یحیی برای پیدا کردن جانشین لوکادیا وارد عمل شد

یحیی برای پیدا کردن جانشین لوکادیا وارد عمل شد

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس روز‌های پر‌خبری را سپری می‌کند. از جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا گرفته تا تلاش برای تکمیل مدارک مربوط به گرفتن مجوز حرفه‌ای، مشکلات مالی سنگین باشگاه، اخطار هتل‌ها برای گرفتن مطالبات‌شان، فرارسیدن پرداختی به بازیکنان خارجی و... که همه این مسائل نشان می‌دهد که مدیریت باشگاه پرسپولیس در سخت‌ترین دوره مدیریتی‌اش در این باشگاه قرار دارد. در این مورد به بررسی مشکلاتی پیش‌روی باشگاه پرسپولیس پرداخته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نمی‌تواند باشد.

 زمان پرداختی به رادوشوویچ فرا رسید

باشگاه پرسپولیس برای اینکه مدارک مربوط به گرفتن مجوز حرفه‌ای خود از کمیته بدوی را تکمیل کند نیاز داشت که طلب بوژیدار رادوشوویچ را پرداخت کرده و پرونده شکایتی او را ببندد. اما با تصیمیم رضا درویش این باشگاه ترجیح داد پرونده رادو را به شکل دیگری ببندد. از این‌رو نماینده باشگاه پرسپولیس در دیداری که در زوریخ با وکیل رادو داشت بر سر پرداختی به این بازیکن به توافقاتی دست یافت. بر اساس این توافق که البته جزئیات آن از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام نشد، قرار شد این باشگاه طلب 825 هزار دلاری رادوشوویچ را با مبلغی بیشتر (حدود 900 هزار دلار) در چهار قسط پرداخت کند. مبلغ قسط اول هم 250 هزار دلار توافق شد که زمان پرداختی آن در ابتدای ژانویه است. حالا زمان پرداخت این پول فرار رسیده و باشگاه پرسپولیس سخت به دنبال فراهم کردن آن است. این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته اگر باشگاه پرسپولیس در زمان تعیین‌شده پول رادو را ندهد مبلغ 200 هزار دلار جریمه خواهد شد. اما نکته مهم اینکه باشگاه پرسپولیس اگر در همان مقطعی که با رادو برای پرداخت طلبش به صورت چهار قسط به توافق رسید، کل پول او را پرداخت می‌کرد خیلی به نفعش بود تا اینکه الان مجبور شود با قیمت روز دلار به این دروازه‌بان پول بدهد. در آن مقطع قیمت دلار حدود 25 هزار تومان بود اما الان 40 هزار تومان را هم رد کرده که نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس در این توافق از نظر مالی متضرر خواهد شد. در هر صورت اگر باشگاه پرسپولیس در همین پرداختی اول خود غفلت کند آن وقت شرایط بسیار سختی برای این باشگاه رقم خواهد خورد.

 بی‌توجهی لوکادیا به نامه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس قبل از اینکه پرونده لوکادیا را به فیفا برده و در واقع با ارسال نامه‌ای به فیفا به تصمیم لوکادیا اعتراض کند به خود این بازیکن نامه‌ای ایمیل کرده و خواستار بازگشتش به ایران شد. این اتفاق 48 ساعت بعد از فسخ قرارداد لوکادیا با باشگاه پرسپولیس رخ داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت لوکادیا و وکلایش باهوش‌تر از این هستند که بخواهند جوابی به نامه پرسپولیس دهند تا این باشگاه آن را سند کرده و به فیفا ارسال کند. اما اینکه باشگاه پرسپولیس رسما از لوکادیا شکایت کند یا نه هنوز در این باشگاه به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند. از این جهت که برای شکایت و به نتیجه رساندن این پرونده باید هزینه سنگین دادرسی را با قیمت روز دلار پرداخت کنند. از طرفی هم تردید دارند به اینکه در این پرونده لوکادیا را محکوم به برگرداندن دریافتی‌هایش کنند یا نه. مهاجم هلندی در فسخ قراردادش از بند فورس‌ماژور (بندی که در آن اتفاقات غیر‌منتظره از جمله زلزله، سیل، ناامنی کشور و...) لحاظ شده استفاده کرده است. بر اساس این بند بازیکنی اگر قراردادش را یکطرفه فسخ کند عملا نمی‌تواند مابقی قراردادش را از باشگاه تحت قراردادش دریافت کند. در واقع لوکادیا که تا اینجای فصل حدود 40 درصد قراردادش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کرده نمی‌تواند برای دریافت مابقی پولش اقدامی انجام دهد. از این‌رو باشگاه پرسپولیس خیالش راحت است که دیگر پولی قرار نیست به مهاجم هلندی بدهد. در این شرایط باشگاه اگر به دنبال شکایت از لوکادیا باشد باید برای محکوم کردن این بازیکن و گرفتن خسارت اقدام کند که آن هم برای این باشگاه هزینه‌بر خواهد بود.

 عید خارجی‌ها خراب می‌شود؟

باشگاه پرسپولیس با بازیکنان و مربیان خارجی خود به شکلی توافق کرده که دستمزد آنها را در 5 قسط پرداخت کند و تا اینجای فصل با کمی دیر یا زود دو قسط آنها را پرداخت کرده است. در حال حاضر زمان پرداخت قسط سوم این نفرات نیز فرا رسیده است. بسیار بعید است با این اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس خارجی‌های این تیم در این هفته پول بگیرند؛ هر‌چند که درویش در تلاش است عید این نفرات را با عدم حقوق به موقع‌شان خراب نکند. مخصوصا اینکه اکثر خارجی‌های پرسپولیس خانواده‌های خود را به ایران آورده‌اند تا کریسمس را در کنار آنها باشند. در این زمینه باشگاه پرسپولیس در تدارک جشن سال نو میلادی برای خارجی‌های خود هم هست.

