استایل سرمه‌‌ای را چگونه حرفه‌ای ست کنیم؟

استایل سرمه‌‌ای را چطور حرفه‌ای ست کنیم؟

ست سرمه ای مردانه از انتخاب‌های بسیار کاربردی و محبوب آقایان است. قرار است به شما ایده‌هایی بدهیم تا مطمئن شوید استایل سرمه ‌ای را با چه رنگ‌هایی ست کنید.

شاید برایتان اتفاق افتاده که لباس زیبایی خریده‌اید، اما هر بار که می‌خواهید آن را بپوشید، مطمئن نیستید با لباس‌های دیگرتان هماهنگ باشد. در آخر از خیرش می‌گذرید و باز به ته کمد برش می‌گردانید.

ما در «من‌ومد» می‌خواهیم به خرید هدفمند شما برای درست کردن استایل سرمه ای کمک کنیم. اگر لباس سرمه ‌ای دارید، خوب است بدانید حرفه‌ای‌ها و کارشناسان مد آن را با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌کنند. به این ترتیب هنگام خریدهای بعدی می‌دانید چه هدفی دارید و چه لباس‌ها یا لوازم جانبی برای ست سرمه ‌ای نیاز دارید.

قرار است هم از ست‌های زنانه بنویسم و هم مردانه. چراکه برای ساختن استایل خودتان ایده می‌گیرید؛ برای کادو دادن به شریک زندگی‌تان هم ایده‌های تازه‌ای به‌سرتان می‌افتد.

چرا می‌خواهیم از استایل سرمه‌ ای برای‌تان بگوییم؟

سرمه ‌ای یا Navy Blue گاهی از تیره بودن به مشکی می‌زند. گاهی هم روشن‌ است و رگه‌هایی از آبی دارد. این آبی تیره، همان رنگی‌ست که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به‌تن می‌کرد. به همین دلیل به آبی نیرو دریایی معروف شد.

ست سرمه ای مردانه سال‌هاست جایگاه خودش را در مجموعه‌های مد حفظ کرده است. ما هم سراغش رفته‌ایم تا ببینیم با چه پالت رنگی ست می‌شود.

چرا سرمه‌‌ای رنگ شگفت‌انگیزی‌ است؟

  • همه سرمه‌ای می‌پوشند

سرمه ‌ای رنگ بین‌المللی به‌حسابی می‌آید. علتش هم این است که با انواع رنگ پوست و مو هماهنگ می‌شود و محدود به رنگ پوست خاصی نیست.

  • رنگی برای همه فصول است

خوبی سرمه‌ ای این است که در هر فصلی می‌توانید آن را بپوشید و با رنگ‌های دیگر ست کنید. استایل زمستانی، استایل عید نوروز و تابستان را می‌توانید با سرمه ‌ای بسازید.

  • استایل سرمه‌‌ای با همه رنگ‌ها ست می‌شود

آن روزی که جلوی کمد می‌ایستید و نمی‌دانید چه لباسی بپوشید، به‌ یاد ست سرمه ای مردانه باشید. کافی‌ست یک تکه لباس سرمه ‌ای بردارید و ببینید چه راحت با بیشتر لباس‌های‌تان ست می‌شود. به‌ویژه اگر بخش زیادی از کمدتان را رنگ‌های ملایم و خنثا پر کرده باشند.

  •  سرمه‌ای را همه جا می‌پوشید

استایل سرمه‌ ای همان‌قدر که می‌تواند رسمی باشد، کژوال است و کاربرد روزمره دارد. ممکن است این رنگ را برای شرکت در جشن عروسی انتخاب کنید. شاید هم لباس راحتی شما سرمه‌ ای باشد. در همه حال قشنگ و برازنده است.

سرمه‌ای با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

سرمه‌‌ای رفتار خیلی خوشایندی با رنگ‌های دیگر دارد و مثل رنگی خنثا عمل می‌کند. به همین دلیل دست‌تان باز است و با همه رنگ‌ها می‌توانید آن را ست کنید.

به‌طور خاص با رنگ‌های سفید، نارنجی، قرمز و  آبی فیروزه‌ای ترکیب خوبی می‌سازد. چند سالی‌ست که کارشناسان مد می‌گویند این رنگ در کنار مشکی هم تماشایی‌ست.

اکنون ببینید استایل سرمه‌‌ای را با چه رنگ‌هایی ست می‌کنید.

ست سرمه‌ای با طوسی

ترکیب ۲ رنگ سرمه‌ای با سایه‌های طوسی رنگ، همیشه یکی از ترکیب‌های محبوب در استایل و مد بوده است. از این نوع ترکیب رنگ می‌توانید در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی به‌خوبی استفاده کنید. به‌خاطر گسترده بودن این طیف رنگی برای زنان و مردان، ما از سایت‌های معتبر مثل پینترست (pinterest) تعدادی از این نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و برایتان ذکر کرده‌ایم.

