دارید. پلیورهای بافتنی نازک از جمله آیتم‌هایی هستند که با ترندهای رایج ارتباطی ندارند و همیشه قابل استفاده‌اند. این پلیورها پوششی ایده‌آل برای پاییز و اوایل بهار به حساب می‌آیند.

دی کاپریو با آگاهش از این موضوع و در عین حال، با بررسی هوشمندانه وضعیت آب‌وهوا، بارها در استایل خود از آن‌ها استفاده کرده است. پیشنهاد ما و د‌ی‌کاپریو این است که در هنگام انتخاب این قبیل پلیورها بیش‌تر روی رنگ‌های خاکستری، کرم و بژ تمرکز کنید. دلیل‌اش هم این است که ست کردن چنین رنگ‌هایی با جین بسیار ساده است. در واقع، شما با خرید محصولات ضروری و بیسیکی نظیر پلیورهای نازک و شلوار جین، استایلی راحت را به‌وجود می‌آورید که سال‌ها قابل استفاده خواهد بود.

۸. همیشه پوشیدن بلیزرهای گشاد و اورسایز را دوست داشته

قبل از این‌که برندهای بزرگی همچون «پرادا» خرید محصولاتی نظیر کت‌های بلیزر گشاد را به شما تحمیل کنند، سلبریتی‌هایی مانند دی‌کاپریو همواره از بلیزرهای اورسایز در پوشش خود استفاده می‌کردند. به‌ویژه در دهه 90 میلادی، کت‌های بلیزر گشاد یکی از مهم‌ترین عناصر استایل لئوناردو دی کاپریو به حساب می‌آمدند.

۹. مدت‌هاست موهای‌اش را کوتاه و فرق سرش را کج نگه می‌دارد

در سال‌های اخیر، موی کوتاه و فرق کج به بخش قابل توجهی از استایل لئوناردو دی‌کاپریو تبدیل شده است. اگرچه او در دوران جوانی با موهای بلندش دل‌های زیادی را برده، اکنون سال‌هاست که به یک مدل مو وفادار مانده است. او دیگر از مدل‌های ریسکی دست کشیده و همیشه موهای‌اش را کوتاه نگه می‌‌دارد.

استایل لئوناردو دی کاپریو از دریچه سینما

استایل لئوناردو دی کاپریو با گذشت سال‌ها دچار تحولات چشمگیری شد. بی‌تردید نقش‌های او اثر مستقیمی بر استایل‌اش داشته‌اند؛ اگر چه تاثیر سلیقه خود لئوناردو را هم بر انتخاب نقش و پوشش مناسب برای آن نمی‌توان نادیده گرفت. این فرآیند با گذر زمان شاخص‌های جدیدی را به استایل او اضافه کرده است. به اقتضای گوناگونی نقش‌ها، او ناخواسته سبک‌های متنوع پوشش را آزموده و امضای خود را پای یکایک این استایل‌ها گذاشته است. در این‌جا استایل‌های گوناگون این ستاره محبوب سینمای را در فیلم‌های مطرح‌اش بررسی می‌کنیم:

۱. گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

گرگ وال استریت یکی از موفق‌ترین فیلم‌هایی است که دی‌کاپریو با موفقیت تمام در آن نقش‌آفرینی کرده است. حضور تاثیرگذار او در این فیلم، دریافت جوایز متعددی برای برای‌اش به‌دنبال داشته است. این هنرمند با استعداد با بازی در فیلم گرگ وال استریت و ایفای نقش در قالب یک سرمایه‌گذار زیرک ثابت کرد که یک کت‌وشلوار شیک و ساده، مناسب‌ترین پوشش برای چنین افرادی است.

در بیش‌تر سکانس‌های این فیلم، دی‌کاپریو با کت‌وشلوارهای خوش‌دوخت ظاهر می‌شود. از قضا، این لباس در زندگی روزمره هم مورد علاقه خود اوست. او در زندگی شخصی‌اش نیز عموما از تاکسیدو یا کت‌وشلوارهای چشمگیر برای شرکت در مراسم مهم و رسمی همچون فرش قرمزها استفاده می‌کند.

