استایل هنری چیست؟ چطور با این استایل جذاب شویم؟

استایل هنری چیست؟ چطور با این استایل جذاب شویم؟

انتخاب لباس مناسب یکی از بهترین روش‌هایی است که تا اندازه بسیاری طرز فکر شما و رویکردتان را نسبت به زندگی نشان می‌دهد. در بسیاری از مواقع، کافی است به استایل یک فرد توجه کنید تا بتوانید شغل، ایده‌آل‌ها و برخی از اساسی‌ترین نقطه نظرات‌اش را دریابید. طبیعتا استایل هنری هم از این قاعده مستثنا نیست. در این مطلب، قصد داریم برایتان توضیح دهیم که استایل هنری چیست و با پیروی از این سبک و سیاق، چگونه می‌توانید جذاب‌تر به‌نظر برسید؟ پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

استایل هنری چیست؟

استایل هنری که در زبان انگلیسی از آن با اصطلاح Artsy Fashion Style یاد می‌شود در واقع یک تفکر و نگاه غیر متعارف است که بسیاری از جوانب زندگی از جمله انتخاب نوع پوشش را در برمی‌گیرد. این سبک و سیاق براساس خلاقیت، استقلال رای و آزاد اندیشی پایه‌ریزی شده و در حوزه مد و فشن معمولا از آن با عنوان «هنر پوشیدنی» یا «تجلی هنر در انتخاب پوشش» یاد می‌شود.

علاقه‌مندان به این استایل، معمولا لباس‌ها و اکسسوری‌هایی را انتخاب می‌کنند که از رنگ‌های روشن و جسورانه‌ و همچنین، طرح‌های اغراق‌آمیز و منحصر به‌فردی برخوردارند. افرادی که استایل هنرمندانه را دنبال می‌کنند در اغلب اوقات از تن‌پوش و لوازم جانبی دست‌ساز و متمایزی استفاده می‌کنند که نمایانگر نگاه متفاوت آن‌ها به زیبایی و ارزش‌ها هستند. جالب است بدانید در بسیاری از مواقع، بخش قابل توجهی از این قطعات توسط خود شخص طراحی یا ساخته می‌شوند.

ویژگی‌های استایل هنری چیست؟

استایل هنری علاوه بر کاربردی بودن بر جلوه‌های دراماتیک یا نمایشی اجزاء تمرکز دارد و بدون سانتیمانتالیسم یا احساس‌گرایی تلاش می‌کند مخاطب را از نظر بصری تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، این سبک پوشش را به‌نوعی می‌توان در گروه هنرهای تجسمی دسته‌بندی کرد. به این ترتیب، فرد ضمن توجه به هارمونی، تعادل، تناسب و کنتراست اجزاء تلاش می‌کند از طریق انتخاب و در هم‌آمیختن عناصر گویا، جذاب، متفاوت، زیبا و گاه غیر همگون، ترکیبی معنادار و عمدتا چشم‌نوازی را به‌نمایش بگذارد.

با وجود این، پیروان این سبک معمولا فردگرا هستند و بیش از آن‌که روی خوشایند بودن تمرکز داشته باشند قصد دارند از لباس‌ و نحوه پوشش خود به‌عنوان ابزاری برای بیان نظرات و دیدگاه‌های منحصر به‌فردشان بهره جسته و راحتی و آسایش خودشان را تامین کنند.

از دیگر ویژگی‌های استایل هنری این است که به‌هیچ عنوان پیروان خود را به رعایت ترندها و سبک‌های مرسوم تشویق نمی‌کند. به این ترتیب، فرد با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری‌های خود می‌تواند رنگ‌ها، اجزاء و قطعات مختلف را به شیوه‌ای دلخواه در کنار هم قرار دهد.

تاریخچه استایل هنری چیست؟

ظهور استایل هنری نتیجه جنبشی همه‌گیر بود که با الهام از فعالیت‌ها و تفکرات انجمن برادری «پیشارافائلی» (Pre-Raphaelites) در اواسط قرن نوزدهم میلادی در بریتانیا شکل گرفت. این طرز تفکر صنعت مد را به‌طور اساسی تحت تاثیر خود قرار داد. انجمن یاد شده شامل گروهی از نقاشان، شاعران و منتقدان بریتانیایی بود که علیه جلوه‌های مرسوم هنر آن زمان فعالیت می‌کردند. اعضای این گروه اعتقاد داشتند که آثار هنری مورد توجه آکادمی سلطنتی عمدتا بی‌محتوا بوده و تاریخی جعلی را اشاعه می‌دهند. در عوض، این افراد با تمرکز بر ایجاد سادگی بیش‌تر در کلیه طرح‌ها و استفاده گسترده‌تر از عناصر طبیعی و دست‌سازه‌های هنرمندانه با یکدیگر متحد شدند تا مفهوم تازه‌ای از معنویت، خلوص و زیبایی را ارائه دهند.