ست سرمه‌ای با طوسی برای زنان

از هر نوع ترکیب رنگ مشخص از این ۲ رنگ می‌توانید استفاده کنید؛ برای نمونه به مثال‌های زیر دقت کنید:

  • لباس طوسی با دامن سورمه‌ای
  • کت سورمه‌ای با لباس طوسی و شلوار جین
  • کت و کفش طوسی با شلوار سورمه‌ای رنگ

ست سرمه‌ای با طوسی برای مردان

آسان‌ترین راه برای هماهنگی سورمه‌ای و طوسی مطابقت این ۲ در ترکیب کت‌و‌شلوار و کراوات است. معمولا گفته می‌شود که وقتی مردی برای اولین بار وارد دنیای حرفه‌ای می‌شود که چنین ترکیب رنگی را پوشیده باشد. مردان باید این کار را با کت‌و‌شلوار سورمه‌ای و کراوات خاکستری انجام دهند؛ همچنین وجود لباس سرمه‌ای راهی مطمئن برای داشتن استایلی زیباست. در ادامه می‌توانید از ترکیب‌های زیر نیز استفاده کنید:

  • کت‌وشلوار طوسی طرح‌دار با جلیقه و کراوات سورمه‌ای
  • کت‌وشلوار سورمه‌ای با کراوات طوسی طرح‌دار و لباس سورمه‌ای راه‌راه
  • کت سورمه‌ای با شلوار طوسی طرح‌دار و لباسی با رنگ خنثی مانند سفید

ست سرمه‌ای با صورتی

ست کردن طیف صورتی با انواع سایه‌های آبی، سلیقه‌ای خاص و منحصربه‌فرد را می‌طلبد. می‌توانید لباسی سورمه‌ای با گل‌های صورتی بخرید، کراوات صورتی رنگ خود را با کت سورمه‌ای همیشگی‌تان ست کنید یا تنها به‌سادگی لباسی صورتی و کم‌رنگ را با با جلیقه سورمه‌ای به تن کنید و از این ترکیب زیبا لذت ببرید.

ست سرمه‌ای با زرد

رنگ زرد تقریبا با هر رنگی حالتی خاص می‌گیرد و زیبا ظاهر می‌شود؛ اما در برابر سایه تیره، واقعا عجیب و زیبا خواهد شد. حتما می‌توانید امتحان کنید؛ لباسی سرمه‌ای را با کفش‌های زرد بپوشید یا کت سرمه‌ای رنگ خود را با شلواری پارچه‌ای و زرد رنگ، ست کنید. این ترکیب رنگ‌ها همیشه خیره‌کننده و زیبا جلوه خواهند کرد.

استایل‌های زنانه با رنگ سرمه ‌ای کدامند؟

۱- با بلوز سرمه ‌ای چه لباسی ست کنیم؟

با تاپ، بلوز، تی‌شرت یا شومیز زنانه استایل جذابی به‌دست می‌آورید. می‌توانید بالاتنه‌ سرمه ای را با جین جذب تیره یا روشن هماهنگ کنید. کفش عروسکی یا صندل پاشنه‌دار  انتخاب‌های شما را جذاب‌تر می‌کنند.

انتخاب بعدی شلوار پارچه‌ای گشاد است که بالاتر از قوزک پا بایستد. این شلوار می‌تواند سفید یا سرمه‌ ای باشد. کفش پاشنه‌ بلند یادتان نرود.

زمستان‌ها بلوزتان را با جین جذب و پالتو به همان رنگ ست کنید. به‌جای پالتو، کت بلیزر هم انتخاب جذابی‌ست. اگر سراغ کت رفتید، کفش‌تان پاشنه‌دار باشد.

۲- با مانتوی سرمه ‌ای چه شالی ست کنیم؟

وقتی مانتوی سرمه ‌ای به تن می‌کنید، برای هماهنگ کردن شال یا روسری، محدود نیستید. انواع پارچه‌های ساده یا طرح‌دار را می‌توانید امتحان کنید. ولی چند گزینه اصلی دارید. برای مناسبت‌های رسمی، سراغ مشکی، طوسی، سفید یا فیروزه‌ای بروید. استایل خیابانی و روزمره می‌تواند شادتر باشد. نارنجی برای فصل سرما و لیمویی برای فصل گرما انتخاب‌های خوبی به‌نظر می‌رسند. صورتی و قرمز هم با سرمه ‌ای هماهنگ هستند.

۳- با شلوار سرمه‌‌ای چه تاپ یا بلوزی بپوشیم؟

بیشتر خانم‌ها شلوار جین یا کتان سرمه ‌ای در کمدشان دارند. شلوار کرپ یا پشمی هم به‌کارتان می‌آید. خیال‌تان راحت باشد که بیشتر تاپ و بلوزهای شما با این شلوارها ست می‌شوند؛ اما جذاب‌ترین استایلی که می‌توانید بسازید، با تاپ یا شومیز سفید شکل می‌گیرد. تاپ و صندل سفید برای روزهای گرم تابستان، انتخابی بی‌نظیر است. آن را با مانتوی سفید و شال سفید و آبی کامل کنید.