ترکیب پولوشرت‌های ساده و شلوارهای کتان هم از دیگر استایل‌های این فیلم است که در زندگی واقعی هم مورد توجه لئوناردو قرار می‌گیرد. این مجموعه، سبک‌وسیاق بسیار شیکی را به ارمغان می‌آورد که حس ثروت و جلال را به بیننده القا می‌کند. در صحنه‌هایی از گرگ وال استریت، این هنرپیشه با استعداد و خوش‌تیپ را می‌توان دید که یک پولوشرت سفید از برند «رالف لورن» را با یک شلوار خاکی رنگ ست کرده و در سفری تفریحی بر روی قایق شخصی‌اش به‌تن کرده است.

۲. گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

گتسبی بزرگ یکی دیگر از فیلم‌های مهمی است که لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرده است. طراحان لباس این فیلم به‌خوبی موفق شدند سبک‌وسیاق دهه 20 میلادی را به تصویر بکشند. این موفقیت به‌اندازه‌ای بوده که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده و آن‌ها را به استفاده از عناصر مد و فشن آن دوران در زندگی روزمره و در جشن‌ها و مناسبت‌ها ترغیب کرده است.

استایل لئوناردو دی کاپریو در این فیلم کاملا شیک و نمادین است. برای مثال، می‌توان به کت‌وشلوار بژ ساده‌ای اشاره کرد که به زیبایی بر قامت این هنرپیشه توانمند نشسته و با یک پیراهن سفید مردانه ست شده است. این ترکیب رنگ از جلوه قابل توجهی برخوردار است. کافی است آن را با اکسسوری‌های مینیمال ست کرده و از نتیجه کار لذت ببرید.

۳. تلقین (Inception)

فیلم Inception که در فارسی به «تلقین» ترجمه شده است یکی دیگر از پروژه‌های موفق دی‌کاپریو به حساب می‌آید. در این فیلم که از جمله شاهکارهای کارگردان مشهور «کریستوفر نولان» است، دی کاپریو نقش یک دزد اطلاعات را بازی می‌کند که با ورود به فضای خواب و رویاهای دیگران از تراوشات مغزی آن‌ها در جهت منافع خودش استفاده می‌کند. در این فیلم، استایل لئوناردو دی کاپریو کژوال و ساده است و از اکسسوری‌های چشمگیری استفاده نمی‌کند. او با ست کردن شلوار کتان راسته، پیراهن مردانه و کت مخمل کبریتی و با استفاده از رنگ‌های خنثی، پوشش ساده و منحصر به‌فردی را در معرض دید تماشاگران به‌نمایش می‌گذارد.

آیتم‌های حذف‌نشدنی از استایل لئوناردو دی کاپریو چیست؟

 زیبایی استایل لئوناردو دی کاپریو و جذابیت ذاتی او بسیاری از آقایان را به پیروی از سبک پوشش او علاقه‌مند کرده است. جالب است بدانید الهام گرفتن از استایل این هنرمند توانا کار پیچیده‌ای نیست. کافی است آیتم‌های مورد علاقه‌اش را بشناسید و برای ست کردن آن‌ها اندکی ذوق و سلیقه به خرج دهید. این آیتم‌ها عبارتند از:

• تاکسیدو

با نگاهی به استایل لئوناردو دی کاپریو می‌توان دریافت که در مناسبت‌های خاص، پوشیدن یک دست تاکسیدوی شیک و رسمی را به همه چیز ترجیح می‌دهد. کاپریو این باور خود را بارها در فرش قرمزها و فستیوال‌ها به نمایش گذاشته است. کت‌وشلوار تاکسیدو از ملزومات کمد هر مرد شیک‌پوشی است. از مهم‌ترین مزایای این آیتم آن است که در صورت نگهداری مناسب هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود. پس بدون ترس از تکراری شدن می‌توانید تا دل‌تان میخواهد از آن استفاده کنید. اگر از جمله افرادی هستید که در کنار پوشش کلاسیک دوست دارید حال‌وهوای مدرنی هم داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم اکسسوری‌های متفاوت را چاشنی این استایل کنید.

