مطلب مفصل و جنجالی علیه مولوی‌ عبدالحمید

مطلب مفصل و جنجالی علیه مولوی‌ عبدالحمید

خبرگزاری فارس در گزارشی با انتشار تصویری از مولوی عبدالحمید در کنار نرگس محمدی به موضع‌گیری‌های وی در رابطه با ناآرامی‌های اخیر و داعش پرداخته است.

این خبرگزاری نوشته:

علیه عبدالمالک موضع نگرفت

گروهک جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی در دهه ۸۰ در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرد. حتی زمانی که این گروه جنایت بزرگ تاسوکی را رقم می زند که تعداد زیادی مردم عادی را در جاده زابل زاهدان متوقف می کند و بدون هیچ جرمی به رگبار می بندد واکنش خاصی از مولوی عبدالحمید دیده نمی شود.

علیه داعش موضع نگرفت

علیرغم اینکه بسیاری از علمای دینی اهل سنت داعش و جنایاتی که در عراق و سوریه مرتکب شده است را محکوم کرده اند اما در کمال تعجب می بینیم مولوی عبدالحمید در تمام مدت به وجود آمدن این گروه تکفیری و جنایتکار تاکنون صراحتاَ و با نام آن را محکوم نکرده است..

علیه طالبان موضع نگرفت

در زمانی که طالبان به یکه تازی در افغانستان پرداخته است و در حال گسترش قدرت خود در افغانستان است و به سایر اقوام افغان ظلم می کند و آن ها را بایکوت می کند، علیه زنان در افغانستان قوانین سختگیرانه وضع می کند و حتی حق تحصیل را از آنان سلب می کند. مولوی عبدالحمید به حمایت از او می پردازد.

با حکومت عربستان رفاقت دارد

طبق قرائن و شواهد چیزی که از روابط مولوی عبدالحمید با عربستان سعودی دیده می شود به نظر می آید ارتباط خوبی میان آن ها برقرار است. او عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان و عضو مجمع فقهی مکه که هر دو توسط دولت سعودی پایه گذاری شده و اداره می شود برای نشست های خود از مولوی عبدالحمید دعوت می کنند.

اتفاقات اخیر زاهدان و موضع مولوی عبدالحمید

در اتفاقات اخیر زاهدان نیز مواضع وی تأثیر بسیار قابل توجهی داشت. از یک ماه پیش از شروع اغتشاشات او مواضع خود را نسبت به نظام تند کرده بود و بدون اینکه اتفاقی رخ داده باشد بحث این را مطرح می کند که اهل سنت در ایران آزادی مذهبی ندارند

سرانجام در ابتدای مهر شایعه ای را که حدود ۳۰ روز از آن گذشته بود و هیچ مبنایی برای آن وجود نداشت. شایعه تجاوز به یک دختر اهل سنت توسط پرسنل نیروی انتظامی در چابهار بود که از ابتدای شهریور برخی افراد مطرح کردند و هیچگونه اثبات نشد بلکه رد هم شد.

اما با کمال تعجب مشاهده شد که او در نماز جمعه ۸ مهر این شایعه را مطرح کرد و سبب شد التهاب جدیدی به وجود بیاید. در سست بودن این ادعا همین کافی است که پس از نمازجمعه ۸ مهر و کشته شدن افرادی در اثر این التهاب آفرینی ها ، دیگر آن را مطرح نکرد.

پس از آن دیگر بحث خونخواهی کشته شدگان مطرح شد و علی رغم اینکه در فیلم های دوربین ها مشخص است افرادی مسلح بوده اند و به کلانتری حمله کرده و قصد تصرف آن را داشتند در کمال تعجب مشاهده کردیم که مولوی عبدالحمید همچنان مسلح بودن افراد و قصد تصرف پاسگاه را نفی می کند. به مرور از ابتدای مهر تاکنون نیز در مقاطع مختلف موضع گیری های مختلفی داشته است که تنها به التهاب بیشتر فضا کمک می کند.

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.