رشوه سرآشپز برای نمک پاشیدن روی جام؟

رشوه سرآشپز برای نمک پاشیدن روی جام؟

روزنامه اعتماد: انتشار تصاویر اینفلوئنسر و رستوران‌دار معروف ترکیه‌ای نصرت گوکچه در مراسم پایانی فینال جام جهانی در حالی که با همان ژست معروف در حال نمک پاشیدن روی جام نشان داده می‌شد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.  روز پنجشنبه قبل فیفا اعلام کرد تحقیقاتی را درباره نحوه دسترسی سرآشپز و رستوران‌دار معروف در شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار آقای نمک به مراسم پایانی فینال جام جهانی قطر و حضور در زمین مسابقه آغاز کرده است. این سرآشپز ترکیه‌ای که دارای مجموعه‌ای از رستوران‌های Nusr-et در شهرهایی از جمله لندن، دوبی و نیویورک است  در حالی که جام جهانی را در دست گرفته، بوسیده و وانمود می‌کرد که در حال نمک پاشیدن روی آن است در جشن قهرمانی آرژانتینی‌ها بعد از پیروزی مقابل فرانسه حاضر شد.  این اتفاق در حالی رخ داد که طبق قوانین این جام تنها قرار است توسط گروهی منتخب از جمله برندگان مسابقات یا مقامات فیفا لمس یا نگهداری شود. 

این سرآشپز ترکیه‌ای که نام اصلی او نصرت گوکچه است پس از بازی در تلاش بود توجه کاپیتان آرژانتین لیونل مسی را به خود جلب کند و با او عکس بگیرد. عکس‌هایی که بعدا در حساب کاربری گوکچه منتشر شد.  در بیانیه هیات حاکمه فیفا آماده است: «پس از بررسی فیفا مشخص کرده است که چگونه افراد پس از پایان بازی و در مراسم اختتامیه در استادیوم لوسیل در ۱۸ دسامبر به صورت غیر مجاز دسترسی به زمین مسابقه را پیدا کردند.» در این بیانیه آمده است اقدامات داخلی مناسبی انجام خواهد شد.  گوکچه در سال ۲۰۱۷ پس از انتشار ویدیویی که بهترین روش تهیه و چاشنی استیک را در مقابل غذاخوری‌ها نشان می‌داد در شبکه‌های اجتماعی معروف شد.  از آن زمان او یک رستوران زنجیره‌ای با بیش از ۲۰ شعبه در سراسر دنیا تاسیس کرده است. غذاخوری او در غرب لندن در سپتامبر ۲۰۲۱ افتتاح شد. این شعبه یک غذای مشهور دارد که یک استیک پیچیده شده در طلا به قیمت ۲۰۰۰ پوند است. 

فوتبالیست‌های زیادی با نصرت همکاری می‌کنند. همچنین ستاره‌های سینما و حتی چهره‌های سیاسی. دیوید بکهام، لئوناردو دی‌کاپریو و نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا از جمله مهمانان مشهوری هستند که برای بازدید از رستوران‌های نصرت به او سر می‌زنند.  پس از سومین قهرمانی آرژانتین در جام جهانی در روز یکشنبه هفته قبل گوکچه را می‌شد دید که اطراف زمین قدم می‌زند و سعی می‌کند کنار بازیکنان از جمله لیساندرو مارتینز که از حضور او گیج شده‌اند، ژست بگیرد.  جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در ژانویه ۲۰۲۱ از یکی از رستوران‌های نصرت در دوبی بازدید کرد. جایی که او در کنار گوکچه ژست علامت تجاری یا همان نمک پاشیدن را کنار این سرآسپز گرفت.  اینفانتینو قبل از اینکه او را «افسانه» خطاب کند در آن ویدیو خطاب به او گفت: «آقای نصرت! شماره یک! بهترین از بهترین‌ها! شب فراموش نشدنی در دوبی.» گوکچه همچنین در ایام جام جهانی ویدیویی را منتشر کرد که در آن اینفانتینو او را در آغوش گرفته است.

سپس ویدیویی را نشان داد که او در جایگاه VIP در کنار بازیکنان برزیلی نظیر رونالدو، روبرتو کارلوس و کافو حضور دارد.  برخی رسانه‌های خارجی ادعای بزرگی در این زمینه مطرح کرده و مدعی شدند نصرت برای حضور در زمین مسابقه بعد از اتمام فینال و لمس جام جهانی مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به رییس فیفا رشوه داده است! ادعایی که در صورت اثبات عواقبی برای شخص اول فدراسیون بین‌المللی فوتبال خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد تصاویری که گوکچه موفق به ثبت آنها شد برای برندسازی او بسیار ارزشمند خواهد بود و حتی اگر او بابت این کار چنین رقمی را هم پرداخت کرده باشد و مدتی از رسانه‌ها و هواداران سرزنش بشنود از لحاظ اقتصادی و تجاری حرکت هوشمندانه‌ای بوده. 

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.