پیراهن ۲۷میلیارد تومانی پرسپولیس

پیراهن ۲۷میلیارد تومانی پرسپولیس

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس قرار بود طی امروز و فردا بخشی از قرارداد بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کند اما قوه قضائیه با مسدود کردن حساب این باشگاه و برداشت ۱۳ میلیارد تومان شوک سنگینی را به آن وارد کرد. ماجرا برمی‌گردد به شکایت همان فردی که در سال ۹۴ به‌عنوان نماینده آل اشپرت قراردادی را با باشگاه پرسپولیس امضا کرد و لباس‌هایی را به این باشگاه فروخت اما به‌دلیل پرداخت نشدن طلبش از این باشگاه شکایت کرد و چندماه پیش توانست حکم ۲۷ میلیارد تومانی علیه این باشگاه بگیرد. در همین راستا هم قوه قضائیه ۱۳ میلیارد از این پول را از حساب باشگاه پرسپولیس برداشته و به حساب این فرد شاکی واریز کرده است. 

 واکنش باشگاه پرسپولیس به اقدام قوه قضائیه

برداشت 13 میلیارد تومانی از حساب باشگاه پرسپولیس خبر بسیار غیرمنتظره‌ای برای مسئولان این باشگاه نبود، از این جهت که آنها می‌دانستند دیر یا زود قرار است این اتفاق رخ دهد. یکی از مسئولان این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درمورد این ماجرا می‌گوید: «چندماه پیش وقتی شاکی باشگاه توانست حکم 27 میلیارد تومانی علیه باشگاه بگیرد، به این معنا بود که او مراحل قانونی را پیش رفته و در چندسال اخیر نمایندگان حقوقی باشگاه اصلا پیگیر این پرونده نشده‌اند. یکی از معضلات باشگاه پرسپولیس این است که هر مدیری بر صندلی ریاست می‌نشیند با خودش یک نماینده حقوقی می‌آورد و این فرد هم کل تیم حقوقی را عوض می‌کند. در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که پرونده‌های حقوقی خوب پیش‌ رود و در 99درصد پرونده‌ها باشگاه محکوم می‌شود. شاید بهتر باشد حداقل کارشناسان حقوقی که درکنار تیم حقوقی باشگاه هستند با رفتن مدیرعامل تغییر نکنند تا مدام شاهد این پرونده‌های شکایتی نباشیم. قطعا این آخرین پرونده نخواهد بود و مشابه آن را زیاد دیده‌ایم و خواهیم دید.»

 نماینده آل‌اشپرت: قرارداد پیری با باشگاه قانونی بود

واکنش وحید جعفری، نماینده فعلی البسه ورزش آل‌اشپرت نسبت به ماجرای رخ‌داده هم جالب است. او در واکنش به این اتفاق به «فرهیختگان» گفت: «وقتی قوه قضائیه این پول را از حساب باشگاه پرسپولیس برداشته و به حساب فرد شاکی واریز کرده، دیگر از امثال من و شما کاری ساخته نیست. به‌هرحال این فرد چندسالی نماینده آل‌اشپرت بوده و با باشگاه پرسپولیس هم تا سال 95 رسما همکاری کرده است. او برای اینکه پرونده را پیش ببرد حتما مدارک قانونی داشته که مورد تایید قوه قضائیه قرار گرفته و این رای صادر شده است. در سال‌های 94 و 95 هم این فرد با باشگاه پرسپولیس قرارداد همکاری امضا کرده و نه من و نه شرکت آل‌اشپرت در این قرارداد هیچ نقشی نداشته‌ایم. در برگه قرارداد هم پای امضای محمد پیری (فرد شاکی) هست. این فرد تا سال 94 -اگر اشتباه نکنم- نماینده آل‌اشپرت در ایران بود و قراردادی هم که با باشگاه پرسپولیس بسته توافق خودش با این باشگاه بوده است. اینکه حالا قرارداد آنها چه جزئیاتی داشته که توانسته براساس‌شان باشگاه پرسپولیس را بعد از چندسال پیگیری محکوم کند، من دیگر خبر ندارم.»

وی در پاسخ به این سوال که او به‌عنوان نماینده رسمی ‌اشپرت قرارداد همکاری‌اش با این باشگاه را از چه سالی آغاز کرده، گفت: «دقیقا نمی‌دانم اما حدودا از نیمه‌های سال 80 بود. اما چندسالی با باشگاه پرسپولیس همکاری داشتم و دارم اما در قرارداد سال 94 که می‌گویید تاکید می‌کنم نقشی نداشتم. این قرارداد توسط شخص محمد پیری با باشگاه پرسپولیس بسته شده است.» جعفری همچنین خاطرنشان کرد: «لازم است یادآوری کنم که شرکت آل‌اشپرت در سال‌های اخیر همکاری‌های مختلفی با فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته اما در هیچ یک از این همکاری‌ها کار ما به شکایت نکشیده است. به‌عنوان نماینده شرکت همکاری‌های خیلی‌خوبی با باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال داشته‌ایم.»

 واکنش ترکاشوند به عقد قرارداد با آل‌اشپرت

شکایت فرد شاکی از باشگاه پرسپولیس برمی‌گردد به دوره مدیریت علی‌اکبر طاهری در این باشگاه، به این خاطر تلاش کردیم با وی گفت‌وگویی داشته باشیم که تماس‌های ما را بی‌جواب گذاشت. اما محمد ترکاشوند، معاونش در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «در قراردادی که ما با باشگاه آل‌اشپرت در آن سال امضا کردیم طرف حساب‌مان وحید جعفری نماینده این البسه ورزش بود و نه آقایی که از او نام ‌برده می‌شود. البته بعدا این فرد رفت و شکایت کرد و پیرو همین شکایت طاهری بارها به مدیران وقت باشگاه پرسپولیس هشدار داد که پرونده را جدی بگیرند و از حق باشگاه دفاع کنند که این اتفاق رخ نداد. برای من واقعا عجیب است که این فرد تا این مرحله پیش رفته واین رقم سنگین را از باشگاه طلبکار شده است. قطعا او به‌تنهایی نمی‌توانست تا این مرحله پیش رود و موضوع از نظر من نباید به این سادگی رها شود.»

 پیدا کنید پرتغال‌فروش را!

اینکه یک فرد می‌تواند باشگاه پرسپولیس را به پرداخت 27 میلیارد تومان برای چند دست لباس ورزشی محکوم کند پر از ابهام است. واقعا چطور می‌شود در یک‌سال (همان سال 94) باشگاه پرسپولیس که باید طبق قرارداد به اندازه 400 هزار دلار لباس رایگان از شرکت البسه ورزشی آل‌اشپرت دریافت کند، جدا از آن 24 میلیارد تومان برای یک فصل از شرکت آل‌اشپرت جنس خریده‌ است؟ این سوالی است که مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس باید به آن پاسخ دهند. این ادعا را بر این اساس داریم که فرد شاکی در شکایتش از باشگاه پرسپولیس مدعی‌شده 400 هزار دلار در سال 94 شرکت آل‌اشپرت البسه ورزشی به این باشگاه رایگان جنس داده و مازاد بر آن هم 24 میلیارد جنس فروخته است. آنچه مشخص است این شرکت در این پرونده هیچ نقشی ندارد و هرچه اتفاق افتاده بین فرد شاکی و مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس بوده است. 

پ

5 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.