• کلاه

داستان دی‌کاپریو و کلاه‌های‌اش به سالیان دور برمی‌گردند. او از اوایل جوانی به استفاده از انواع کلاه علاقه‌مند بود. از این جمله، می‌توان کلاه‌های حصیری را برشمرد که از حس‌وحالی تابستانی برخوردارند. دی‌کاپریو در گشت‌و گذارها و به‌ویژه در سفرهای‌اش بارها در حالی دیده شده که یک کلاه حصیری را بر سر گذاشته است. علاوه بر زیبایی ظاهری و ایجاد سبک‌وسیاقی گرم و خودمانی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این کلاه‌ها می‌توان به جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و خنک نگهداشتن سر اشاره کرد. کلاه کپ فلت هم یکی دیگر از اکسسوری‌های محبوب لئو به حساب می‌آید. او با استفاده از این اکسسوری حس‌وحالی شهری به استایل خود می‌دهد.

• کت‌های بلند

استفاده از کت‌های بلند خصوصا در فصل سرد از ویژگی‌های اصلی استایل لئوناردو دی کاپریو به حساب می‌آید. با پوشیدن این کت‌ها در روزهای سرد پاییز و زمستان خوش‌تیپ‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. کافی است به مجموعه عکس‌های منتشر شده او نگاهی بیندازید تا ببینید که برای انتخاب این کت‌ها معمولا از طیف‌های مختلف خاکستری استفاده می‌کند.

• ساعت

استفاده از انواع ساعت‌های مچی یکی از اقدامات تاثیرگذاری است که استایل لئوناردو دی کاپریو را در موقعیت‌های رسمی و روزمره متمایز می‌کند. لئوناردو به‌ویژه از ساعت‌های کرنوگراف با بند چرمی استفاده می‌کند. کرنوگراف به ساعت‌هایی گفته می‌شود که علاوه بر نمایش وقت به‌شیوه معمول می‌توانند زمان را با دقت کامل و برحسب دقیقه و ثانیه محاسبه کنند. علاقه این سلبریتی محبوب به این اکسسوری تا اندازه‌ای است که حتی در فرش قرمزها و مراسم مهم هم از به‌دست کردن آن غافل نمی‌شود.

• تی‌شرت‌های گرافیکی

استایل لئوناردو دی کاپریو هم درست مانند هر فرد دیگری از آیتم‌های رسمی و کژوال تشکیل شده است. تنها تفاوت‌اش این است که کل دنیا از ریز و درشت آیتم‌های مورد علاقه او خبر دارد و قضاوت‌اش می‌کند. لباس‌های کژوال و روزمره لئو معمولا بسیار ساده‌اند و از ترکیب تی‌شرت‌های گرافیکی و شلوار جین تشکیل شده است. البته، با گرم‌تر شدن هوا پارچه کتان را جایگزین جین می‌کند.

• کفش ورزشی از برندهای نایکی و نیوبالانس

دی کاپریو با آگاهی کامل بر این‌که کفش‌های ورزش تقریبا در هر استایلی کاربرد دارند از آن‌ها استفاده می‌کند. برندهای محبوب او شامل «نایکی» و «نیوبالانس» می‌شوند. به‌خاطر داشته باشید، کفش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استایلی‌ است که روح آن پوشش را در خود جا داده است.

سخن آخر

احتمالا شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که استایل لئوناردو دی کاپریو به‌هیچ عنوان پیچیده نیست. او با به‌کارگیری عناصر کلاسیک و مینیمال سبک‌وسیاقی شیک و در عین حال، بی‌دردسر را برای خودش انتخاب کرده است. دی‌کاپریو که از ابتدای جوانی و به‌محض مشهور شدن مورد پسند عموم مردم بوده نیازی نمی‌بیند کار عجیب و شگفت‌انگیزی کند تا خوشایند به‌نظر برسد. حالا، شما هم با الهام از سبک پوشش این هنرمند محبوب می‌توانید به استایل ایده‌آل خود نزدیک‌تر شوید. شما استایل او را چگونه می‌بینید؟ اگر می‌توانستید، سبک لباس پوشیدن او را چگونه تغییر می‌دادید؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های‌تان را برای ما بنویسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.