اصول آرایش برای چشم‌های پف‌دار؛ روش‌های محو کردن پف زیر چشم با آرایش

اصول آرایش برای چشم‌های پف‌دار؛ روش‌های محو کردن پف زیر چشم با آرایش

اینجا برایتان از اصول آرایش برای چشم پف‌دار نوشته‌ایم. از روش‌ها و مراحلی که کمکتان می‌کند پف زیر چشم را محو کنید و میکاپی شیک داشته باشید.

دلایل ایجاد پف زیر چشم چیست؟

پف چشم دلایل متفاوتی، از جمله ژننیک، بالا رفتن سن، رژیم غذایی نامناسب، حساسیت، بی‌خوابی، مصرف سیگار و برخی بیماری‌ها دارد که گاهی درمان آن خیلی طول می‌کشد. اما زمانی پیش می‌آید که می‌خواهید به یک مهمانی بروید که زیبا دیده شدن برایتان مهم است.

اگر پف چشم‌تان به دلیل کم‌خوابی و خستگی است، آن با کمی استراحت برطرف می‌شود. یا اینکه می‌توانید روی پف زیر چشم از کمپرس آب سرد یا یخ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استفاده کنید. این کار پف چشم را تا حد زیادی برطرف می‌کند. اما اگر دلایل دیگری موجب پف چشم‌تان شده‌ است، نمی‌توانید آن را به‌ سرعت محو کنید و در اینجا به کمی ترفندهای آرایشی نیاز دارید.

روش‌های محو کردن پف زیر چشم با آرایش

روش اول

وقتی ناحیه زیر چشم ورم و پف می‌کند، به‌صورت پف زیر چشم دیده می‌شود. درضمن نور معمولا از بالای سر به افراد تابیده می‌شود و این وضعیت باعث می‌شود که پف زیر چشم حتی برجسته‌تر هم دیده شود. مشکل پف چشم را نمی‌توان به‌راحتی و فقط با زدن یک کانسیلر روشن محو کرد. در واقع اگر خود پف چشم را روشن‌تر کنیم، برجسته‌تر دیده می‌شود و این دقیقا خلاف چیزی است که می‌خواهیم.

برای این کار بهتر است بخش زیرین پف چشم –جایی‌که پف چشم روی آن سایه انداخته است- را برجسته‌تر کنید تا این قسمت برجسته‌تر از پف چشم دیده شود. این کار در نهایت باعث می‌شود پف زیر چشم چندان به چشم نیاید.

در واقع در این حالت، چشم‌تان فرورفته دیده نمی‌شود و با بقیه صورت‌تان هماهنگ و یکنواخت دیده می‌شود. در ضمن پس از این نوع اصلاح پف چشم، وقتی مردم از مقابل به صورت‌تان نگاه می‌کنند، پف زیر چشم‌تان را دیگر نخواهند دید. پس به‌جای اینکه خود پف چشم را آرایش کنید باید سایه زیر آن را از بین ببرید تا پف چشم از دیدها پنهان بماند.

برای محو کردن پف زیر چشم، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. زیرسازی پوست را انجام دهید

پیش از آرایش و محو کردن پف چشم، زیرسازی مناسب رنگ پوست‌تان را انجام دهید. برای یادگیری انجام اصول صحیح زیرسازی پوست صورت به اینجا مراجعه کنید.

پیش از رفتن به مرحله بعد مراقب باشید که پوست اطراف و چشم‌هایتان خشک نباشد و برای مرطوب نگهداشتن آنها از مرطوب‌کننده‌های چشم استفاده کنید. اگر کمترین خشکی روی پوست‌تان باشد، لوازم آرایشی، همچون کانسیلر، روی پوست‌تان به‌خوبی نمی‌نشینند.

  • نکته۱: بهتر است کرم‌های چشم را پیش از استفاده در یخچال نگهدارید. دمای سرد کرم‌ باعث سرد و کمی سفت‌تر شدن پوست می‌شود.
  • نکته۲: برای برطرف کردن پف زیر چشم و البته تیرگی‌های زیر چشم بهتر است از کرم‌های چشم کافئین‌دار استفاده کنید. کافئین جریان خون را بهتر و در همان حال رگ‌های خونی را جمع می‌کند و در نتیجه علاوه‌بر کم شدن تیرگی‌های پوست، پف زیر چشم هم تا حد زیادی برطرف می‌شود.

۲. از هایلایتر استفاده کنید

 اکنون مداد چشم هایلایتر (Highlighter) برداشته و درست زیر خط پف‌کردگی چشم، جایی‌که سایه انداخته است، خط بکشید. البته مراقب باشید خطی که می‌کشید بسیار نرم و باریک باشد، در غیراینصورت، پف زیر چشم بیشتر دیده خواهد شد.

