احتمال ادغام بی‌ ام‌ و سری ۴ و سری ۸ در سری ۶ جدید تا سال ۲۰۲۶

احتمال ادغام بی‌ام‌و سری ۴ و سری ۸ در سری ۶ جدید تا سال ۲۰۲۶

طی سال‌های اخیر تقاضا برای خودروهای کوپه و کانورتیبل کاهش یافته است زیرا خریداران بیشتر به سمت خودروهای کاربردی‌تر گرایش پیدا کرده‌اند. به همین دلیل، مرسدس بنز تصمیم گرفت S کلاس کوپه و کانورتیبل و همین‌طور رودستر کوچک SLC را کنار بگذارد. علاوه بر این، گفته می‌شود در آینده نسخه‌های کوپه و کانورتیبل C کلاس و E کلاس هم در یک مدل واحد بنام CLE ادغام خواهند شد. حال نیز با توجه گزارش جدیدی از مجلهٔ استرالیایی ویچ کار، ممکن است ب‌ام‌و هم همین مسیر را طی کند.

این مجله ادعا می‌کند که سری ۴ و سری ۸ نسل بعدی نخواهند داشت و هردوی آن‌ها از سال ۲۰۲۶ در مدل جدید سری ۶ ادغام خواهند شد. البته سری ۶ هنوز هم در سبد محصولات ب‌ام‌و حضور دارد اما این خودرویی عجیب با نام سری ۶ گرن توریسمو است که در برخی بازارها به‌عنوان جانشین سری ۵ گرن توریسمو عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر این شایعات صحت داشته باشند، احتمالاً تا چهار سال آینده عمر سری ۶ گرن توریسمو به پایان خواهد رسید و از این نام دوباره مثل گذشته برای مدل‌های کوپه و کانورتیبل استفاده خواهد شد.

در این گزارش در مورد آیندهٔ سری ۴ گرن کوپه حرفی زده نشده ولی ویچ کار در مورد برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی سری ۸ گرن کوپهٔ ادعای جالبی داشته است. به گفتهٔ این مجله، ظاهراً قرار است سری ۸ گرن کوپه به عضوی از خانوادهٔ سری ۷ تبدیل شده و نسخه‌ای جذاب‌تر از سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و باشد. همچنین هرچند در مورد آیندهٔ سری ۴ گرن کوپه چیزی نمی‌دانیم اما این احتمال وجود دارد که در آینده ب‌ام‌و فقط i4 الکتریکی را در سبد محصولات خود حفظ کند.

درهرحال، احیای سری ۶ منطقی خواهد بود زیرا این نام برای باواریایی‌ها ارزشی تاریخی دارد. همچنین برخی به خاطر تغییر نام کوپهٔ پرچم‌دار ب‌ام‌و به سری ۸ و استفاده از نام سری ۶ برای خودروی نه‌چندان محبوب گرن توریسمو از این شرکت انتقاد کردند. بااین‌حال، فعلاً هیچ‌کدام از این موضوعات رسمی نیستند و به کل این گزارش باید با دیدهٔ تردید نگریست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.