ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون بهاری خانه

ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون بهاری خانه

بعد از یک زمستان سرد و طولانی، بهار و تمام زیبایی‌هایش واقعا به دل می‌نشیند. اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را با فصل بهار سازگار کنید، این مقاله از «میدونی» به کارتان می‌آید.

اما و اگر ندارد، برای اینکه هر چه سریع‌تر فصل زیبای بهار را با دل و جان خود حس کرده و سرمای زمستانی را از تن‌تان بیرون کنید، با بهاری کردن دکوراسیون خانه‌تان به آن حال و هوای تازه‌ای بدهید تا وجودتان پر از تازگی و طراوت شود.

البته قرار نیست از نوسازی خانه یا تغییر دکوراسیون پرهزینه و البته وقت‌گیر صحبت کنیم. در اینجا از دکوراسیونی می‌گوییم که می‌توانید با کمترین هزینه و وقت آنها را انجام دهید و از فضای زیبای بهاری به‌وجود آمده لذت ببرید.

تزیین خانه با شکوفه‌های بهاری

با استفاده از گل‌های تازه بهاری می‌توانید زیبایی فضای بیرون را به داخل خانه بیاورید. این یکی از راحت‌ترین کارها برای داشتن دکوراسیون بهاری در خانه است. می‌توانید یک دسته گل‌ زیبا در آشپزخانه و روی پیشخوان یا روبه‌روی آینه‌ای که‌ روی میز یا دراور اتاق‌تان گذاشته‌اید قرار دهید.

گل‌های زیبا در آشپزخانه

اگر ستونی در خانه دارید، بهترین مکان برای استفاده از گیاهان رونده مانند گل پیچک است.

همچنین می‌توانید از گلدان‌هایی استفاده کنید که با شاخه‌های درخت و تنه درخت تزیین شده‌اند. بدین ترتیب فضای خانه‌تان را از طبیعت بهاری پر می‌کنید.

استفاده از رنگ‌های شاد

فضای درون خانه با وجود ترکیبی از رنگ‌ها، بسیار زیبا و جذاب می‌شود. می‌توانید دیوار‌های خانه‌تان را با رنگ‌های روشن صورتی کم‌رنگ نقاشی کنید و محیط گرم و دلپذیری به وجود آورید. یا می‌توانید برخی از اجناس داخل اتاق خواب یا پذیرایی‌تان را از رنگ‌های مختلف صورتی، آبی روشن، بنفش، سفید و هر رنگ روشن و سرزنده دیگر انتخاب کنید.

سرویس خواب اتاق‌خواب‌تان را از رنگ‌های شاد انتخاب کنید یا روی مبلمان اتاق پذیرایی یا نشیمن خانه، کوسن‌های رنگی با طرح‌های گل و گیاه قرار دهید. بدین ترتیب فضای خانه حس و حال بهاری به خودش می‌گیرد.

کاغذ دیواری و پوسترهای سه‌بعدی

با استفاده از کاغذ دیواری و پوسترهای سه‌بعدی می‌توانید به دیوار خالی و بی‌روح اتاق‌تان جلوه‌ای زیبا بدهید. برای اینکه فضای خانه رنگ و لعاب بهاری به خودش بگیرد، بهتر است از پوسترها یا کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح‌ها و نقش و نگارهای بهاری دارند.

یا می‌توانید در اتاق نشیمن‌تان از پوسترهای سه‌بعدی با طرح گل‌های بهاری یا منظره‌ای زیبا استفاده کنید و بدین ترتیب احساس کنید واقعا در میان گل‌ها یا آن مناظر زیبا نشسته‌اید.

فرش و تابلو فرش

کف اتاق‌‌های خانه را می‌توانید با فرش‌های رنگی که نقش‌های زیبایی دارند بپوشانید. استفاده از این نوع فرش‌ها فضای خانه را روشن، سرزنده و بهاری می‌کند.

همچنین تابلو فرش‌های زیبایی در طرح‌های مختلف در بازار به‌ فروش می‌رسد که می‌توانید طرح بهاری آن را خریده و به دیوار خانه‌تان آویزان کنید.

