آلمان در برابر آمریکا، درگ ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

آلمان در برابر آمریکا، درگ ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

برای کسانی که عملکرد نهایی یک کوپهٔ چهارنفره را می‌خواهند، آمریکا فورد موستانگ شلبی GT500 و آلمان ب‌ام‌و M8 کامپتیشن را دارد. البته هرچند این دو ماشین شبیه به هم هستند اما درواقع دنیاهای کاملاً متفاوتی از یکدیگر دارند خصوصاً وقتی از قوای محرکه و قیمت صحبت می‌شود چراکه M8 کامپتیشن دو برابر GT500 قیمت دارد. حال ادموندز بین این دو ماشین درگی برگزار کرده که تفاوت‌های میان آن‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

اول‌ازهمه باید بگوییم که M8 خودرویی چهارچرخ محرک است که می‌توان آن‌را در حالت محرک عقب قرار داد اما شلبی GT500 صرفاً به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود. در بخش قدرت اما برتری با موستانگ است زیرا نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، M8 کامپتیشن از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شلبی همچنین علاوه بر قدرت بیشتر، حدود ۵۰ کیلوگرم وزن کمتری هم دارد که این موجب ایجاد نسبت قدرت به وزن بسیار بهتری نسبت به رقیب آلمانی می‌شود.

اما همه میدانیم که در مسابقات درگ فقط قدرت و وزن مهم نیستند و موارد دیگری مثل کشش و از همه مهم‌تر تفاوت فاحش میان چهارچرخ محرک و محرک عقب هم در نتیجه کاملاً تأثیر می‌گذارند. در ویدئوی زیر به‌وضوح می‌توانید این تفاوت را مشاهده کنید. توضیح اینکه در این ویدئو سه درگ برگزار می‌شود که در آخری ب‌ام‌و روی حالت محرک عقب قرار می‌گیرد و تفاوت بزرگی را در نتیجه ایجاد می‌کند. پس‌ازاین هم دو ماشین در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف یکدیگر می‌روند.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M8 کامپتیشنموستانگ شلبی GT500
پیشرانه۴.۴ لیتری V8 توئین توربو۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۶۲۵ اسب بخار۷۶۰ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخعقب
شتاب صفر تا ۹۶۳.۰ ثانیه۳.۳ ثانیه
وزن۱۹۵۰ کیلوگرم۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه۱۴۸ هزار دلار۷۴ هزار دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.