قابلیت‌هایی که فقط آیفون ۱۵ آن را دارد

قابلیت‌هایی که فقط آیفون 15 آن را دارد

آیفون 14 مدل‌های پرو آیفون 15

اگرچه ماه‌ها تا معرفی نسل بعدی آیفون‌ها فاصله داریم، اما از همین حالا هم شاهد انتشار شایعات درباره آن‌ها هستیم. برای مثال در ماه سپتامبر، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» مدعی شد که فروش بالای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نسبت به نسخه‌های استاندارد، کوپرتینویی‌ها را ترغیب به ایجاد تفاوت‌های بیشتر میان مدل‌های آیفون ۱۵ می‌کند.

ویژگی‌های انحصاری مدل‌های پرو آیفون ۱۵

طبق پیش‌بینی‌ها، ۵ ویژگی زیر تنها در مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون وجود خواهند داشت و کاربران مدل‌های استاندارد از آن‌ها محروم می‌شوند.

تراشه A۱۷ Bionic

تراشه A۱۶ Bionic

A17 Bionic لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC

پورت USB-C سریع‌تر

اپل به احتمال زیاد سال آینده میلادی بالاخره پورت لایتنینگ را کنار می‌گذارد و به سراغ پورت USB-C برای آیفون‌ها می‌رود. اگرچه تمام اعضای آیفون ۱۵ به این پورت مجهز می‌شوند، اما سرعت آن ظاهراً در مدل‌های پرو بیشتر خواهد بود.

USB 3.2 یا تاندربولت 3

رم بیشتر

8 گیگابایت رم

در حال حاضر نمی‌دانیم رم مورد استفاده در نسل بعدی آیفون سرعت بالاتری نسبت به نسل کنونی خواهد داشت یا خیر. بنابراین باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری باشیم.

دکمه‌های حالت جامد

حالت جامد موتور تپتیک

حالا طبق شایعات، اپل می‌خواهد برای تمام دکمه‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۵ یعنی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا، از فناوری حالت جامد استفاده کند. این کمپانی برای دستیابی به هدفش، از دو موتور تپتیک اضافه استفاده خواهد کرد تا بازخورد هپتیکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

زوم اپتیکال بالاتر برای آیفون ۱۵ پرو مکس

دوربین پریسکوپی

اگر تمام شایعات بالا صحت داشته باشند، اپل تفاوت میان مدل‌های استاندارد و پرو را بیش از پیش افزایش می‌دهد تا کاربران به سمت نسخه‌های گران‌تر بروند. با این کار، میانگین قیمت فروش آیفون‌ها افزایش می‌یابد که نتیجه‌اش، سود بالاتر اپل خواهد بود.

انتظار داریم سری آیفون ۱۵ در سپتامبر ۲۰۲۳ به‌صورت رسمی معرفی شود. با توجه به فاصله طولانی که تا آن زمان داریم، باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره گوشی‌های آینده اپل باشیم.

2 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.