در آن دوران، استایل هنری به شکل قابل توجهی در نحوه لباس پوشیدن خانم‌ها تجلی یافت و با بهره‌گیری از سبک و سیاق قرون وسطایی به انتخاب پیراهن‌های بلند، آزاد و راحتی منتهی شد که از آستین‌های پف‌دار برخوردار بودند. این تن‌پوش‌های زنانه عمدتا با استفاده از مواد طبیعی رنگ‌آمیزی شده و به‌وسیله هنرهای دستی نظیر قلاب‌دوزی، سوزن‌دوزی و گل‌دوزی تزیین می‌شدند. این روند، به بهبود کیفیت، افزایش ماندگاری و زیبایی بیش‌تر لباس‌های آن دوران انجامید. این امر موجب شد که تنها در فاصله چند سال، محبوبیت استایل هنری در محافل هنرمندان و در نزد متفکران افزایش یابد.

روش پوشیدن استایل هنری چیست؟

۱. راحتی لباس را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید از استایل هنری تبعیت کنید، لازم است از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ، خیلی گشاد و ناراحت خودداری کنید. در واقع، شما باید تن‌پوشی را انتخاب کنید که در عین زیبایی حداکثر راحتی و آزادی را برایتان فراهم کرده و امکان تحرک و ابراز احساس را در اختیارتان قرار دهد.

۲. اکسسوری‌های منحصر به‌فردی را انتخاب کنید

استفاده از اکسسوری‌های شاخص و منحصر به‌فرد از بهترین روش‌هایی است که استایل هنری شما را جذاب‌تر و شیک‌تر جلوه می‌دهد. برای مثال، یک ساعت مچی زیبا یا یک روسری، کمربند، کیف دستی و گوشواره‌های جالب یا دست‌ساز می‌تواند مکمل سبک و سیاق هنری و خاص شما باشد. با این حال، خوب است توجه داشته باشید که در استفاده از این لوازم جانبی هرگز نباید زیاده‌روی کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است ظاهر برازنده شما اندکی شلوغ و بیش از اندازه اغراق‌آمیز به‌نظر برسد.

۳. اجزاء قدیمی را هم زینت‌بخش استایل‌تان کنید

لباس‌ها و اکسسوری‌های قدیمی را می‌توان از اصلی‌ترین اجزائی دانست که استایل هنری را تکمیل می‌کنند. برای این منظور، لازم است خلاقیت‌تان را به‌کار گرفته و به سراغ لباس‌ها و لوازم جانبی رنگارنگ، کلاسیک و راحتی بروید که ظاهر منحصر به‌فردتان را جسورانه، سرشار از اعتماد به‌نفس و اصیل نشان بدهند. به این ترتیب، علاوه بر فاصله گرفتن از ترندهای دنیای مد می‌توانید گوشه‌ای از طرز تفکر و نگاه چالش‌برانگیزتان را در معرض نمایش بگذارید و شیوه‌های رایج و پر طرفدار مبتنی بر مد روز را زیر سوال ببرید.

۴. از خلاقیت‌تان استفاده کنید

به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری و همچنین، دوری جستن از ترندهای رایج از مهم‌ترین پیش نیازهایی است که استایل هنری را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از نگاه خلاقانه و منحصر به‌فردتان بهره جسته و اعتماد به‌نفس و اصالت وجودی خود را به نمایش بگذارید. برای تاثیرگذاری بیش‌تر، لازم است هر از چندی روش‌های نوین و استفاده از عناصر جدید را امتحان کنید و با آزمون و خطا، استایل‌تان را بهبود بخشید.

۵. خودتان هم دست به‌کار شوید

برای داشتن یک استایل هنری منحصر به‌فرد، به‌جای استفاده از لباس‌های آماده می‌توانید خودتان دست به‌کار شوید و بسته به توانایی‌های‌تان برخی از اجزاء را شخصا طراحی کنید یا بدوزید. امروزه، دوره‌های آنلاین و ویدیوهای مفیدی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند. کافی است اندکی وقت و انرژی صرف کنید و برش‌ها، مدل‌ها و دوخت‌های متنوع را یاد بگیرید و از آموزه‌هایتان استفاده کنید. به این ترتیب، فارغ از مد روز می‌توانید سبک لباس پوشیدن‌تان را به روشی خارق‌العاده و چشمگیر تبدیل کنید.

