اسب جدید فراری با نفس‌های توربو: ۴۸۸ GTB

اسب جدید فراری با نفس‌های توربو: ۴۸۸ GTB

فراری از نسخه بهبود‌یافته و به‌روز شده ۴۵۸ ایتالیا با پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری، پرده‌برداری کرد. خودرویی که اینک با نام ۴۸۸ GTB شناخته می‌شود.

مهمترین تغییر در این خودرو، استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توربو است که قادر است ۶۶۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۳۰۰۰ تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه با مدیریت گشتاور متغیر استفاده می‌شود. این کلاچ از پاسخگویی بسیار سریعی سود می‌برد که ویژگی‌های یک خودروی مسابقه‌ای را به آن می‌بخشد.

این ارقام برای شتاب‌گیری صفر تا صد ۳.۰ ثانیه‌ای، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، کاملا کافی به نظر می‌رسند. فراری اعلام کرده که ۴۸۸ GTB با وزن خالص ۱۳۷۰ کیلوگرم قادر است یک دور پیست فیورانو را در یک دقیقه و ۲۳ ثانیه طی کند. مصرف سوخت این خودرو نیز ۱۱.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

فراری ۴۸۸ GTB از نظر آئرودینامیکی نیز نسبت به ۴۵۸ ایتالیا، بهیود یافته است. نیروی داون‌فورس یا چسبندگی به جاده در آن تا ۵۰ درصد بیشتر شده است. اسپویلر جلو به صورت دو تیغه طراحی شده است. اسپویلر عقب نیز به صورت فعال عمل می‌کند. قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است. هواکشهای بزرگ طرفین نیز با تیغه‌هایی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. در نتیجه راندمان حرارتی نیز با وجود دو رادیاتور در دو طرف و تقسیم حساب شده جریان هوا، بهیود یافته است.

طراحی چراغهای عقب LED نیز بهبود یافته‌اند. بعلاوه خروجی‌های اگزوز، دیفیوزر و بسیاری از جزئیات ظاهری با ارتقا همراه بوده‌اند.

در داخل کابین، نمایشگر جدید، دریچه‌های هوای زاویه‌دار و پنل ابزار، در مجموع همانند کاکپیت یک هواپیما طراحی شده‌اند. ویژگی‌های کلاسیک خودروهای فراری شامل فاصله تونل وسط و داشبورد، فرمان با دکمه‌های چند منظوره، سوئیچ‌های کنترل و صندلی‌های اسپرت با وجود بهینه‌سازی، همچنان نمای اولیه خود را حفظ نموده‌اند.

فراری ۴۸۸ GTB قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این دومین خودروی توربوی فراری است که با مشخصات مدرن و امروزی خود و زیبایی همیشگی، می‌تواند همچنان به‌عنوان یک خودروی سوپراسپرت محبوب، قلب هواداران را تسخیر نماید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.