آیا لکسس RC F در درگ حریف مرسدس C63 S قوی‌تر می‌شود؟

آیا لکسس RC F در درگ حریف مرسدس C63 S قوی‌تر می‌شود؟

در قلمروی کوپه‌های V8، به نظر می‌رسد لکسس RC F در برابر مرسدس C63 S AMG حرفی برای گفتن نداشته باشد. این برای زمانی است که به مشخصات روی کاغذ نگاه کنیم زیرا کوپهٔ آلمانی به لطف دو توربوشارژر، در قدرت اختلاف قابل‌توجهی با رقیب ژاپنی دارد و از لحاظ گشتاور نیز از برتری چشمگیری برخوردار است؛ اما وقتی دو خودرو در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار می‌گیرند نتیجه همیشه این‌طور نیست زیرا در اینجا کشش بسیار اهمیت دارد خصوصاً روی آسفالت نسبتاً و سرد و خیسی که این درگ در آن برگزار شده است.

بنابراین این سؤال ایجاد می‌شود که آیا لکسس RC F می‌تواند مرسدس C63 S را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ پیش از پاسخ دادن به این سؤال بهتر است به اعداد نگاهی داشته باشیم. هرچند لکسس قدرت کمتری دارد اما هرگز خودروی کسل‌کننده‌ای نیست زیرا در سینهٔ آن یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. از سوی دیگر، مرسدس ۵۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیمی برابر با ۷۰۰ نیوتن متر دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود. این کوپهٔ آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی محرک عقب بوده و تنها کمی سنگین‌تر از حریف است.

روی کاغذ، RC F کُندتر از C63 S است زیرا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که رقیب آلمانی این کار را ظرف ۳.۹ ثانیه انجام می‌دهد؛ اما این اعداد در شرایط ایده‌آل گرفته شده‌اند و در این درگ شرایط می‌تواند متفاوت باشد. خب با توجه به مواردی که بیان شد و این نکته که لاستیک‌های دو خودرو باهم متفاوت است، کدام‌یک از این کوپه‌های اسپرت در درگ پیروز خواهد شد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 لکسس RC Fمرسدس C63 S AMG
پیشرانه۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۴۷۲ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار
گشتاور۵۳۵ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۷۷۰ کیلوگرم۱۸۶۰ کیلوگرم
قیمت۶۷,۰۰۰ دلار۷۹,۳۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.