لامپ‌هایی با رنگ‌های شاد

اگر فضای اتاق‌تان کوچک و تاریک است، بهتر است با استفاده از لامپ یا لوسترهای با رنگ روشن به اتاق جلوه‌ای تازه بدهید. فضاهای تاریک خانه معمولا دلگیر هستند و نمی‌توانند شادی بهار را تداعی کنند. با استفاده از این لامپ‌ها که بهتر است رنگ‌شان زرد باشد، فضای اتاق را شاد و با طراوت ‌کنید. رنگ زرد، نور محیط را منعکس و به بیشتر روشن دیده شدن فضای اطراف خود کمک می‌کند. همچنین استفاده از ریسه‌ها می‌تواند فضایی جذاب و رمانتیک در خانه‌تان خلق کند.

ظروف شیشه‌ای رنگین‌

یک سر به عتیقه‌فروشی یا وسایل مادربزرگ‌تان بزنید و لیوان‌ها و ظروف شیشه‌ای قدیمی را که معمولا با رنگ‌های شاد ساخته می‌شدند، بیابید. این ظروف رنگین می‌توانند محیط را شاد و پرتحرک کنند.

البته ظروف شیشه‌ای رنگی با طرح‌های مدرن هم همین کارایی را دارند. آنها را درون بوفه یا ویترین شیشه‌ای اتاق‌تان قرار دهید. اگر هم در اتاق طاقچه دارید می‌توانید ردیفی از ظروف شیشه‌ای مانند لیوان‌های رنگارنگ روی آن بچینید. با این نوع دکوراسیون حس و حال بهاری به اتاق‌تان می‌دهید.

رنگ در آشپزخانه

اگر نگرانید کابینت‌های رنگی، آشپزخانه‌تان را شلوغ و کوچک نشان دهد، می‌توانید از کابینت‌های دو رنگی استفاده کنید که یک رنگ آن سفید یا نقره‌ای و رنگ دیگر آن از رنگ‌های شاد مثل صورتی، آبی روشن و سبز باشد.

از کابینت‌های رنگی فقط در پایین یا بخش بالایی استفاده کنید و از فضای زیبای به‌ وجود آمده لذت ببرید. البته استفاده از لوازم خانگی رنگی در آشپزخانه هم می‌تواند محیط آشپزخانه را شادتر و بهاری کند. فقط بهتر است از لوازم خانگی یکرنگ در آشپزخانه استفاده کنید. زیرا رنگ‌های متعدد، آشپزخانه را شلوغ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

ورودی در خانه

به ورودی در خانه‌تان هم اهمیت بدهید. اگر می‌خواهید از لحظه ورود به خانه حال و هوای بهار تمام وجودتان را پر کند، به ورودی در خانه هم توجه کنید. تاج و حلقه گل و آویزهای تزیینی طرح گل ایده‌آل هستند. حلقه‌های گل طبیعی یا مصنوعی را روی در ورودی منزل‌تان نصب کنید و مهمان‌هایتان را از همان لحظه ورود به منزل‌تان پر از حس بهار و زیبایی‌های آن کنید. حتی می‌توانید جلوی در خانه یا آپارتمان‌تان استندهای زیبای گل قرار دهید و جلوه زیبایی به محیط اطراف بیرون از خانه‌تان بدهید.

اتاق ناهارخوری

اگر رنگ مخملی برای روزهای سرد زمستانی ایده‌آل است، رنگ‌های شاد به‌ویژه زرد خردلی مناسب روزهای دلنشین بهاری است. اگر ترجیح می‌دهید با انجام دادن چند کار ساده، دکوراسیون اتاق ناهارخوری‌تان را بهاری کنید، می‌توانید میز و صندلی‌های زرد رنگ یا هر رنگ شاد دیگر بخرید. اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید می‌توانید از کوسن‌های با رنگ شاد روی صندلی‌ها استفاده کنید.

روی میز را هم با سفره‌های رومیزی گلدار و با طرح‌های زیبا بپوشانید. اگر هم بیشتر از طرح‌های ساده استقبال می‌کنید، از رومیزی‌های ساده اما با رنگ‌های شاد استفاده کنید. درضمن از گذاشتن گلدان زیبا با گل‌های رنگارنگ طبیعی یا مصنوعی روی میز ناهارخوری یا گوشه‌ای از اتاق ناهارخوری غافل نشوید.

