اصول آرایش برای چشم درشت؛ ۶ مرحله مهم که نباید از یاد ببرید

اصول آرایش برای چشم درشت؛ ۶ مرحله مهم که نباید از یاد ببرید

اگر چشم‌های درشتی دارید یا کره چشم‌تان برجسته به نظر می‌رسد و این حالت از چشم‌هایتان را دوست ندارید، با استفاده از آرایش صحیح می‌توانید چشم‌هایتان را کوچک‌تر نشان دهید. در این مقاله از «میدونی»، اصول صحیح آرایش چشم‌های درشت را توضیح داده‌ایم.

اصول آرایش چشم‌های درشت

معمولا بیشتر افراد دوست دارند چشم‌های درشتی داشته باشند و زیبایی را در داشتن چنین چشم‌هایی می‌دانند. به همین دلیل موقع آرایش از تکنیک‌های درشت‌تر شدن چشم‌ها استفاده می‌کنند. اما برخی از افراد که به‌طور طبیعی صاحب چشم‌های درشتی هستند، از برجسته بودن دائمی چشم‌های خود خسته می‌شوند و به دنبال روش‌هایی برای کوچکتر نشان دادن آنها هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید با استفاده از اصول صحیح آرایش، چشم‌هایتان را کوچکتر نشان دهید.

۱. ابروهایتان را پر و پهن کنید

اگر برای کوچکتر نشان دادن چشم‌ها، اهمیت ابروها را نمی‌دانستید، الآن دیگر وقتش است که پی به اهمیت آن ببرید. یکی از روش‌هایی که توجه‌ها را از چشم‌ها برمی‌دارد، داشتن ابروهای پهن است. بنابراین با استفاده از مداد مناسب ابرو، داخل ابروهایتان را پر کنید تا برجسته دیده شوند.

۲.  از پرایمر سایه چشم استفاده کنید

اگر پوست‌تان خشک است، از پرایمر کرمی استفاده کنید. افرادی که پوست چرب دارند با پرایمر‌های پودری به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنند. پرایمر سایه را می‌توانید با نوک انگشتان‌تان یا یک برس کوچک مخصوص پودر، به پلک چشم‌هایتان بزنید. سپس از سایه چشم و خط چشم استفاده کنید. استفاده از پرایمر پیش از آرایش به ماندگاری آرایش چشم کمک بسیاری می‌کند. در ضمن با جذب چربی اضافی پوست، جلوی از بین رفتن آرایش و ماسیدن آن را می‌گیرد.

۳. خط چشم برای چشم درشت (تکنیک تایت‌لاینینگ)

با تکنیک تایت‌لاینینگ که به آن خط چشم نامحسوس می‌گویند، می‌توانید خیلی راحت چشم‌های درشت‌تان را کوچکتر از آنچه که هستند، نشان دهید. در این تکنیک داخل پلک بالا را باید خط چشم بکشید تا مژه‌ها پر و برجسته‌تر دیده شوند. از خط چشم مدادی یا ژله‌ای ضدآب و رنگ تیره (مانند سیاه یا قهوه‌ای تیره) استفاده کنید. البته از رنگ سرمه‌ای می‌توانید استفاده کنید. وقتی می‌خواهید چشم‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید، هرگز نباید از رنگ‌های روشن مانند سفید، عاجی و پاستلی استفاده کنید.

تکنیک تایت‌لاینینگ عمق چشم‌ها را نشان می‌دهد و ظاهر بیرون‌زدگی چشم‌ها را  به حداقل می‌رساند. همچنین خط چشم، پلک‌هایتان را بزرگتر و در نتیجه چشم‌ها را کوچکتر نشان می‌دهد.

۴. سایه چشم را فراموش نکنید

با استفاده از تکنیک‌های سایه چشم می‌توانید چشم‌هایتان را کوچک‌تر نشان دهید. برس مخصوص سایه چشم را برداشته و با استفاده از سایه تیره‌ از گوشه پلک‌تان تا به وسط پلک چشم سایه بزنید. سایه‌های تیره‌ نور را کمتر منعکس می‌کنند و چشم‌ها کوچکتر به نظر می‌رسند. درست مانند زمانی‌که لباس مشکی می‌پوشید و اندام‌تان لاغرتر به نظر می‌رسد. درحالی‌که پوشیدن لباس سفید، شما را پر و چاق‌تر نشان می‌دهد.

اگر هم می‌خواهید چشم‌هایتان شاداب و درخشان به نظر آیند، از رنگ‌های درخشان از وسط پلک‌تان تا گوشه دیگر چشم‌تان استفاده کنید.

