تریدرهای موفق در بروکر ارانته

تریدرهای موفق در بروکر ارانته

 

بروکر ارانته

کارگزاری‌های فارکس هر کدام حساب‌های معاملاتی مختلفی را برای مشتریان خود فراهم کرده که تریدر می‌تواند با توجه به استراتژی معاملاتی خود و توجه به شرایط و ضوابط حساب‌های معاملاتی، حساب مناسبی را انتخاب کرده و مشغول به ترید کردن شود. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی بروکر ارانته و تفاوت حساب‌های معاملاتی آن، استراتژی‌های مناسب برای کسب درآمد در این کارگزاری را معرفی نماییم. پیش از هر چیز، ابتدا اجازه دهید تا مروری داشته باشیم بر عملکرد این بروکر جهانی و تاریخچه حضور آن در بازار ایران را بررسی نماییم.

اعتبار بروکر ارانته

متاسفانه بیشتر تریدرهای تازه واردی که به دنبال کارگزاری مناسب برای فعالیت در بازار فارکس هستند، پیش از بررسی شرایط و ضوابط معاملاتی و صرفا بر اساس تبلیغات موجود در اینترنت، کارگزاری آلپاری را انتخاب می‌کنند. اگرچه شکی در اعتبار آلپاری وجود ندارد، اما هیچ تریدر با تجربه‌ای نیست که این کارگزاری را توصیه نماید. تنها دلیلی که تریدرهای تازه وارد سراغ آلپاری می‌روند، قدمت بسیار بالای آن بوده که بیش از دو دهه است. در نقطه مقابل، بروکر ارانته اگرچه کمتر از ۵ سال است که تاسیس شده، اما در همین مدت زمان بسیار کم توانسته افتخاراتی را به دست آورد که هیچیک از بروکرهای دیگر فعال در ایران، تا کنون موفق به کسب آن نشده‌اند.

یکی از نکات مهم در ارزیابی بروکرها، بررسی رگولاتوری آن‌ها است. رگولاتوری همان مجوز فعالیت در سطح بین‌المللی بوده که متاسفانه اکثر کارگزاری‌های فعال در ایران، آن را دریافت نکرده‌اند. حتی بروکر آلپاری نیز برای مدتی بدون هرگونه رگولاتوری در ایران مشغول به فعالیت بود. اما بروکر ارانته از همان بدو تاسیس، رگولاتوری‌های ارزشمند و باقدرتی را دریافت نمود. در همین مدت زمان بسیار کوتاه، ارانته توانسته خود را به صدر لیست بهترین بروکرهای فعال در جهان برساند. رتبه‌بندی بروکرهای مختلف توسط وبسایت FXEMPIRE انجام شده و در سال گذشته، ارانته توانسته بود که جزو بروکرهای مطرح جهانی و بالاتر از تمام بروکرهایی قرار بگیرد که در ایران فعال هستند.

در نتیجه، ارانته نه تنها معتبر بوده، بلکه به جرات می‌توان گفت که در حال حاضر، معتبرترین بروکر فعال در سطح ایران، همین کارگزاری Errante است. اما چه چیزی باعث شد که این کارگزاری بتواند به این سرعت در میان برترین کارگزاران فارکس جهانی قرار بگیرد؟

مزایای ارانته

ارانته هم کیفیت خدمات خود را در سطح عالی نگهداشته، هم تیم پشتیبانی بسیار قدرتمندی دارد و هم کارمزدهای بسیار کمی بابت ارائه خدمات لحاظ کرده است. همین امر نیز باعث شد که در کمتر از ۵ سال، بتواند به جایگاهی دست یابد که کارگزاران دیگر بعد از چند دهه به آن دست یافته‌اند. برای مثال، سبد معاملاتی این کارگزاری در مقایسه با سایر کارگزاری‌ها بسیار متنوع‌تر بوده و نمادهای معاملاتی محبوب و پرطرفداری برای تریدر عرضه شده است. این کارگزاری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تریدرهایی است که به دنبال معامله کردن سهام و یا شاخص بورس کشورهای بزرگ دنیا هستند.

