اصول شیک‌پوشی برای زنان ریز نقش و قد کوتاه

اصول شیک‌پوشی برای زنان ریز نقش و قد کوتاه

قبول کنید که استایل خوب و جذاب، استایلی است که در آن تعادل وجود دارد. فرقی نمی‌کند که قدتان بلند است یا کوتاه؛ در هر حال، به‌سادگی با رعایت نکاتی برای ایجاد تعادل می‌توانید خوش‌تیپ و جذاب ظاهر شوید. در این مقاله هم از اصولی برای شیک‌پوشی خانم‌های ریزنقش و قدکوتاه برایتان می‌گوییم.

خانم‌های قدکوتاه و ریزنقش چه می‌پوشید؟

گاهی به نظر می‌رسد که دنیای مدوفشن فقط مخصوص قدبلندهاست. رسانه‌ها و تبلیغات همیشه به‌سراغ آدم‌های قدبلند می‌روند و کسانی را نمایش می‌دهند که از نظر اندام بسیار قدبلند و بدون اضافه‌وزن به نظر می‌رسند. اما واقعیت این است که همه اندام‌ها در هر شکل و مدلی می‌توانند بسیار زیبا و جذاب جلوه کنند.

کافی است بدانید راه پوشاندن بخش‌های نه‌چندان جذاب چیست و کدام بخش‌های اندام و ظاهرتان زیباتر است تا روی آن‌ها مانور بدهید و خوش‌استایل‌تر شوید. توصیه‌های زیر برای خانم‌های قدکوتاه است. اگر دوست دارید، مروری داشته باشید؛‌ نکته‌های خوبی یاد خواهید گرفت.

۱. شلوار جین مشکی اسکینی (چسبان)؛ پاهای بلندتر

یکی از بهترین گزینه‌ها برای اضافه‌شدن به کمد خانم‌های ریزنفش، شلوارهای جین اسکینی مشکی‌رنگ هستند. این شلوارها می‌توانند پاها را کشیده‌تر و بلندتر نشان بدهند. دقت کنید که اگر کفشی پاشنه‌بلند هم با آن‌ها بپوشید، ظاهرتان متفاوت می‌شود و قدتان بلندتر به‌نظر می‌رسد.

۲. دامن کوتاه پلیسه و چین‌دار؛ چین‌وشکن زیبا

دامن کوتاه حجیم یعنی دامنی که پلیسه دارد یا پر از چین است از آن گزینه‌هایی است که کمتر موردتوجه افراد قدکوتاه و ریزنقش قرار می‌گیرد. اما یادتان باشد که چنین حالتی از دامن می‌تواند پاها را بلندتر و بدن را در ناحیه پایین‌تنه پُرتر و حجیم‌تر کند. پس حتما به داشتن چنین دامنی فکر کنید. دامن‌های بلند ماکسی می‌توانند افراد قدکوتاه را کوتاه‌تر نشان بدهند پس اشتباه نکنید.

۳. لباس‌های یقه باز؛ جلوه زیبای ظرافت

اگر ریزنقش هستید، بخش بالاتنه‌تان هم ظریف است. با پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌های باز می‌توانید زیبایی‌تان را چندبرابر کنید. دست‌ها و بازوهای ظریف و گردن باظرافت سبب می‌شود با یقه‌های باز و هفت حسابی بدرخشید.

۴. یقه اسکی مشکی؛ کشیدگی بالاتنه

یقه اسکی مشکی هم باعث می‌شود که گردنتان بلندتر نشان داده شود و تمرکز استایل به بالاتنه‌تان معطوف باشد. یقه اسکی‌های رنگی نمی‌توانند مانند رنگ مشکی آن در بلندنشان‌دادن گردن اثرگذار باشند. پس اگر ریزنقش هستید، به سراغ یقه اسکی مشکی یا دست‌کم تیره بروید.

۵. دامن‌های مدادی؛ کشیده‌تر و بلندتر

دامن‌های مدادی از واجبات کمد خانم‌های ریزنقش و قدکوتاه هستند. این نوع از دامن‌ها توانایی بلندتر و کشیده‌تر نشان‌دادن شما را دارند. ضمن اینکه باعث می‌شوند، کمرتان هم جلوه خوبی در اندامتان داشته باشد. ست‌کردن این دامن‌ها با شومیزها و بلوزهای مختلف هم آسان است.

۶. تاپ‌ها و بلوزهای نیم‌تنه؛ بلندی با ایجاد خطای دید

وقتی صحبت از بلوزها و تاپ‌های نیم‌تنه می‌شود، تصویری از دختران نوجوان در حال ورزش به ذهن می‌آید اما این تصویر دیگر قدیمی شده است. این‌روزها، بلوزها و تاپ‌های نیم‌تنه برای موقعیت‌های رسمی و از سوی افراد با سن‌وسال مختلف استفاده می‌شوند. اگر قدتان کوتاه باشد، پوشیدن چنین مدلی از بلوز و تاپ باعث می‌شود که بالاتنه‌تان کشیده‌تر هم به‌نظر برسد. نیم‌تنه‌ها را با دامن‌ها و شلوارهای کمربلند ست کنید.