  • برای روز، از سایه قهوه‌ای روشن‌، آلویی یا ارغوانی استفاده کنید. اما برای شب، رنگ سیاه، سرمه‌ای یا زغالی ایده‌آل هستند.
  •  اگر می‌خواهید به چشم‌هایتان عمق بیشتری بدهید، از سایه مات استفاده کنید.

۵. خط چشم دنباله‌دار بکشید (اختیاری)

این مرحله از آرایش چشم درشت، اختیاری است و اگر به این نوع خط چشم علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از آن عبور کنید. اما کشیدن این مدل خط چشم اثر بسیار خوبی روی ظاهر چشم‌هایتان می‌گذارد. اگر چشم‌هایتان بسیار بادامی‌اند و خسته به نظر می‌رسند، پس حتما از خط چشم دنباله‌دار استقبال کنید. هیچ چیز به اندازه کشیدن خط چشمی که انتهای آن به زیر گوشه چشم متمایل است، چشم‌ها را خسته نشان نمی‌دهد.

برای انجام دادن کشیدن خط چشم دنباله‌دار، خط چشم مایع بهترین ابزار است. البته اگر کمی حرفه‌ای باشید می‌توانید از نوع مدادی یا ژله‌ای آن هم استفاده کنید. کشیدن خط چشم دنباله‌دار کمی سخت‌تر از خط چشم ساده و معمولی است. برای کشیدن خط چشم می‌توانید ابتدا از یک خط چشم مدادی استفاده کنید و از گوشه داخلی پلک (مجرای اشکی) شروع کرده و آن را به سمت گوشه خارجی پلک ادامه دهید. ادامه این خط حدود نیم سانتی‌متر و با شیب ۴۵درجه به سمت بالا باشد، کافی است. وقتی کشیدن این خط تکمیل شد، بخش‌های خالی مانده درون خط چشم را پر کنید.

  •  خط چشم دنباله‌دار، به‌ویژه که سیاه هم باشد، پلک و در نتیجه چشم‌ها را کوچکتر نشان می‌دهد.

۶. ریمل و فرِ مژه را فراموش نکنید

با استفاده از فرمژه، مژه‌هایتان را ۱۰تا ۱۵ ثانیه درون فرِمژه نگهدارید تا حالت فر به خودشان بگیرند. سپس ریمل بزنید. یادتان باشد فر کردن مژه‌ها را باید قبل از ریمل انجام دهید. زیرا وقتی ریمل به مژه‌ها بزنید، آنها خیس شده و ممکن است به هم بچسبند.

بعد از اینکه مژه‌‌هایتان را فر کردید، با استفاده از برس ریمل، از ریشه مژه شروع کرده و تا بالا ادامه دهید و ریمل بکشید. آنقدر ریمل را روی مژه‌هایتان بکشید تا به رنگ و ضخامت دلخواه برسید. ریمل، مژه‌هایتان را پرپشت نشان می‌دهد و در نتیجه چشم‌هایتان زیر پلک‌هایتان پنهان شده و کوچک به نظر می‌رسند.

  • موقع ریمل زدن، برس را تقریبا افقی و موازی با چشم‌هایتان نگهدارید تا به‌اشتباه، برس ریمل به چشم‌تان برخورد نکند.
  • مژه‌های فردار به‌سمت بالا رفته و به نظر چنین می‌آید که طول پلک کوتاه‌تر است. همچنین گوشه‌های چشم کمی متمایل به بالا به نظر می‌آیند. این حالت، چشم‌های درشت را کوچکتر نشان می‌دهد.

اگر قرار است به یک مهمانی بروید (به‌ویژه اینکه در آنجا ممکن است کلی عکس یادگاری گرفته شود)، بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنید. مژه‌های مصنوعی در مخفی کردن پلک‌های بزرگ عالی هستند و به‌طور کلی به چشم، شکل و حالتی تازه می‌دهند. مثلا، اگر چند عدد تار موی مژه مصنوعی به وسط پلک‌تان بچسبانید، چشم‌هایتان بادامی‌شکل به نظر خواهند آمد اما اگر این مژه‌های مصنوعی را به گوشه‌های بیرونی خط مژه‌ها بچسبانید، چشم‌ها کشیده‌تر به نظر خواهند رسید.

کلام آخر

با استفاده از راهنمایی‌های این مقاله می‌توانید چشم‌های درشت خود را کوچکتر و در عین حال زیبا و جذاب نشان دهید. اگر شما هم توصیه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.