متاسفانه بسیاری از بروکرها صرفا یک تیم پشتیبانی انگلیسی زبان داشته و در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. برای مثال، بروکرهای سرشناسی همانند روبو فارکس، فیبوگروپ و ... حتی پشتیبانی فارسی زبان نیز ندارند. اما ارانته پیش از ورود به هر کشور، ابتدا تیم پشتیبانی به زبان محلی را راه‌اندازی کرده تا این تیم تخصصی بتوانند بهترین خدمات را برای مشتریان همان منطقه به همراه داشته باشند. ارانته پس از راه‌اندازی تیم پشتیبانی فارسی زبان، وارد کشور ایران شد و به سرعت توانست به بروکر محبوب تریدرها تبدیل شود. اکثر وبسایت‌ها و تریدرهای ایرانی، از این کارگزاری با عنوان بروکر آینده‌دار نام برده بودند. با گذشت نزدیک به دو سال از شروع فعالیت در ایران، امروزه کیفیت این کارگزاری به تمام تریدرها اثبات شده است.

در کنار این خدمات ارزشمند، ارانته تقریبا کمترین میزان کارمزد را برای معاملات در نظر گرفته است. فارغ از اینکه کدام یک از حساب‌های معاملاتی چهارگانه را انتخاب نمایید، میزان کارمزدهای دریافتی به شدت رقابتی بوده و می‌توان آن را کمترین کارمزد در میان تمامی بروکرها دانست. خدمات عالی به همراه کارمزد کم، باعث شد تا نگاه تریدرها و خصوصا اسکالپرها به سرعت به عملکرد این کارگزاری معطوف شود.

استراتژی ها معاملاتی مجاز

یکی از مشکلاتی که اکثر تریدرها با آن روبرو هستند، شرایط و ضوابط معاملاتی سخت بوده که از سمت کارگزاری تعیین شده است. برای مثال، بروکر ویندزور که یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای جهان است، امکان معاملات به سبک آربیتراژ و اسکالپ را غیرمجاز دانسته است. همین امر نیز باعث شده که هنگامی که تریدر به دنبال برداشت وجه از حساب معاملاتی باشد، با اخطار معامله غیر مجاز مواجه شده و عملا حساب معاملاتی وی بسته شود. خوشبختانه در این کارگزاری، خبری از شرایط و ضوابط قدیمی که باعث بسته شدن دست و پای تریدرها شود، وجود نداشته و حساب‌های معاملاتی انعطاف بسیار بالایی داشته و برای اکثر استراتژی‌های معاملاتی مناسب هستند. همین امر نیز باعث شده تا ارانته به انتخاب اول بسیاری از تریدرها تبدیل شود.

حساب های معاملاتی ارانته

کارگزاری ارانته، چهار حساب معاملاتی مختلف را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در جدول زیر، اطلاعات کامل این حساب‌های معاملاتی را شرح داده‌ایم تا بتوانید با یک نگاه، تفاوت هر چهار حساب را متوجه شوید.

با یک نگاه ساده می‌توان متوجه شد که هر چهار حساب از نوع اسلامی بوده و عملا هیچگونه swap یا نرخ بهره‌ای برروی معاملات اعمال نخواهد شد. این بدان معناست که تریدرهایی که معاملات بلند مدت انجام می‌دهند، بتوانند به سادگی از هر حسابی که مایل هستند، استفاده نمایند. دو حساب معاملاتی اول بدون کمیسیون بوده و در دو حساب بعدی نیز به ازای هر لات، حداکثر ۳ دلار کمیسیون دریافت خواهد شد که عددی بسیار رقابتی و جزو کمترین میزان کمیسیون‌ها است. اگرچه حداقل مبلغ واریز به حساب معادل ۵۰ دلار برای حساب استاندارد در نظر گرفته شده است، اما همانطور که در مقاله بازار فارکس توضیح داده شده است، بهتر است با سپرده‌ای کمتر از ۲۰۰ دلار، وارد این بازار پرریسک نشوید.