۷. لباس با طرح راه‌راه؛ از نوع عمودی

راه‌راه‌های عمودی لباس باعث می‌شوند که شما کشیده‌تر و قدبلندتر نشان داده شوید. برای همین، اگر می‌خواهید از ریزنقشی فاصله بگیرید و قدتان بلندتر به نظر برسد، خوب است که پیراهن یا بلوزی با این طرح هم به کمدتان اضافه کنید.

۸. شلوارک‌های کمربلند؛ کشیدگی پایین‌تنه

شلوارک‌های کمربلند هم با ایجاد خطای دید باعث می‌شوند که پاهایتان بلندتر به نظر برسد. پس بهتر است که یکی از این‌ها داشته باشید. اگر قد شلوارک کوتاه باشد هم پاهایتان بلندتر نشان داده می‌شوند. پس دو نکته درباره شلوارک را به‌خاطر بسپارید: کمر بلند، قد کوتاه.

۹. استفاده از طرح‌های ساده و یک‌رنگ؛ دوری از نقش‌ونگار

برای اینکه بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسید، استفاده از پارچه‌های یک‌رنگ و استایل‌های مونوکروم می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. از پارچه‌های پرطرح‌ونقشه دوری کنید چون باعث تشدید کوتاهی قد می‌شوند.

۱۰. انتخاب کیف‌های کوچک؛ ایجاد تعادل و تناسب

کیف‌های بزرگ و حجیم مناسب خانم‌های قدکوتاه و ریزنقش نیستند. به‌دست‌گرفتن کیفی که با ابعاد و اندازه‌های اندام در تناسب نیست، باعث ربوده‌شدن تعادل از استایل می‌شود. پس بهتر است که به دنبال استفاده از کیف‌های کوچک، ظریف و جمع‌وجور باشید.

۱۱. پوشیدن شلوارهای جین راسته؛ دوری از بَگی‌ها

شلوارهای جین مناسب برای خانم‌های کوتاه‌قد، شلوارهای راسته هستند. شلوارهای راسته به پاها شکل کشیده‌تری می‌دهند و باعث می‌شوند که بلندتر به نظر برسید. یادتان نرود که شلوارهای گشاد و بَگی اصلا گزینه خوبی نیستند. بنابراین، دور این شلوارها را خط بکشید تا کوتاهی قدتان تشدید نشود.

۱۲. نیم‌بوت‌های کوتاه؛ دوری از چکمه‌های بلند

در زمستان و پاییز به فکر پوشیدن نیم‌بوت‌های کوتاه باشید. این نیم‌بوت‌ها تنوع زیادی دارند و در استایل‌های رسمی و غیررسمی می‌توانید از مدل‌های مناسب استفاده کنید. نیم‌بوت‌های کوتاه گزینه بهتری نسبت به بوت‌های بلند هستند. بوت‌های بلند و ساق‌دار، کوتاه‌قدها را ریزنقش‌تر نشان می‌دهند.

۱۳. کفش‌های بی‌بند در ساق؛ تمرکز روی پاشنه‌ها

اگر قدتان بلند نیست، نباید از کفش‌هایی استفاده کنید که بند و ساق دارند و قسمت قوزک به بالایشان بلند است. در عوض، بهتر است که روی پاشنه سرمایه‌گذاری کنید. هرچقدر که پاشنه شکل کشیده‌تری داشته باشد، ظاهرتان بهتر خواهد شد و قدبلندتر به نظر خواهید رسید.

۱۴. بالازدن آستین‌ها؛ کشیده‌شدن دست‌ها

اگر بلوز یا شومیز آستین‌دار می‌پوشید، بهتر است که آستین‌ها را بالا بدهید. این کار باعث می‌شود که طول دستانتان بیشتر به نظر برسد. بنا به این اصل، آستین‌های کوتاهِ کوتاه هم گزینه‌های خوبی برایتان خواهند بود. بالازدن آستین‌ها استایل شیکی برایتان به‌وجود می‌آورد.

۱۵. پوشیدن اورال یا سرهمی؛ یکپارچگی رنگ و بلندترشدن

اورال‌ها یا همان سرهمی‌ها می‌توانند قدتان را بلندتر از چیزی نشان بدهند که هست. بنابراین، اگر قدبلند نیستید و ریزنقش هستید، حتما به فکر خرید یک اورال مناسب باشید. یک‌رنگیِ این نوع لباس از همان قانون استایل مونوکروم پیروی می‌کند و باعث می‌شود که کشیده‌تر به‌نظر بیایید. اورال‌ها ترند هم هستند و چندسالی است که در دنیای مد بسیار جذاب و پرطرفدار شده‌اند.

در آخر

هزارویک راه وجود دارد که با هر اندازه‌ای از قد و وزن بتوانید خوش‌پوش و خوش‌استایل باشید. مهم این است که توصیه‌ها و راهکارها را بدانید. همه ما در شکل‌ها و اندام‌های مختلف زیبا هستیم. با شیک‌پوشی جذاب‌تر هم می‌شویم و البته احساس خوبی نسبت به خود پیدا می‌کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.