رئیسی: دبیرکل سازمان ملل از من عذرخواهی کرد

رئیسی: دبیرکل سازمان ملل از من عذرخواهی کرد

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به خراسان جنوبی، در جمع مردم بیرجند ضمن گرامیداشت یاد شهدای این منطقه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته شده است، گفت: جلوه‌های دینی، علمی و فرهنگی این استان، شخصیت‌های اثرگذار آن و نیز سختکوشی و بصیرت مردم این منطقه در هر کوی و برزنی مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همراهی با امام و رهبری تا دفاع از مرز و بوم و ارزش‌های انقلاب و همچنین حضور و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف، این استان را به نماد بصیرت، دین‌مداری، ولایتمداری و زمان‌شناسی تبدیل کرده است.

رئیسی در ادامه همچنین مردم این استان را نماد شکر و صبر دانست و گفت: اهالی خراسان جنوبی به‌رغم همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه‌اند از جمله کمبود آب و نزولات آسمانی، اما دارای صفاتی هستند که قرآن کریم نسبت به انسان‌های شاکر و صبور بیان کرده است.

رئیس جمهور در ادامه دشمن‌شناسی و موضع‌گیری صحیح و به موقع را از دیگر ویژگی‌های مردم استان خراسان جنوبی برشمرد و افزود: این همراهی شما با انقلاب و نظام اسلامی آنچنان بوده است که دشمن را در همه توطئه‌ها ناکام گذاشته و از شما مردم، تصویری نمونه در بصیرت‌آفرینی در سراسر کشور ساخته است.

رئیسی پشتوانه مردمی را مهم‌ترین مؤلفه اقتدار و امنیت کشور دانست و گفت: بسیاری از کشورها قدرت‌شان متکی به سخت‌افزارها و جنگ‌افزارهای نظامی است، اما قدرت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه عظیم مردمی است که امروز در کشور به آن شدیداً نیاز داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است این پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور برغم همه دشمنی‌ها و فشارها در حال پیشرفت است، اما برخی در پیشرفت کشور تردید دارند، افزود: حتماً به یاد دارید که در ابتدای فعالیت این دولت روزانه ۷۰۰ نفر به دلیل نبود واکسن کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما به لطف خدای متعال، تلاش کادر درمان، نیروهای بسیج، آحاد مردم و تلاش دولت به نقطه‌ای رسیدیم که وقتی دبیرکل سازمان ملل از بنده بخاطر عدم موفقیت در رفع تحریم دارویی برای واردات واکسن کرونا عذرخواهی کرد، به او گفتم آقای دبیرکل ما امروز در ایران ۶ نوع واکسن تولید می‌کنیم و از واردکننده به صادرکننده واکسن تبدیل شده‌ایم و بیش از ۷۰ درصد مردم کشورمان نیز واکسینه شده‌اند و امروز با اتکای به استقلال و توکل به خدا برخلاف دیگر کشورها روزهای صفر کرونایی را تجربه می‌کنیم.

رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال بسیار پرشور و صمیمانه مردم خراسان جنوبی از دولت مردمی، اظهار داشت: این حضور با عظمت را به حساب ارادت شما مردم عزیز به انقلاب، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب و پاسداشت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران می‌گذارم و بار دیگر تأکید می‌کنم با دو اصل اعتماد به خدا و اتکای به داشته‌های این ملت بزرگ همه گره‌ها بازشدنی و همه مشکلات قابل رفع است.

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.