پلتفرم های معاملاتی

اکثر بروکرهای کم قدمت همانند بروکر ITB، تنها پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ را ارائه کرده‌اند. اگرچه متاتریدر ۵ نسخه‌ی به‌روز متاتریدر ۴ است، اما بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای بازار فارکس، معتقدند که مزایای استفاده از متاتریدر ۴ بسیار بیشتر بوده و عملا امکاناتی را در اختیار تریدر قرار خواهد داد که در نسخه‌ی جدیدتر آن، وجود ندارد. خوشبختانه ارانته بار دیگر نیز حرفه‌ای بودن خود را اثبات نموده و هر دو پلتفرم معاملاتی محبوب شرکت متاکوتس را ارائه کرده تا تریدر بتواند بر اساس نیاز خود، پلتفرم مد نظر را انتخاب نماید. گفتنی است که یکی از جوایزی که ارانته موفق به کسب آن شده است، جایزه‌ی مربوط به سرعت بالای انجام معاملات است. این بدان معناست که سرورهای این کارگزاری بسیار قدرتمند بوده و در کسری از ثانیه، معامله‌ی شما را انجام خواهند داد.

نمادهای قابل معامله در ارانته

کارگزاری آلپاری کمتر از ۱۰۰ نماد معاملاتی ارائه کرده است، این در حالی است که ارانته فقط ۱۰۰ نماد معاملاتی در بخش سهام شرکت‌های بین‌المللی دارد. در کنار این نمادها، تریدرها می‌توانند شاخص بورس کشورهای بزرگ، نمادهای انرژی، ۴۸ جفت ارز، ۵ رمزارز، نمادهای مربوط به فلزات گران‌بها، اوراق قرضه و ... را خریداری کنند. ارانته یکی از حرفه‌ای ترین نمادهای معاملاتی را در اختیار تریدرهای خود قرار داده است. تنوع نمادهای معاملاتی باعث باز شدن دست تریدرها شده که بتوانند در زمان مناسب، معاملات خود را در شاخه‌های مختلف مارکت انجام داده و هر لحظه بتوانند از بخشی از مارکت، درآمد کسب کنند.

معایب بروکر ارانته

در کارنامه‌ی درخشان ارانته، تنها چند ضعف کوچک به چشم می‌خورد که اگرچه اهمیت خاصی ندارد، اما به هر حال بهتر است از آن مطلع باشید. اولین نکته که از آن با نام ضعف یاد می‌شود، سقف اهرم قابل استفاده است. ارانته حداکثر اهرم یا همان لوریج را معادل ۵۰۰ در نظر گرفته است. بهتر است بدانید که بالا رفتن اهرم مستقیما به معنای بالا رفتن ریسک معامله است. از آنجاییکه این کارگزاری تحت رگولاتوری معتبر اروپایی CySec قرار دارد، این رگولاتوری اجازه‌ی ارائه‌ی اهرم بالای ۵۰۰ را نمی‌دهد تا بتواند از حقوق تریدرها محافظت نماید. دلیل اصلی اینکه یک کارگزاری همانند آلپاری اهرمی تا سقف ۳،۰۰۰ برابر ارائه می‌کند، این است که تحت رگولاتوری معتبر جهانی قرار ندارد.

ضعف دوم این کارگزاری نیز مربوط به تنوع کم نمادهای کریپتو است. اکثر کارگزاری‌های فارکس نهایتا ۲۰ نماد معاملاتی در مارکت کریپتو را فراهم کرده‌اند، اما ارانته تنها ۵ نماد معاملاتی رمزارز در سبد معاملاتی خود گنجانده است. اگرچه تریدرهایی که به کریپتو علاقه‌مند هستند عموما به صرافی‌های رمزارز مراجعه کرده و به ندرت این نمادها را در فارکس معامله می‌کنند، اما بهتر بود که ارانته نیز نمادهای معاملاتی کریپتوی خود را تقویت نماید.

ثبت نام در ارانته

فرآیند ثبت نام در این کارگزاری بسیار ساده و سریع بوده و تنها به یک ایمیل، شماره موبایل و نهایتا تصویر مدرک شناسایی معتبر (دارای اعتبار زمانی) نیاز دارد. کمتر از یک روز بعد، تیم پشتیبانی فارسی زبان با شما تماس گرفته و پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهد بود. متاسفانه وبسایت این کارگزاری تراز اول جهانی در ایران در دسترس نبوده و نیاز به تغییر آی پی وجود دارد. تریدرهای حرفه‌ای عموما از آی پی ثابت استفاده می‌کنند. برای خرید آی پی ثابت می‌توانید این مقاله کاربردی را مطالعه کرده و با بهترین ارائه دهنده‌ی آی پی ثابت آشنا شوید.

 

7 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.