طرح‌های اقتصادی فتح‌الله‌زاده برای استقلال

طرح‌های اقتصادی فتح‌الله‌زاده برای استقلال

ایلنا: علی فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران ایده‌های جالبی برای درآمدزایی و تزریق پول به حساب این باشگاه دارد.

او شب گذشته با انتقاد از عملکرد مصطفی آجورلو مدعی شد که برنامه‌های متنوعی برای به دست آوردن منابع مالی مناسب دارد.

مدیرعامل آبی‌ پوشان تهرانی مدعی است با افتتاح بانک، توکن‌های هواداری و دنیای متاورس این باشگاه می‌تواند به منابع مالی بسیار مناسبی دست پیدا کند.

بانک استقلال

راه اندازی صندوق پولی که یک باشگاه آن را اداره کند تقریبا در فوتبال جهان مرسوم نیست اما فتح الله زاده می‌خواهد طرفداران استقلال در بانکی به نام این باشگاه سرمایه گذاری کرده و در مقابل از باشگاه حمایت کنند: «۴۰ میلیارد تومان پول درآمدزایی کردم. با همراه اول و بانک شهر کاری کردیم و اینطور درآمد داریم. اسپانسر اصلی را تا ۱۰-۱۵ روز آینده می‌بندیم و به درآمد اصلی می‌رسیم. ۱۵ سال پیش بلوسل تلفن مجازی را آوردم که بعد از من از بین رفت. امروز می‌خواهم بگویم استقلال برای اولین باشگاه ایرانی صاحب بانک استقلال می‌شود. به زودی نئوبانک استقلال راه اندازی می‌شود و هواداران کارت بانک استقلال را خواهند داشت. با ۲بانک صحبت کردم و اگر دو ۲بانک دیگر صحبت کنم قرارداد را می‌بندیم.»

توکن هواداری

با به گوش رسیدن نام توکن اولین سوال مطرح شده این خواهد بود که توکن یعنی چه؟

توکن یک نوع دارایی دیجیتال است که قابلیت انتقال به دیگران و ذخیره ارزش در خود را دارد. توکن‌ها پیش از این‌که در ارزهای دیجیتال مطرح شوند در سیستم‌های کامپیوتری به عنوان یک نوع مجوز رمزنگاری شده مطرح بودند. 

توکن‌ها توسط شرکت‌های مختلف بر بستر تکنولوژی بلاک چین ایجاد می‌شوند. هر توکنی کاربرد مخصوص به خود را دارد و بسته به این‌که کاربرد مورد نظر چقدر برای بشریت مهم است و توکن چه اندازه در رسیدن به آن کاربرد موفق است، می‌تواند ارزش متفاوتی داشته باشد. در فضای رمزارزها، توکن به آن دسته از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که بلاک چین مخصوص به خود را ندارند و از بلاک چین‌های به اصطلاح پلتفرمی برای ثبت تراکنش‌های خود استفاده می‌کنند. البته در نگاه کلان، به هر نوع دارایی در فضای رمزارزها نیز ممکن است توکن گفته شود.

درحالیکه بستر فعالیت در بازار رمز ارزها در دنیا مورد توجه است فتح الله زاده تلاش می‌کند تا استقلال هم در این کورس عقب نماند اما باید دید تا چه اندازه در این راستا موفق خواهد بود: «توکن هواداری را راه اندازی می‌کنیم. این اتفاق جدیدی است که به امید خدا برای استقلال راه اندازی خواهیم کرد.»

متاورس!

فوتبال ایران هنوز به فناوری استفاده از کمک داور ویدیویی مجهز نشده اما فتح الله زاده رویای استفاده از متاورس را دارد. اما متاورس چیست؟

متاورس فرضیه‌ای از آیندهٔ اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.

فتح الله زاده در این مورد هم اظهار داشت: «بعد از آن متاورس را راه اندازی می‌کنیم. شکل می‌دانید که متاورس در کل دنیا می‌توانید استادیوم مجازی داشته باشید. با یک عینک بازی استقلال و پرسپولیس را تماشا می‌کنید. این یک چیز خیلی پیشرفته است و یک کشور اماراتی صحبت کردم و می‌آییم این کار را انجام بدهیم. این کار رویایی نیست دنیا به این سمت می‌رود. این مسائل طرق متفاوتی دارد.»

پ

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.