مداد‌های هایلایتر ویژگی‌های بازتابنده نور را دارند و باعث می‌شوند قسمت‌های فرورفته زیر چشم برجسته‌تر و برابر با بخش‌های دیگر پوست صورت دیده شوند. سپس با نوک برس روی خط کشیده‌شده با مداد چشم را بکشید و رنگ را پخش کنید. این کار باعث می‌شود تا رنگ مداد با بافت پوست‌تان ترکیب و نامرئی شود.

۳. استفاده از پودر تثبت‌کننده

اکنون روی این قسمت از پوست صورت‌تان پودر مناسب بمالید. پودر باعث می‌شود تا آرایش روی صورت‌تان ثابت باقی بماند. اما باید پودری انتخاب کنید که مناسب پوست صورت‌تان باشد. پودرهای نیمه‌شفاف یا معدنی برای این کار ایده‌آل هستند. ویژگی خوب این پودرها، سبک بودن آنهاست. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از پودرهای معدنی استفاده کنید. این پودرها نه‌تنها ملایم هستند، پوست را هم تقویت می‌کنند.

روش دوم

استفاده از کانسیلر مناسب برای محو کردن پف زیر چشم

با استفاده از کانسیلر هم می‌توانید پف زیر چشم را برطرف کنید. البته موقع انتخاب کانسیلر مراقب باشید رنگی را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست‌تان و در عین حال مرطوب‌کننده باشد. وقتی پوست زیر چشم خشک شود، خطوط و بافت زیر چشم بسیار برجسته دیده می‌شود.

هنگام استفاده از کانسیلر باید رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه روشن‌تر از پوست‌تان باشد تا بتوانید سایه ایجاد‌شده توسط پف چشم‌تان را کاملا محو کنید.

برای پوشاندن پف‌های زیر چشم، کانسیلرهای مایع بهتر هستند. اما کانسیلرهای جامد کمی مات‌ترند و اگر پوست‌تان چرب باشد، ممکن است کانسیلرهای مایع آنها را «درخشان‌تر» نشان دهند. بنابراین برای پوست چرب، از کانسیلرهای جامد استفاده کنید.

برای زدن کانسیلر به پوست‌تان از برس مخصوص کانسیلر کوچک نایلونی، اسفنج یا انگشتان دست‌تان استفاده کنید و کانسیلر را روی سایه زیر پف چشم‌تان بمالید. ابتدا کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی پوست بزنید، سپس آن را پخش کنید.

بعد از اینکه کانسیلر را به پوست زدید، کمی صبر کنید تا خود را بگیرد و اگر باز هم سایه زیر پف چشم مشخص بود، کانسیلر بیشتری به آن بمالید.

در پایان، می‌توانید اطراف چشم‌تان را هم روشن‌تر کنید. با استفاده از نوعی هایلایتر روشن کم‌رنگ یا صورتی، قسمت داخل چشم و گوشه‌های بیرونی چشم‌تان را هم روشن‌تر کنید. این روش باعث می‌شود که توجه‌ها به‌جای پف زیر چشم، بیشتر به این قسمت از چشم‌هایتان جلب شود.

روش‌های دیگر محو پف زیر چشم

پرپشت کردن مژه‌ها

علاوه‌بر محو کردن پف زیر چشم با ترفندهای فوق می‌توانید مژه‌های خود را پرپشت کنید تا پف زیر چشم کمتر دیده شود. معمولا مژه‌های پرپشت نگاه‌ها را از روی پف‌ زیر چشم برمی‌دارد. بنابراین برای این کار بهتر است از ریمل پرپشت‌کننده مژه‌ها یا حتی مژه مصنوعی استفاده کنید. محلول‌های تقویت مژه هم راهکار خوب همیشگی دیگری هستند.

ابروهای ضخیم‌تر

ابروهای ضخیم هم مانند مژه‌های پرپشت، توجه را از پف‌های زیر چشم برداشته و به خود معطوف می‌کند. بنابراین می‌توانید با پر کردن رنگ ابروها و پرپشت نشان دادن آنها، پف چشم را مخفی کنید.

خط چشم برای چشم‌های دارای پف چشم

اگر پف زیر چشم دارید، استفاده از خط چشم را فراموش کنید. یا اگر به دلایلی می‌خواهید خط چشم بکشید، آن را ضخیم نکشید. زیرا خط چشم ضخیم، پف زیر چشم‌تان را برجسته‌تر نشان می‌دهد. بنابراین مراقب باشید هنگام کشیدن خط چشم، خطی نازک و بسیار ظریف بکشید.

کلام آخر

با روش‌های فوق می‌توانید به‌طور موقتی از شر پف زیر چشم راحت شوید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.