۶. از رنگ‌های تند و جذاب استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های تند و جذاب از موثرترین روش‌هایی است که نشان می‌دهد شما به‌هیچ عنوان محافظه‌کار نبوده و از اعتماد به‌نفس بالایی برخوردارید. در صورت تمایل، با افزودن یک شال یا سایر اکسسوری‌های رنگارنگ هم می‌توانید استایل هنری خود را بهبود بخشید و سبک‌ پوشش‌تان را از دیگران متمایز کنید. به‌خاطر داشته باشید، پوشیدن لباس‌های رنگی علاوه بر ایجاد جلوه‌ای شاد و منحصر به‌فرد شما را جوان‌تر از آن‌چه که هستید نشان می‌دهد.

۷. ویژگی‌های شخصیتی خود را به نمایش بگذارید

مد و فشن را می‌توان یکی از جذاب‌ترین روش‌های ابراز وجود تلقی کرد. بنابراین، برای داشتن یک استایل هنری منحصر به‌فرد لازم است از هنجارها فاصله بگیرید. در عوض، بدون واهمه از قضاوت دیگران با انتخاب اکسسوری‌ها و لباس‌های خاص ویژگی‌های شخصیتی متمایزتان را به‌نمایش بگذارید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم در قدم نخست از پوشیدن لباس‌هایی اجتناب کنید که به‌اندازه کافی راحت نبوده و احساس خوبی را به شما منتقل نمی‌کنند. در صورت تمایل، می‌توانید از سلبریتی‌ها یا افراد مورد علاقه‌تان الهام بگیرید. با این حال، بهتر است مستقیما از آن‌ها تقلید نکرده و سبک و سیاق آن‌ها را با ترجیحات و استایل خودتان مطابقت دهید و شخصی‌سازی کنید.

۸. از لایه‌های مختلف استفاده کنید

پوشیدن لباس‌های چند لایه به جذابیت ظاهری شما کمک می‌کند و خلاقیت‌تان را در معرض نمایش می‌گذارد. به‌ویژه، استفاده از کت جین به‌عنوان لایه نهایی لباس می‌تواند استایل شما را هنرمندانه‌تر و بدیع‌تر جلوه دهد. بنابراین، با استفاده از یک کت جین ساده و به‌تن کردن لایه‌های مختلف می‌توانید مجموعه‌ای از لباس‌های ساده و معمولی را به‌شیوه‌ای خلاقانه در کنار هم بگذارید و سبک پوشش خود را از دیگران متمایز کنید.

۹. پیراهن‌های رنگی بپوشید

یک پیراهن رنگی می‌تواند مکمل استایل هنری شما باشد و نگاه‌ها را به سمت‌تان برگرداند. توجه داشته باشید، برای تکمیل سبک‌وسیاق هنرمندانه خود اصلا نیازی نیست از اقلام گرانبهایی استفاده کنید. کافی است چند قطعه بادوام و مقرون به‌صرفه را به کمد لباس‌تان اضافه کرده و هر بار آن‌ها را به روشی خلاقانه و متفاوت با یکدیگر ترکیب کنید.

۱۰. از لباس‌های سرهمی غافل نباشید

جامپسوت‌ها و اورال‌ها (Overall) از مناسب‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به هنرمندانه‌تر جلوه دادن استایل‌تان کمک کنند. این مدل لباس‌ها علاوه بر راحتی زیاد، بسیار شکیل و شیک بوده و جلوه منحصر به‌فردی را ایجاد می‌کنند.

۱۱. شلوار واید را فراموش نکنید

شلوار واید به‌ویژه اگر دارای کمر کشی باشد می‌تواند علاوه بر زیبایی ظاهری به راحتی بیش‌تر شما هم کمک کند. به‌تن کردن چنین شلواری به شما کمک می‌کند مدرن، شیک، جذاب و به‌طرز دلنشینی بی‌تفاوت به‌نظر برسید.

۱۲. لباس‌های طرح‌دار به‌تن کنید

پوشیدن یک لباس طرح‌دار یکی از روش‌های موثری است که به ابراز وجود شما کمک می‌کند و نگاه خلاقانه و متفاوت‌تان را به نمایش می‌گذارد. استفاده از پارچه‌های طرح‌دار و رنگارنگ این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که از سبک و سیاق عادی و معمولی فاصله بگیرید و وجوه متمایز شخصیت‌تان را معرفی کنید.