شومیز سفید خیلی به‌دردتان می‌خورد، به‌ویژه با شلوار سرمه ‌ای. این ست را برای دورهمی عصرانه هم می‌توانید انتخاب کنید. پاییز که برسد، بارانی سرمه‌ای یا طوسی به این ترکیب اضافه کنید و ببینید چقدر کلاسیک و جذاب به‌نظر می‌رسید.

بلوز کرم، بژ، نقره‌ای براق، صورتی چرک، نارنجی سوخته، آبی روشن، طرح‌دار یا چهارخانه را با خیال آسوده با شلوارتان هماهنگ کنید.

۴- با پالتوی سرمه‌ای چه چکمه‌ای ست کنیم؟

پالتوی سرمه ‌ای را با شلوار جذب بپوشید. بعد سراغ چکمه بروید که می‌تواند نیم‌چکمه یا چکمه بلند باشد. بهترین رنگی که می‌توانید برای کیف و کفش یا چکمه انتخاب کنید، مشکی یا قهوه‌ای تیره است. مگر این‌که رنگ پالتوی شما به طیف آبی نزدیک شده باشد. در این صورت قهوه‌ای عسلی را در نظر بگیرید.

۵- سر تا پا سرمه‌ای؛ استایلی که کهنه نمی‌شود

این استایل هم برای خانم‌ها جواب می‌دهد و هم آقایان. چنین رنگ شیکی را می‌توانید برای استایل مونوکروم به‌کار بگیرید. کمی خلاقیت داشته باشید و استایل‌تان را از پارچه‌های مختلف کنار هم بچینید.

بلوز بافت ظریف، شلوار جین، پالتوی پشمی، شال گردن براق و دامن مخمل استایل شما را جذاب‌تر می‌کنند. تی‌شرت، جین یا کتان و کفش سرمه‌ ای ساده‌ترین ترکیبی‌ست که تقریبا به بیشتر افراد می‌آید.

استایل‌های مردانه با رنگ سرمه‌ای کدامند؟

۱- کت و شلوار سرمه ‌ای را چطور ست کنیم؟

کارشناسان مد می‌گویند هر آقای خوش‌تیپی باید یک دست کت‌وشلوار آبی تیره یا سرمه ‌ای در کمدش داشته باشد. اما آن را با چه رنگی هماهنگ کنید که جذاب‌تر از همه باشید؟

پیشنهاد اول پیراهن سفید است. این ترکیب همیشه برنده است. این استایل کلاسیک نیاز به تخصص خاصی ندارد و هر کسی می‌تواند آن را در کمدش داشته باشد.

گزینه بعدی پیراهن آبی روشن است. اگر کراوات سرمه ‌ای کنارش بگذارید، حسابی کلاسیک و شیک می‌شوید؛ به‌ویژه اگر دکمه سردست به آن اضافه کنید. برای ملاقات‌های کاری کراوات و دکمه‌ سردست را حذف کنید و باز هم شیک بمانید.

پیراهن صورتی و پیراهن مشکی گزینه‌های بعدی شما هستند. برای کامل کردن استایل‌تان به کفش مشکی یا قوه‌ای تیره فکر کنید.

۲- با پیراهن یا بلوز سرمه ‌ای چه شلواری بپوشیم؟

پیراهن سرمه‌‌ ای شما طرح‌دار باشد یا ساده، با شلوار کرم ست می‌شود. کمربند و کفش قهوه‌ای استایل شما را کامل می‌کند.

ست بعدی که می‌توانید انتخاب کنید، شلوار طوسی، کمربند و کفش مشکی‌ست. ست سرمه ای و طوسی از محبوب‌ترین ست‌ها برای آقایان است. برای تیپ اسپورت ممکن است سراغ شلوار سبز سدری و کفش سفید بروید. همین‌طور شلوار کتان خاکی و کفش سرمه ‌ای را امتحان کنید.

۳- شلوار سرمه ای مردانه با چه رنگی ست میشود؟

برای هماهنگ کردن شلوار جین یا کتان سرمه ‌ای به دردسر نمی‌افتید. این رنگ میانه خوبی با رنگ‌های دیگر دارد. اما اگر می‌خواهید استایل جذابی از کار درآید، اول به تی‌شرت یا پیراهن سفید فکر کنید. مناسبت‌های رسمی، جلسه کاری، محیط کار، یا دورهمی نیمه‌رسمی را با پیراهن آبی روشن، سفید یا سفید با راه‌های باریک آبی پیش ببرید.

برای استایل روزمره دست‌تان باز است که از میان بژ، خردلی یا نارنجی سوخته، طوسی روشن و آبی انتخاب کنید.

شما چه رنگی را با استایل سرمه ‌ای ترکیب می‌کنید؟ از سلیقه و تجربه‌تان برای خوانندگان «میدونی» تعریف کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.