گل‌های کاغذی با عطر بهاری

استفاده از گل‌های کاغذی رنگی که نمونه‌های زیبای آن را در بازار و فروشگاه‌های لوازم تزیینی می‌توانید بیابید هم بسیار عالی است. این گل‌ها در عین سادگی، بسیار زیبا هستند و می‌توانند فضای صمیمی و در عین حال بهاری زیبایی در خانه به‌ وجود آورند.

حتی اگر خودتان ذوق هنری دارید می‌توانید نمونه‌هایی از این گل‌ها را با کاغذهای رنگی درست کنید و روی میز ناهارخوری یا میز گوشه اتاق‌تان قرار دهید. سپس با عطرهای خوشبوی بهاری، این گل‌ها را معطر کنید تا عطر آنها فضای خانه را پر کند.

برخی از افراد با درست کردن گل‌های کاغذی بزرگ، دیوار اتاق‌هایشان یا دورتادور پنجره اتاق یا آشپزخانه‌شان را پرگل و زیبا می‌کنند.

شمع‌های رنگارنگ

فضای اتاق با استفاده از شمع‌های رنگارنگ در طرح‌های مختلف بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌شود. می‌توانید با استفاده از شمع‌های رنگی و همچنین خوشبوکننده‌های شمع، فضای دل‌انگیز بهاری در خانه ایجاد کنید.

مبلمان و لوازم تزیینی

به‌طور کلی اگر می‌خواهید فضایی که در آن زندگی می‌کنید را رنگ و بوی بهاری بدهید و با فصل بهار به‌خوبی هماهنگ شوید باید از مبلمان و لوازم تزیینی روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن احساس بهار را می‌دهند و چشمگیر هستند.

البته مسلما نمی‌توانید مبلمان خانه را هر فصل عوض کنید، اما می‌توانید لوازم تزیینی اتاق یا روکش کوسن‌هایی که روی مبلمان قرار می‌دهید را مطابق هر فصل عوض کنید و برای فصل بهار از رنگ‌های روشن مانند صورتی، قرمز و سبز استفاده کنید.

بالکن زیبا برای روزهای بهاری

بیشتر خانه‌های آپارتمانی، بالکن‌دار هستند. متاسفانه برخی از افراد این فضا را که در معرض دید همه است، تبدیل به انباری کرده و با این کار جلوه خانه و همینطور شهر را زشت می‌کنند. با چند ایده خوب می‌توانید بالکن زیبایی داشته باشید و حتی از آن در روزهایی که هوا مساعد است استفاده کرده و از این فضا لذت ببرید.

فضایی برای استراحت

اگر بالکن‌ منزل‌تان دیوار یا شیشه دارد و آن را از دید همه دور کرده است، می‌توانید آنجا را تبدیل به مکانی برای استراحت کنید. با استفاده از میز و صندلی یا مبل و کوسن‌های رنگارنگ، نه‌تنها به این فضا رنگ و بوی بهاری می‌دهید، بلکه جایی دل‌انگیز برای استراحت و لذت بردن از فضای بهاری برای خود آماده می‌کنید. در ضمن می‌توانید کف بالکن را هم با فرش یا موکت سبزرنگ بپوشانید و اطراف را با گل‌های بهاری تزیین کنید.

گلخانه‌ای زیبا

اگر به گل و گلدان علاقه‌مند هستید و در عین حال در آپارتمان‌تان بالکن دارید، می‌توانید آنجا را با گل و سبزه‌های بهاری پر کنید و از داشتن گلخانه زیبای خود لذت ببرید. برای این کار می‌توانید از کمد شیشه‌ای یا قفسه استفاده کنید. این گلخانه زیبا را در بالکن منزل‌تان بگذارید و اطراف آن را به‌دلخواه تزیین کنید.

آویزهای گل

اگر بالکن منزل‌تان کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن گلدان ندارد، بهترین روش تزیین آن استفاده از گل و گلدان‌های آویز است. با کمک این آویزهای رنگارنگ و زیبا که در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار فروخته می‌شوند، می‌توانید فضای بالکن‌تان را زیبا کنید و در عین حال حس و حال بهاری به آن بدهید.

کلام آخر

می‌توانید با استفاده از ایده‌های فوق و البته ذوق هنری که خودتان به خرج می‌دهید، فضای بهاری زیبایی برای خانه‌تان درست کنید. همچنین اگر در این مورد تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.