۱۳. قدرت شلوار جین را دست‌کم نگیرید

شلوار جین یکی از اصلی‌ترین اجزائی است که در کمد هر فرد خوش‌لباسی یافت می‌شود. این قطعه خصوصا می‌تواند استایل هنری و غیر رسمی شما را به زیباترین نحوی تکمیل کند. در صورت امکان، پیشنهاد می‌کنیم به‌تدریج چندین شلوار جین مختلف در مدل‌های متفاوت تهیه کنید و در مواقع گوناگون از ظاهر راحت و زیبایی منحصر به‌فردتان لذت ببرید.

۱۴. کفش‌هایتان را با دقت انتخاب کنید

برای کامل کردن استایل هنری و متمایزتان پیشنهاد می‌کنیم مجموعه‌ای از کفش‌های شیکی را انتخاب کنید که با پوشش هنرمندانه شما مطابقت داشته باشند. در هنگام گزینش کفش، پیش از هر چیز باید به راحتی و کیفیت محصول توجه کرده و از برندهای معتبری خرید کنید که از استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی بالایی پیروی می‌کنند.

نکات کاربردی برای جذابیت بیش‌تر استایل هنری چیست؟

  • بسته به سبک و سلیقه فردی، از کلاه‌های متنوعی استفاده کنید که به برجسته‌تر شدن استایل هنری شما کمک می‌کنند. کلاه‌های لبه‌دار، بافتنی، شاپو، برت، گتسبی و بینی (Beanie) از محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که می‌توانند به بهبود استایل‌تان کمک کنند.
  • استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌های دست‌ساز می‌تواند یکی دیگر روش‌های موثری باشد که استایل هنرمندانه شما را متمایز می‌کند. برای مثال، پیشنهاد می‌کنیم از دست‌سازه‌های زنان بلوچ یا از اقلامی بهره جویید که با استفاده از پارچه‌های سوزن‌دوزی شده خانم‌های ترکمن تولید شده‌اند.
  • بسیاری از هنرمندان خوش‌سلیقه برای تکمیل استایل‌شان از شال‌هایی استفاده می‌کنند که با رنگ لباس و نوع پوشش‌شان تناسب دارند. بنابراین، شما هم می‌توانید بسته به سلیقه، شال‌های خوش نقش‌ونگار یا ساده‌ای را انتخاب کرده و به جذابیت ظاهری خود بیفزایید.
  • پوشیدن جوراب‌های رنگارنگ و طرح‌دار هم از دیگر روش‌هایی است که خصوصا استایل آقایان را متمایز جلوه می‌دهد.
  • با انتخاب عینک‌های منحصر به‌فرد می‌توانید استایل‌تان را هنرمندانه‌تر و متفاوت‌تر جلوه دهید. برای این منظور، می‌توانید از فریم‌های رنگی با اشکال متنوع یا فریم‌های دست‌ساز استفاده کنید.

کدام سلبریتی‌ها به پیروی از استایل هنری علاقه دارند؟

در میان سلبریتی‌های غیر ایرانی، «هایلی بیبر»، «جانی دپ» و «دوالیپا» از جمله هنرمندانه هستند که معمولا از استایل آرتسی (Artsy) یا هنری پیروی می‌کنند.

از هنرمندان ایرانی علاقه‌مند به این نحوه پوشش هم می‌توان به اسامی شناخته‌شده‌ای مانند «نوید محمدزاده» و «فرشته حسینی» اشاره کرد. این دو هنرمند ایرانی معمولا با پوشیدن لباس‌های غیر معمول و نحوه آرایش غیر متعارف، اصول زیبایی‌شناسی و عرف اجتماعی را به چالش می‌کشند. برای مثال، در تصویر زیر نوید محمدزاده را می‌بینید که لباسی چند لایه را به‌تن کرده، کلاه شاپو بر سر گذاشته و کفش‌های خاصی را پوشیده است.

در این تصویر فرشته حسینی را می‌توان مشاهده کرد که با انتخاب کلاه و عینک متفاوت، استایل هنری خود را به رخ مخاطبان می‌کشد.

محبوب‌ترین مدل‌های گوشواره زنانه اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برایتان بگوییم استایل هنری چیست و پیروی از این سبک چگونه می‌تواند جذابیت شما را دو چندان کند؟ نظر شما چیست؟ آیا روش‌های دیگری را می‌شناسید که در بهبود این استایل موثر باشند؟ شما چه سبک پوششی را ترجیح می‌دهید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌های خود را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.