روایت یک خبرگزاری از ماجرای «بدری خامنه‌ای»

روایت یک خبرگزاری از ماجرای «بدری خامنه‌ای»

برترین‌ها: در حالی انتشار مصاحبه منتسب به «بدری خامنه‌‎ای» طی ساعات اخیر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشته که خبرگزاری تسنیم در گزارشی روایت متفاوتی در این رابطه را منتشر کرده است.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

 انتشار مصاحبه «بدری خامنه‌‎ای» بعد از پناه بردن به صدام

«تسنیم» در توضیح مصاحبه منتشر شده از «بدری خامنه‌‎ای» در یادداشتی به قلم محمدعلی سافلی نوشت:

* بدرالسادات خامنه‌ای همسر شیخ علی تهرانی روز گذشته اقدام به حمایت از معترضان کرد؛ ماجرای علت مخالفت وی با رهبر انقلاب و سفرش به عراق در دوران جنگ را بخوانید.

* در خبرها خواندم که خانم بدرالسادات خامنه‌ای خواهر تنی رهبر انقلاب از ایشان اعلام برائت کرده است و به صف برخی به اصطلاح معترضان پیوسته است.

* آخرین بار که نامش بر سر زبان‌ها بود از مهدی کروبی عیادت کرده بود و تصویر وی منتشر شده بود؛ همین یک ماه قبل هم بود که خبر فوت شوهرش شیخ علی تهرانی را شنیدم.

* علی مرادخانی ارنگه معروف به شیخ علی تهرانی شاگرد امام بود؛ بعد از انقلاب به مجاهدین خلق و بنی‌صدر نزدیک شد. بعد از آنکه خبر امامت جمعه برادر همسرش (سیدعلی خامنه‌ای) را شنید دهان به تهمت و افترا باز کرد و بعد از فرار بنی‌صدر و رجوی، مدتی بازداشت شد و بعد از آزادی ناگهان از عراق سربرآورد.

* بدری نیز بعد از رفتن شوهرش به عراق، دست فرزندانش را گرفت و از طریق ترکیه به عراق رفت.

* براساس خاطرات شیخ علی تهرانی، وقتی دولت عراق می‌خواست به‌نحوی از شر او خلاص شود، نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد و تقاضا می‌کند که همسرش و فرزندانش به ایران بیایند؛ یک ماه بعد از این نامه، از سفارت ایران می‌آیند و مقدمات سفر بدری خانم و فرزندان به ایران فراهم می‌شود.

* شیخ علی تهرانی نیز بعد از آنکه در مرز ایران و عراق رها شد، به دست قانون سپرده می‌شود و بعد از چند سال حبس آزاد گشت.

* محمود مرادخانی سالهاست تحلیلگر شبکه‌های فارسی زبان است و فریده نیز برای فرح پهلوی پیام تبریک تولد می‌فرستد.

* میان منسوبان رهبر انقلاب البته نظیر اینها وجود دارد؛ محمود میردامادی پسردایی ایشان نیز فعال سیاسی خارج‌نشین بود و بعد از حوادث 88 از کشور رفت؛  یا شخصی به‌نام حمیدرضا فروزان‌فر خواهرزاده رهبری که چندسال قبل علیه ایشان مصاحبه کرده بود.

* با وجود این، آیت‌الله خامنه‌ای میان بستگان خود مخالفینی دارد که مخالفت‌هایشان نه از سر دلسوزی و یا انتقاد از زیست نامعمول رهبر یک حکومت اسلامی، بلکه از سر عدم برخورداری از بذل و بخشش یا نداشتن مسئولیت است که نشان از خویشتن‌داری رهبر انقلاب در عدم تمتع اطرافیانشان در اداره کشور می‌باشد.

* خاطرات برخی محافظان و نزدیکان رهبری و مسئولان کشور در ادوار مختلف در باب ساده‌زیستی ایشان مؤید جمله معروف  عطاءالله مهاجرانی است که گفته بود حتی یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای وجود ندارد.

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.