آئــودی TT مدل ۲۰۱۳

آئــودی TT مدل ۲۰۱۳

دومین نسل آئودی TT با پلت‌فرم MK2 از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون در بازارهای جهانی حضور دارد. برای امسال نیز آئودی مدل‌های ۲۰۱۳ آنرا راهی بازار نمود که نسبت به ۲۰۱۲ تفاوت‌های آشکاری در آن دیده نمی‌شود . . .

یکی از بزرگترین تفاوت‌های نسل دوم TT با نسل نخست آن، افزوده‌شدن TT RS به اعضای خانواده این خودروست. TT RS که از سال ۲۰۰۹ میلادی وارد خط تولید آئودی شد و سال گذشته میلادی نیز مدل ۲۰۱۲ آن‌ معرفی گشت، بدلیل آنکه تنها کامپکت اسپرت آئودی است که پسوند RS دارد، اهمیت خاصی یافته؛ از مشخصه‌های دیگر این خودرو پیشرانه ۵سیلندر آن است که برای اولین‌بار بر روی آئودی TT نصب شده است. ناگفته نماند RS از حروف نخست عبارت آلمانی RennSport گرفته شده که در لاتین به Racing Sport ترجمه می‌شود.

مدل‌های  TT RS پیشرانه‌ای به حجم  ۲.۵ لیتر دارند که به کمک توربو قادر به تولید ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت به همراه ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور هستند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز که قدرت را به همه چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند، شتاب صفرتاصد را به کمتر از ۴.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن‌را نیز به بیش از ۲۸۰ کیلومتر برساعت می‌رساند. قیمت پایه‌ای این خودرو ۵۶,۸۵۰ دلار است.

دومین مدل آئودیTT با نام TTS شناخته می‌شود که مجهز به پیشرانه‌ ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است. شتاب صفرتاصد آن در مدل کوپه ۵.۴ ثانیه و در مدل رودستر ۵.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

TTS همانند سایر مدل‌های S آئودی تنها با سیستم چهارچرخ محرک کواتروو و گیربکس Sترونیک قابل سفارش خواهد بود. ترمز‌های قوی‌تر، کاهش ارتفاع ۱۰ میلیمتری سیستم تعلیق و تریم فیبرکربنی کابین از مهم‌ترین فاکتورهای متمایز کننده TTS با انواع دیگر TT است. قیمت پایه‌ای این خودرو ۴۷,۰۰۰ دلار برای مدل کوپه و ۵۰,۰۰۰ دلار برای مدل رودستر است.

از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۰ میلادی نیز سفارش پیشرانه V6 به حجم ۳.۲ لیتر با قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر برای مدل‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) امکان‌پذیر بود. اما در سال ۲۰۱۰ آئودی این پیشرانه را از اکثر بازارهای جهانی علی‌الخصوص بازار آمریکا حذف نمود.

حال به سراغ مدل‌های دیگر این خودرو برویم؛ آئودی TT بصورت استاندارد با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری و ۲.۰ لیتری بنزینی و همچنین یک پیشرانه ۲.۰ لیتری دیزلی عرضه می‌شود که همگی از نوع توربوشارژ هستند.

مدل ۱.۸ لیتری آن توانایی تولید ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه که از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون عرضه شده، تنها برای مدل‌های دیفرانسیل جلو TT قابل سفارش است.

مدل ۲.۰ لیتری TT نیز از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۰ قادر به تولید ۱۹۷ اسب‌بخار بود اما با اصلاحاتی که در سال ۲۰۱۰ بر روی آن صورت گرفت، قدرت آن تا ۲۰۸ اسب‌بخار افزایش یافت. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز ۲۸۰ نیوتن‌متر است. مدل‌های ۲.۰ لیتری هم برای نسخه‌های دیفرانسیل جلو و هم برای نسخه‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) قابل سفارش است.

پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو دیزلی TT که از سال ۲۰۰۸ میلادی و تنها برای مدل‌های کواتروو معرفی شده، ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. قیمت پایه‌ای آئودی TT کوپه ۳۸,۳۰۰ دلار و قیمت مدل رودستر آن نیز ۴۱,۳۰۰ دلار خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.