 مدارک در حال بارگذاری

باشگاه پرسپولیس از مدت‌ها پیش به‌دنبال این بوده و هست که برای این فصل هر طوری که شده مجوز حرفه‌ای دریافت کند. از ‌این‌رو مدیریت این باشگاه کارگروهی را تشکیل داد تا هر یک در زمینه‌های مختلف برای تکمیل مدارک لازم برای گرفتن مجوز اقدام کنند. در بخش تیم‌های پایه، امکانات مربوط به ورزشگاه درفشی‌فر و... تقریبا مدارک سرخپوشان در‌ حال تکمیل شدن و بخشی از آنها نیز بارگذاری شده است. شاید فقط تنها دغدغه باشگاه پرسپولیس مربوط به ورزشگاه آزادی و مالکیت ساختمانش است. در مورد اول وزارت ورزش پیگیر است چرا که مشکل ورزشگاه آزادی مربوط به هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال جهت دریافت مجوز حرفه است. در مورد بحث مالکیت دو باشگاه هم فدراسیون فوتبال قول‌هایی را به مدیران سرخابی داده مبنی‌بر اینکه این موضوع چون زمانبر است موردتایید کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود. اما در مورد بحث مالکیت ساختمان باشگاه پرسپولیس که به نام فدراسیون فوتبال است، هنوز این باشگاه شفاف‌سازی نکرده و به نظر می‌آید در این مورد همه‌چیز قرار است سکرت باقی بماند.

 باشگاه اقدام می‌کند یا گل‌محمدی و دوستانش؟

پرسپولیس بعد از اینکه یورگن لوکادیا را از دست داد در دو بازی اخیرش دو گل زده که هر دو توسط گولسیانی به ثمر رسیده است. این یعنی اینکه سرخپوشان وابستگی شدیدی به لوکادیا داشتند و با رفتن این بازیکن سرخپوشان با مشکل فصل پیش مواجه شدند. قطعا این موضوعی است که یحیی گل‌محمدی بر آن اشراف دارد و به خاطر همین هم به دنبال این است تا هر چه زودتر جانشین مناسبی برای یورگن لوکادیا پیدا کند. در این زمینه با‌خبر شدیم باشگاه پرسپولیس تا الان هیچ اقدامی انجام نداده است و مسئولان این باشگاه در واقع منتظر تایید نهایی یحیی گل‌محمدی هستند. در همین راستا با‌خبر شدیم که تماس‌هایی با یک‌سری از مهاجمان شاغل در لیگ و خارج از ایران از سوی نزدیکان سرمربی پرسپولیس گرفته شده تا وضعیت آنها برای سرخپوش شدن بررسی شود.کلا سیستم گل‌محمدی در نقل‌و‌انتقالات تیمش همین است و او خودش سعی می‌کند ابتدا با بازیکن مدنظرش وارد مذاکره شود. پرسپولیس در این زمینه وقت چندانی ندارد و بازی‌های لیگ و جام حذفی هم بدون وقفه تا پایان سال انجام خواهد شد. در این زمینه اگر قرار باشد سرخپوشان غفلت کنند آن وقت صدر جدول را از دست داده و حتی از کورس قهرمانی جا خواهند ماند. وضعیت شیخ دیاباته هم معلوم نیست و او حداقل دو سه هفته دیگر برای رسیدن به شرایط مسابقه زمان لازم دارد.

 علیپور منتظر تماس یحیی

شاید بتوان گفت گزینه بی‌دردسری که پرسپولیس در شرایط فعلی می‌تواند برای جذب او اقدام کند علی علیپور است. بازیکنی که از لحاظ مالی در پرتغال به مشکل خورده و می‌خواهد برای بازگشت به روزهای اوجش و بهبود شرایط مالی خود به فوتبال ایران برگردد. طبیعی است که علیپور بسیار علاقمند است که به پرسپولیس برگردد اما به شرطی این اتفاق می‌افتد که یحیی با او تماس بگیرد. سرمربی پرسپولیس تاکنون با برخی از گزینه‌های مدنظرش تماس داشته اما علیپور جزء این گزینه‌ها نیست. این یعنی اینکه علیپور فعلا در لیست یحیی نیست و ممکن است نظر او در این مورد عوض شود. اما این احتمال هم وجود دارد که تیم‌های دیگر لیگ برتری برای جذب علیپور زودتر از پرسپولیس اقدام کرده و به توافقاتی نیز با او دست یابند. در هر صورت آقای گل دو دوره لیگ برتر برای بازگشت به جمع سرخپوشان انگیزه بالایی دارد و فقط مانده تا یحیی در زمینه جذب او به باشگاه پرسپولیس اوکی بدهد. حتی مسئولان باشگاه پرسپولیس هم از جذب علیپور به شدت استقبال کرده‌اند و باید دید در یکی دو روز آینده تصمیم یحیی راجع‌به علیپور عوض خواهد شد یا نه. علیپور حتی مشکلی برای دریافت رضایت‌نامه از باشگاه ژیل‌ویسنته ندارد و با پرداخت مبلغ نه‌چندان زیادی از سوی باشگاه پرسپولیس می‌تواند به صورت قرضی به این تیم یا هر تیم دیگری برود.

7 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.