پست جالب بازیگر گیلدخت با تلفیق شعر اسماعیل!

پست جالب بازیگر گیلدخت با تلفیق شعر اسماعیل!

فرادید: میترا رفیع در حال حاضر هم تصویری از گلنار در سریال گیلدخت منتشر کرده است. میترا رفیع در حاشیه این تصویر به شکلی زیرکانه از شعر مشهور اسماعیل اثر رضا براهنی استفاده کرده و این شعر را به ماجرای سریال گیلدخت ربط داده است.

میترا رفیع که این روز‌ها به واسطه بازی اش در سریال گلیدخت و نقش گلنار مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار دارد. پیش از این توانسته بود با ایفای نقش الناز در سریال بی همگان به شهرت قابل توجهی دست پیدا کند. او که حالا ۲۸ ساله است، نخستین بار سال ۱۳۸۷ در نمایش نقطه چین‌های متصل به تو در جشنواره تئاتر فجر دیده شد. درست زمانی که او موفق شد جایزه بهترین بازیگری زن را دریافت کند.

اما با وجود دریافت این جایزه مهم و قابل توجه نقش‌های جدی در سینما به او واگذار نشد. اما به جای آن توانست برای نخستین بار در فیلم سینمایی کلمبوس به کارگردانی هاتف علیمردانی به ایفای نقش بپردازد و زندگی مریم را بازی کند.

البته نقطه پرش و شهرت او بازی در نقش مه لقا در سریال از سرنوشت آغاز شد و پس از آن توانست در بی همگان و گلیدخت نقش اصلی را برعهده بگیرد. این دیده شدن حالا سبب شده تا دنبال کنندگان میترا رفیع در اینستاگرام به بیش از ۶۳ هزار برسد و هر چند وقت یک بار تصویری از نقش هایش در آثار مختلف را منتشر کند.

میترا رفیع در حال حاضر هم تصویری از گلنار در سریال گیلدخت منتشر کرده است. میترا رفیع در حاشیه این تصویر به شکلی زیرکانه از شعر مشهور اسماعیل اثر رضا براهنی استفاده کرده و این شعر را به ماجرای سریال گیلدخت ربط داده است. احتمالا می‌دانید که سریال گیلدخت روایتی از عشق اسماعیل، میرشکار تقی خان به دختر او گلنار است که با حالا با چالش‌هایی مواجه شده است.

میترا رفیع در این رابطه نوشته است:

اسماعیل!

جنگ است اسماعیل!

و بعضی از جسد‌ها را بی نام و نشان دفن می‌کنند

و بعضی‌ها را با نام و نشان

و موش و موریانه چه می‌دانند.

که مُردگانْ شناسنامه‌ی‌تاریخی دارند یا نه.

آفتاب

بر گورستان و گلستان یکسان می‌تابَد

و باران

خادم و خائن نمی‌شناسد اسماعیل…

شعر: رضابَراهِنی

2 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.