آیا بی ام و M240i در درگ حریف آئودی RS3 و مرسدس CLA45 می‌شود؟

بی ام و M240i، آئودی RS3 و مرسدس CLA45

مدت‌زمان زیادی از معرفی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۲ نگذشته است و تا زمانی که نسخهٔ پرچم‌دار M2 از راه برسد، مدل M240i صدرنشین خانوادهٔ این کوپهٔ دوست‌داشتنی است؛ اما آیا این خودرو که نسخه‌ای میان پرفورمنس محسوب می‌شود، توان رقابت با محصولات پرفورمنس کامل آئودی و مرسدس بنز را دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود، M240i را در برابر آئودی RS3 سدان و مرسدس CLA45 S AMG قرار داده است.

این کوپهٔ بی‌ام‌و هرچند کمترین قدرت را در این جمع دارد اما از بزرگ‌ترین پیشرانه استفاده می‌کند که یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این یعنی M240i تنها ۳۶ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به M2 کامپتیشن قبلی دارد. علاوه بر این، کوپهٔ جدید باواریایی‌ها از سامانهٔ چهارچرخ محرک M240i هم بهره می‌برد که آن را به رقیب خطرناکی تبدیل می‌کند. بااین‌حال، آیا این اعداد و ویژگی‌ها برای غلبه بر رقبای پرچم‌دار هم‌وطن کافی است؟

مطمئناً عوامل متعددی می‌توانند روی نتیجهٔ مسابقات درگ تأثیر بگذارند اما نگاهی به اعداد و ارقام نشان می‌دهد که M240i در مقایسه با آئودی و مرسدس نقطه‌ضعف بزرگی ندارد. آئودی RS3 در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری هم‌اندازهٔ بی‌ام‌و تولید می‌کند اما وزن کمتری دارد و از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. از سوی دیگر، مرسدس CLA45 S هرچند زیر کاپوت خود کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع را پنهان کرده ولی با ۴۲۱ اسب بخار، بیشترین قدرت را دارد. البته مرسدس سنگین‌ترین خودروی این رقابت هم محسوب می‌شود.

با وجود قدرت کمتر، M240i توانست به‌خوبی با RS3 و CLA45 S رقابت کند که این نشان می‌دهد M2 آینده خودروی بسیار خطرناکی خواهد بود. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی M2 حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما گزارشات قبلی حتی به ۴۵۰ اسب بخار هم در نسخهٔ غیر کامپتیشن اشاره کرده‌اند. درهرحال، زمانی که M2 جدید اواخر امسال وارد بازار شود حقیقت را خواهیم فهمید.

مقایسه مشخصات فنی

 بی‌ام‌و M240iآئودی RS3 سدانمرسدس CLA45 S
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توربو۲.۵ لیتری I5 توربو۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت۳۷۴ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار۴۲۱ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۶۹۰ کیلوگرم۱۵۷۵ کیلوگرم۱۶۹۵ کیلوگرم
قیمت۴۹,۵۴۵ دلار۵۹,۵۰۰ دلار۵۶,۹۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.