لحظه دراماتیک ایجکت خلبان F-۳۵ در پی حادثه

لحظه دراماتیک ایجکت خلبان F-35 در پی حادثه

روزیاتو: یک خلبان بامداد پنجشنبه گذشته در جریان فرود عمودی که منجر به حادثه در پایگاه هوایی تگزاس شد، مجبور به خروج از یک جت جنگنده F-۳۵B Lightning II شد.

این سانحه در پایگاه هوایی موقت در فورت ورث، زمانی رخ داد که جت ۱۰۰ میلیون دلاری با باند فرود تماس پیدا کرد. این اولین باری نیست که یک F-۳۵B که به صورت عمودی مانند یک هلیکوپتر بلند می‌شود و فرود می‌آید دچار حادثه می‌شود.

همین ماه، ارابه فرود (ابزاری که برای فرود هواپیما استفاده می‌شود) جلوی یک جت در حالی که روی باند فرودگاهی در ژاپن یدک کشی می‌شد، در هم شکست و سال گذشته یک جت از عرشه پرواز یک ناو هواپیمابر منحرف شد و در دریای مدیترانه غرق شد.

 

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که این F-۳۵B به صورت عمودی از آسمان به باند فرود می‌آید و به آرامی به زمین می‌نشیند. سپس به نظر می‌رسد پیش از آنکه دماغه هواپیما به زمین برخورد کند، چند سانتیمتری به هوا پریده و به جلو حرکت می‌کند.

این هواپیما قبل از چرخش ۱۸۰ درجه به اطراف، در ابری از غبار و دود روی دماغه خود به جلو چرخید. سپس به عقب برگشت و در حالی که به لغزش به جلو ادامه می‌داد، به صورت عمودی روی ارابه فرود خود افتاد.

سپس خلبان در حالی که چتر نجات خود را به دنبال می‌کشید از کابین خلبان به بیرون پرتاب شد، چتر باز شد و خلبان فرود آمد.

این جت ابداعی اولین بار در سال ۲۰۱۵ از سوی لاکهی مارتین (Lockheed Martin) معرفی شد و در سال های اخیر با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. تابستان گذشته، نیروی هوایی ۳۰۰ فروند F-۳۵B خود را – که مجموعا حدود ۲۳ میلیارد دلار هزینه داشته‌اند به دلیل سیستم های پرتاب معیوب از رده خارج کرد. مشکل، پرتابه های انفجاری داخل صندلی های پرتابی F-۳۵ بود که خلبان را در مواقع اضطراری از هواپیما خارج می‌کند.

2 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.