لمینت کریستالی

لمینت کریستالی

مهمترین عیب لمینت‌های سرامیکی قدیمی نیاز به تراش مخرب دندان بود که دندانپزشکان همواره به دنبال برطرف کردن این عیب بودند، در سالیان اخیر محققان آمریکایی تحولی بزرگ در دندانپزشکی زیبایی ایجاد کردند و با معرفی لمینت‌های سرامیکی بسیار نازک به نام آرومز کریستال ونیرز (لمینت‌های کریستالی) که زیبایی فوق العاده و درخشندگی زیباتر از دندان طبیعی دارند که بدون نیاز به تراش دندان به سطح بیرونی دندان چسبانده می‌شود این مشکل را مرتفع کرده اند.

دندانپزشکی کاج - دکتر کیهان قدیمی

تخفیف ویژه برای کاربران برترین‌ها فقط تا آخر آذر ۱۴۰۱

۰۹۹۱۴۳۳۳۲۵۵

لمینت کریستالی دندان چیست؟

لمینت‌های کریستالی نوعی از لمینت‌های سرامیکی هستند که با تکنولوژی دیجیتال کدکم و با بالاترین حد زیبایی و جلوه طبیعی بهترین انتخاب هستند و مثل لمینت‌های قدیمی احتیاجی به تراش دندان ندارند، فقط احتیاج به آماده سازی اولیه دندان دارند و در مرحله‌ی پرپ و قالب گیری، چون تراشی انجام نمی‌شود، هیچ گونه تزریق بی حسی هم صورت نمی‌گیرد.

ویژگی‌های لمینت‌های کریستالی





نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

Keyhan_kaj_dental@

مراحل انجام لمینت کریستالی در دندانپزشکی

برای انجام لمینت‌های کریستالی تنها به دو جلسه حضور در مطب دندانپزشکی نیاز هست، جلسه اول یک قالب کلی و عکس‌های مخصوص با دوربین از دندان‌های شما گرفته می‌شود و به لابراتوار اختصاصی ارسال می‌شود و جلسه بعد حدود ٢٤تا ٧٢ ساعت بعد لمینت‌های کریستالی ساخته شده به مطب ارسال و در مطب روی دندان‌های شما نصب می‌گردد.

لمینت سرامیکی چه تفاوتی با لمینت کریستالی دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، لمینت کریستالی نوعی از لمینت‌های سرامیکی است که بسیار نازک هستند و برای قرار دادن آن‌ها روی دندان‌ها، هیچ نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست. پس نمی‌توانیم تفاوت خاصی میان لمینت سرامیکی و لمینت کریستالی قائل شویم.

انواع لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی دارای انواع مختلفی است که لمینت کریستالی یکی از انواع پرطرفدار آن به حساب می‌آید. انواع مختلف دیگری از لمینت‌های سرامیکی هم وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

لمینت سرامیکی نوع ای ماکس

یکی از انواع لمینت سرامیکی، لمینت با سیستم ای ماکس است. این سیستم رنگ و شفافیت بسیار خوبی دارد، اما گفته می‌شود که به لحاظ مقاومت و استحکام از انواع دیگر لمینت سرامیکی، ضعیف‌تر عمل می‌کند.

لمینت سرامیکی نوع زیرکونیا

در این نوع از لمینت سرامیکی، شکل دندان با یک خمیر چنی در کوره پخته می‌شود و سپس برای آن لمینت سرامیکی آماده می‌شود. این نوع لمینت سرامیکی، مقاومت بسیار بالایی دارد، اما شفافیت ان نسبت به بقیه انواع لمینت دندان کمتر است.

لمینت سرامیکی نوع کاد کام

این نوع از لمینت سرامیکی با استفاده از کامپیوتر و بلوک سرامیکی آماده می‌شود. این نوع از لمینت در یک جلسه انجام می‌شود اما ایراد آن این است که رنگ آن مانند سایر مدل‌های لمینت، متنوع نیست و به همین خاطر بسیاری بر این باورند که این نوع لمینت دندان، غیرطبیعی است.

لمینت سرامیکی لومینیرز

این نوع از لمینت دندان هم بسیار نازک است و هم مقاومت بسیار بالایی دارد. اما از آنجایی که برای ساخت این لمینت‌ها، باید قالب دندان به خارج از کشور فرستاده شود، هزینه این نوع لمینت سرامیکی بالاتر است.

لمینت سرامیکی بریلیانس یا کریستالی

این نوع از لمینت سرامیکی همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، بسیار نازک است و البته شفافیت بسیار زیادی هم دارد. به همین خاطر هم این نوع از لمینت سرامیکی این روزها طرفداران بیشتری دارد. در این نوع از لمینت سرامیکی دندان، نیازی نیست که دندان‌ها تراشیده شوند و ظاهر آن بسیار طبیعی و زیباست.

تفاوت کامپوزیت با لمینت‌های سرامیکی

یکی از پرسش‌های همیشگی در زمینه درمان زیبایی دندان، تفاوت لمینت‌های کامپوزیتی و سرامیکی است. پوشش‌های زیبایی کامپوزیتی، درست مثل کامپوزیت‌های درمانی توسط پزشک و به‌صورت لایه به لایه روی دندان قرار می‌گیرند.

