برفِ نو سلام! پاکی آوردی، اما همه آلودگی‌ست این ایام

برفِ نو سلام! پاکی آوردی، اما همه آلودگی‌ست این ایام

همشهری آنلاین: در پی پیش‌بینی هواشناسی، صبح امروز هوای پایتخت و تعدادی دیگر از شهرهای استان تهران بارانی شد و آسمان تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز در حال بارندگی است. این دومین بارش پاییزی سال ۱۴۰۱ در آخرین ماه پاییز است.

گفتنی است که بارش برف شدید در شهر پردیس استان تهران نیز، تردد خودروها را به شدت دشوار کرده است.

تصویری از بارش شدید برف در پردیس

کارشناسان اقلیم‌شناسی و هواشناسی قبلا اعلام کرده و هشدار داده بودند که امسال پاییزی گرم و کم‌بارش در کشور خواهیم داشت و اگر هم شاهد بارش باشیم، در ماه آذر خواهد بود.

در پی نفوذ سامانه بارشی به کشور و تاثیرگذاری آن روی استان تهران، مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره اثرات این سامانه بارشی در تهران گفت: طی هفته جاری به‌ویژه در اواسط هفته کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که در اواسط هفته شدیدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و به‌طور متوسط در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است.

به گفته غلامی همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در برخی نقاط استان تهران به‌ویژه نقاط غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

تصویری از کرج صبح امروز

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، طی امروز (۱۳ آذر) در شهر تهران و به‌ ویژه دوشنبه بارش در ارتفاعات و نواحی شمالی پایتخت همچون تجریش‌، ولنجک و ... یعنی نواحی پای کوه به‌ صورت برف و در پایین‌دست، جنوب شهر و بخش میانی، به‌ صورت باران است.

لواسان-سه‌راهی‌قوچک

در این شرایط جوی، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی در مناطق شمالی استان، آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و آمادگی سازمان‌های ذیربط  توصیه می‌شود.

فردیس ؛ کرج 13 آذر

 اشتهارد؛ غرب البرز

کرج ؛ اشتراکی شمالی

 جاده لواسان، گردنه قوچک

علی‌رغم پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره بارش برف و باران از ساعات پایانی دیشب، سازمان راهداری غافلگیر شد و گزارش واصله از سوی برخی مسافران در برخی جاده‌های کشور حکایت از گیر افتادنشان در برف و تاخیر یکی دو ساعته راهداری برای حضور و باز کردن جاده‌ها حکایت دارد.

تصویری از بارش برف در پردیس

تصاویری از بارش نیمه سنگین برف در پردیس

 

2 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.