به کمک این درمان می‌توان ایرادات کلی دندان از جمله شکستگی، بدرنگی، فواصل نادرست و ترک‌های دندانی را درمان کرد. بااین‌حال باید این موضوع در نظر گرفته شود که نتیجه نهایی درمان با کامپوزیت، به تخصص مستقیم پزشک و نوع کامپوزیت استفاده‌شده مرتبط است.

لمینت‌های سرامیکی برخلاف کامپوزیت، توسط پزشک ساخته نمی‌شود و تنها مراحل قالب برداری و نصب بر عهده دندان‌پزشک است. با استفاده از لمینت‌های سرامیکی می‌توان ایرادات وسیع‌تر و شدیدتر دندان و زیبایی را رفع کرد و راهکاری مناسب‌تر برای مشکلات دندان به‌حساب می‌آید.

در پروسه نصب لمینت‌های سرامیکی، ابتدا از دندان بیمار قالب برداری می‌شود و پس‌ازآن قالب مذکور به یک لابراتوار ارسال می‌شود. درصورتی‌که مراحل قالب‌گیری و ساخت به‌درستی انجام شده باشد، در زمان نصب لمینت، نیاز چندانی به تراش دندان اصلی نیست. هرچند گاهی ممکن است مقدار کمی تراش برای نصب دقیق لمینت، لازم باشد.

در نظر داشته باشید که برخلاف کامپوزیت، نصب لمینت‌های سرامیکی از یک تا چند هفته زمان می‌برد و البته هزینه‌ای چندین برابر از کامپوزیت را روی دست بیمار خواهد گذاشت.

بااین‌حال عدم تغییر رنگ لمینت‌های سرامیکی و استحکام بیشتر، این روش درمانی را به راهکاری مناسب‌تر از کامپوزیت‌ها تبدیل کرده است. هرچند گاهی لازم است از هردو روش در کنار هم استفاده کرد تا نتیجه‌ای مطلوب پدید بیاید.

اصلاح طرح لبخند با لمینت سرامیکی

اصلاح طرح لبخند، پروسه‌ای درمانی برای بهبود زیبایی لبخند و خطوط دهانی و دندانی بیمار است. در این پروسه پزشک با بررسی دندان‌های بیمار، تصمیم می‌گیرد که چه تعداد از دندان‌های فرد مذکور، نیاز به درمان زیبایی دارد.

معمولاً ۸ دندان بالایی و پایینی، در پروسه اصلاح طرح لبخند، از طریق کامپوزیت یا لمینت‌های سرامیکی، تحت درمان قرار می‌گیرند. بااین‌حال باید در نظر داشت که تعداد و روش درمان صحیح باید توسط پزشک متخصص انتخاب شود.

بهترین راه برای اصلاح طرح لبخند، انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه است تا در کنار بیمار، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار درمانی و زیبایی، در نظر گرفته شود. انتخاب نادرست در مراحل ترمیم لبخند، می‌تواند علاوه بر هزینه‌های سرسام‌آور، به دندان‌ها، لثه و فک بیمار نیز آسیب بزند.

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیهان قدیمی

  • جراح - دندانپزشک
  • تخصص در ایمپلت و ارتودنسی و زیبایی
  • دکتر کیهان قدیمی؛ در سال ۱۳۷۸ از دانشکده دندانپزشکی تبریز فارغ التحصیل شده اند. دکتر قدیمی موسس اولین درمانگاه شبانه روزی و مدرن دندانپزشکی عمومی و تخصصی در شهرستان میانه هستند. حسن خلق و شهرت ایشان در انجام ایمپلنت و ارتودنسی منجر به مراجعه بسیاری از بیماران از سایر شهرستان‌های استان واشتهار این مرکز در شهرستان میانه گردید.
  • دکتر قدیمی برای گذراندن دوره‌های تخصصی به مدت ۱۰ سال در خارج از کشور و تحت نظر اساتید به نام دندانپزشکی در کشور‌های آلمان، فیلیپین، ایتالیا و آمریکا صرف زمان نمودند و دراین بین تجارب بسیار زیادی کسب نمودند.
  • درحال حاضر ایشان یکی از متبحرترین دندانپزشکان در انجام ارتودنسی در ایران هستند.
  • همچنین ایشان زیر نظر اساتید بین المللی به نام این رشته:
  • دکتر مک کارن متخصص ترمیم و زیبایی در شیکاگو
  • دکترکاملیا آرکانجلو رئیس دانشگاه دندانپزشکی رم آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند.
  • همچنین در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتید ایرانی:
  • دکتر طبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران
  • پروفسور علی یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
  • دکتر مهدی جوان عضو هیات علمی دانشگاه همدان
  • دکتر حسین نواب بنیانگذار دانشکده دندانپزشکی
  • دوره‌های ترمیم و زیبایی دندان را در طی ۵ سال آموزش دیده اند، علاوه بر این ایشان در بیش از ۲۰۰ سمینار تخصصی داخلی و خارجی حضور داشتند.

تخفیف ویژه برای کاربران برترین‌ها فقط تا آخر آبان ۱۴۰۱

مشاوره و اطلاع از قیمت هر واحد لمینت

۰۹۹۱۴۳۳۳۲۵۵

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

Keyhan_kaj_dental@

محدوده سعادت آباد

 

6 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.